Volkswagen CrossGolf - SUV nebo MPV?
Nový CrossGolf vychází stejně jako předchůdce z karosářské verze Golf Plus, překlenuje rozdíly mezi vozy MPV a SUV a spojuje variabilitu velkoprostorového vozu s prvky modelů SUV. Zachovává přitom výhodu vysoko umístěných sedadel.
Hospodárné motory TDI a TSI
K dispozici budou výhradně přeplňované zážehové (TSI) a vznětové motory common rail (TDI) s přímým vstřikováním paliva. Příkladem jedinečného spojení dynamiky s hospodárností je Golf Cross 1.4 TSI o výkonu 118 kW (160 k). Zážehový čtyřválec Twincharger přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem nabízí již od 1500/min točivý moment 240 N.m. V kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou umožňuje rychlost 207 km/h při průměrné spotřebě 6,8 l/100 km. Dokonce i v porovnání s první generací motoru TSI, která dosahovala o 15 kW (20 k) nižšího výkonu, to znamená snížení spotřeby o 0,5 litru. Alternativně lze objednat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG (6,8 l/100 km). Další varianty motorů TSI poskytují výkon 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k).Hospodárnost je vlastní také novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail. Ve vozech CrossGolf dosahují výkonu 77 kW (105 k), resp. 103 kW (140 k), a sériově jsou vybaveny filtrem pevných částic. Výkonnější 2.0 TDI se šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje 5,3 l/100 km. Točivý moment dosahuje 320 N.m již od 1750/min.
DSG pro čtyři motory
Kromě motoru 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) lze všechny motory kombinovat s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zážehové motory a vznětová varianta 1.6 TDI 77 kW (105 k) používají sedmistupňovou verzi převodovky DSG. V případě 2.0 TDI vyladěné na 103 kW (140 k) se jedná o šestistupňovou převodovku DSG upravenou pro přenos velkých točivých momentů. Veškeré motory splňují emisní normu Euro 5.
Vnější design
V porovnání s první generací se nové robustní ochranné plastové prvky po celém obvodu karoserie vyznačují větší elegancí. Podobně jako u CrossPola vznikl výrazně modifikovaný vzhled na přídi, jejímuž horizontálnímu členění bylo přizpůsobeno antracitové ochranné obložení v horní části předního nárazníku s mlhovkami. Zespodu je příď ohraničena stříbrnou příčkou, jejíž vzhled připomíná ochranné kryty terénních vozidel. Z profilu jsou nápadná typická rozšíření podběhů kol včetně nástavců prahů a dveří. Styl předního nárazníku přebírá zadní nárazník včetně stříbrně lakovaného stylizovaného ochranného krytu. Tmavé ochranné prvky zabraňují poškození karoserie. CrossGolf má karoserii zvýšenou o 20 mm a sériově se dodává s podvozkem pro špatné cesty.
Pouzdra vnějších zrcátek jsou lakována stejným stříbrným odstínem jako spodní kryty nárazníků.
Individualizovaný interiér
Sériově je vybaven sportovními předními sedadly, čalouněna atraktivní dvoubarevnou látkou s dvojitým stehováním. Součástí sériové výbavy je tzv. malý kožený paket s kůží obšitým tříramenným volantem a hlavicí řadicí páky a koženou manžetou řadicí páky.
Podobně jako Golf Plus se také CrossGolf může pochlubit velkou variabilitou interiéru a vysoko umístěnými sedadly. CrossGolf kromě toho nabízí velkorysý prostor pro nohy jak vpředu, tak i vzadu. V závislosti na poloze asymetricky dělené, podélně posuvné a sklopné zadní lavice lze měnit objem zavazadlového prostoru v rozmezí od 395 do 540 litrů, sklopením opěradel se zvětší na 1450 litrů.
Cross znamená exkluzivní
CrossGolf je sériově vybaven např. elektricky nastavitelnými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, zadními světlomety LED, zeleně tónovanými determálními skly, denními světlomety a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním. Sériová výbava interiéru zahrnuje např. poloautomatickou klimatizaci Climatic, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná okna, palubní počítač atd.
Na přání dodává Volkswagen pro modely CrossGolf mimo jiné kožené čalounění „Vienna“, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček a zadní parkovací kameru. Kdo by si chtěl usnadnit parkování, ten si může objednat funkci Park Assist.
K dispozici budou výhradně přeplňované zážehové (TSI) a vznětové motory common rail (TDI) s přímým vstřikováním paliva. Příkladem jedinečného spojení dynamiky s hospodárností je Golf Cross 1.4 TSI o výkonu 118 kW (160 k). Zážehový čtyřválec Twincharger přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem nabízí již od 1500/min točivý moment 240 N.m. V kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou umožňuje rychlost 207 km/h při průměrné spotřebě 6,8 l/100 km. Dokonce i v porovnání s první generací motoru TSI, která dosahovala o 15 kW (20 k) nižšího výkonu, to znamená snížení spotřeby o 0,5 litru. Alternativně lze objednat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG (6,8 l/100 km). Další varianty motorů TSI poskytují výkon 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k).Hospodárnost je vlastní také novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail. Ve vozech CrossGolf dosahují výkonu 77 kW (105 k), resp. 103 kW (140 k), a sériově jsou vybaveny filtrem pevných částic. Výkonnější 2.0 TDI se šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje 5,3 l/100 km. Točivý moment dosahuje 320 N.m již od 1750/min.
DSG pro čtyři motory
Kromě motoru 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) lze všechny motory kombinovat s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zážehové motory a vznětová varianta 1.6 TDI 77 kW (105 k) používají sedmistupňovou verzi převodovky DSG. V případě 2.0 TDI vyladěné na 103 kW (140 k) se jedná o šestistupňovou převodovku DSG upravenou pro přenos velkých točivých momentů. Veškeré motory splňují emisní normu Euro 5.
Vnější design
V porovnání s první generací se nové robustní ochranné plastové prvky po celém obvodu karoserie vyznačují větší elegancí. Podobně jako u CrossPola vznikl výrazně modifikovaný vzhled na přídi, jejímuž horizontálnímu členění bylo přizpůsobeno antracitové ochranné obložení v horní části předního nárazníku s mlhovkami. Zespodu je příď ohraničena stříbrnou příčkou, jejíž vzhled připomíná ochranné kryty terénních vozidel. Z profilu jsou nápadná typická rozšíření podběhů kol včetně nástavců prahů a dveří. Styl předního nárazníku přebírá zadní nárazník včetně stříbrně lakovaného stylizovaného ochranného krytu. Tmavé ochranné prvky zabraňují poškození karoserie. CrossGolf má karoserii zvýšenou o 20 mm a sériově se dodává s podvozkem pro špatné cesty.
Pouzdra vnějších zrcátek jsou lakována stejným stříbrným odstínem jako spodní kryty nárazníků.
Individualizovaný interiér
Sériově je vybaven sportovními předními sedadly, čalouněna atraktivní dvoubarevnou látkou s dvojitým stehováním. Součástí sériové výbavy je tzv. malý kožený paket s kůží obšitým tříramenným volantem a hlavicí řadicí páky a koženou manžetou řadicí páky.
Podobně jako Golf Plus se také CrossGolf může pochlubit velkou variabilitou interiéru a vysoko umístěnými sedadly. CrossGolf kromě toho nabízí velkorysý prostor pro nohy jak vpředu, tak i vzadu. V závislosti na poloze asymetricky dělené, podélně posuvné a sklopné zadní lavice lze měnit objem zavazadlového prostoru v rozmezí od 395 do 540 litrů, sklopením opěradel se zvětší na 1450 litrů.
Cross znamená exkluzivní
CrossGolf je sériově vybaven např. elektricky nastavitelnými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, zadními světlomety LED, zeleně tónovanými determálními skly, denními světlomety a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním. Sériová výbava interiéru zahrnuje např. poloautomatickou klimatizaci Climatic, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná okna, palubní počítač atd.
Na přání dodává Volkswagen pro modely CrossGolf mimo jiné kožené čalounění „Vienna“, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček a zadní parkovací kameru. Kdo by si chtěl usnadnit parkování, ten si může objednat funkci Park Assist.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout