Ford Mustang GTD s rekordem na Nürburgringu
Slavný německý okruh Nürburgring Nordschleife (Severní smyčka) je pro vývoj sportovních vozů zlatým standardem. A Ford Mustang GTD modelového roku 2025 je prvním vozem americké značky, který dokázal zajet kolo pod sedm minut.
Mustang GTD s výkonem 81, řízený jezdcem týmu Multimatic Motorsports Dirkem Müllerem, zajel na okruhu přezdívaném "Zelené peklo" oficiálně certifikovaný čas 6:57:685. Podle oficiálních záznamů Nürburgringu je to pátý nejrychlejší čas sériového sportovního vozu a Mustang GTD je teprve šestým vozem v této třídě, který překonal sedmiminutovou hranici.
Čas splňuje cíl, který stanovil generální ředitel Jim Farley při debutu Mustangu GTD v srpnu 2023.
"Tým, který stojí za Mustangem GTD, využil poznatky získané během desetiletí na závodních tratích a zkonstruoval Mustang, který může konkurovat nejlepším světovým superautům," řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford. "Jsme hrdí na to, že jsme první americkou automobilkou disponující vozem, který dokáže zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut, ale nejsme spokojeni. Víme, že s Mustangem GTD můžeme ještě mnoho času získat. Určitě se k tomu vrátíme."
Úspěch Mustangu GTD na Nürburgringu je výsledkem práce malého, obětavého týmu inženýrů a konstruktérů, kteří během dvou let neúnavně pracovali na tom, aby ze závodního vozu Mustang GT3 vytvořili vůbec první supersportovní Mustang. Společnost Ford zdokumentovala jejich úsilí v období před měřeným pokusem na Nürburgringu v 13minutovém dokumentárním filmu The Road To The Ring, který popisuje náročnost, dramatičnost a emoce spojené s vývojem Mustangu GTD.
Dokument, který je k dispozici na webu Ford.com, kanálu Ford YouTube a Facebooku, představuje pohled do zákulisí testování Mustangu GTD, od ikonických amerických tratí, jako je Sebring, až po vývojové testy na Nürburgringu. Vystupují v něm Farley, Muller, technický ředitel společnosti Multimatic Larry Holt, hlavní programový inženýr Mustangu GTD Greg Goodall a vedoucí designu Mustangu GTD Anthony Colard, jakož i další členové týmů Ford a Multimatic.
Mustang GTD představuje vrchol schopností Mustangu a těží z poznatků získaných v rámci programu Ford Performance Motorsports a Multimatic Motorsports Mustang GT3, zejména v oblasti aerodynamiky a nastavení pro tratě, jako je Nürburgring. Mustang GTD však nepodléhá pravidlům a předpisům závodů GT3, které zakazují většinu technologií umožňujících zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut.
To zahrnuje karbon-keramické brzdy, aktivní aerodynamiku, přeplňovaní kompresorem a poloaktivní odpružení. Karoserie z uhlíkových vláken je známá ze závodů GT3.Mustang GTD, který zajel kolo pod sedm minut, obsahoval and rámec standardního provedení bezpečnostní výbavu pocházející z motorsportu, kterou Nürburgring nařizuje. To zahrnuje soutěžní sedadlo s pětibodovým bezpečnostním pásem a ochrannou klec.
Ford 10.12.2024
Čas splňuje cíl, který stanovil generální ředitel Jim Farley při debutu Mustangu GTD v srpnu 2023.
"Tým, který stojí za Mustangem GTD, využil poznatky získané během desetiletí na závodních tratích a zkonstruoval Mustang, který může konkurovat nejlepším světovým superautům," řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford. "Jsme hrdí na to, že jsme první americkou automobilkou disponující vozem, který dokáže zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut, ale nejsme spokojeni. Víme, že s Mustangem GTD můžeme ještě mnoho času získat. Určitě se k tomu vrátíme."
Úspěch Mustangu GTD na Nürburgringu je výsledkem práce malého, obětavého týmu inženýrů a konstruktérů, kteří během dvou let neúnavně pracovali na tom, aby ze závodního vozu Mustang GT3 vytvořili vůbec první supersportovní Mustang. Společnost Ford zdokumentovala jejich úsilí v období před měřeným pokusem na Nürburgringu v 13minutovém dokumentárním filmu The Road To The Ring, který popisuje náročnost, dramatičnost a emoce spojené s vývojem Mustangu GTD.
Dokument, který je k dispozici na webu Ford.com, kanálu Ford YouTube a Facebooku, představuje pohled do zákulisí testování Mustangu GTD, od ikonických amerických tratí, jako je Sebring, až po vývojové testy na Nürburgringu. Vystupují v něm Farley, Muller, technický ředitel společnosti Multimatic Larry Holt, hlavní programový inženýr Mustangu GTD Greg Goodall a vedoucí designu Mustangu GTD Anthony Colard, jakož i další členové týmů Ford a Multimatic.
Mustang GTD představuje vrchol schopností Mustangu a těží z poznatků získaných v rámci programu Ford Performance Motorsports a Multimatic Motorsports Mustang GT3, zejména v oblasti aerodynamiky a nastavení pro tratě, jako je Nürburgring. Mustang GTD však nepodléhá pravidlům a předpisům závodů GT3, které zakazují většinu technologií umožňujících zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut.
To zahrnuje karbon-keramické brzdy, aktivní aerodynamiku, přeplňovaní kompresorem a poloaktivní odpružení. Karoserie z uhlíkových vláken je známá ze závodů GT3.Mustang GTD, který zajel kolo pod sedm minut, obsahoval and rámec standardního provedení bezpečnostní výbavu pocházející z motorsportu, kterou Nürburgring nařizuje. To zahrnuje soutěžní sedadlo s pětibodovým bezpečnostním pásem a ochrannou klec.
Ford 10.12.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout