Alfy Romeo zaplnily Hradčany
Když se řekne Alfa Romeo, tak si každý hned vybaví červený sportovní automobil se znakem, v němž se spojují městské znaky Milána z období „Comuni“ – červený kříž a dračí had
Ovšem ne každá Alfa je červená, jak jsme se mohli přesvědčit na největším celorepublikovém srazu, který se uskutečnil o víkendu v Praze a následně také v Plzni a v kempu u zámku Kozel, kde končila Spanilá jízda všech osmdesáti vozidel.
Milánská značka má mnoho příznivců po celé Evropě a také v Čechách, kde všechny příznivce zastřešuje Alfa Romeo Club, který pro své členy pořádá mj. tři velké akce – ARC Expo u příležitosti autosalonu v Brně, srpnovou ARC Tour v Praze a Plzni a ARC Cup na letišti Kámen u Tábora (1. září).
V sobotu se sešli majitelé vozů milánské značky na Hradčanském náměstí, které svými miláčky prakticky celé zaplnili a postarali se tak o unikátní souznění italské designerské krásy a architektury českých paláců. Škoda jen, že magistrát nemá pro podobné akce pochopení a na pořadatelích požadoval nemalé poplatky. Prostě vydělávat za každou cenu i na neziskových organizacích.
K vidění byla celá plejáda nejrůznějších typů a modelových řad, bohužel těch nejstarších přijelo pouze několik, mj. dva spidery, Alfetta 1.8 vyráběná v letech 1975 až 1980, GTV nebo Spider 2000 Touring, kterému bude příští rok rovných padesát let. Tímto typem, mimochodem jedním z největších, se snažila Alfa Romeo proniknout na americký trh, ale bez velkého úspěchu.
Historii značky Alfa Romeo má vlastně na svědomí Francouz Alexander Darracq, který v roce 1906 založil v Neapoli italskou filiálku, v níž sestavoval některé svoje modely vyrobené ve Francii. Bohužel projekt skončil krachem a podnik o tři roky později prodal skupině podnikatelů, čímž vznikla společnost A.L.F.A. aneb Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, který už v roce 1910 vyráběla vlastní automobily. Ale ani Alfa se nevyhnula finančním problémům od kterých ji zachránil v roce 1915 Nicola Romeo, čímž se změnil také název na Alfa Romeo. Nejdůležitější náplní byly pochopitelně závodní a sportovní automobily, ale čas od času se v počátcích objevily také cestovní verze. O slávu vozů Alfa Romeo se v předválečných letech postarali mj. také Enzo Ferrari, Alberto Ascari nebo Giuseppe Campari či nesmrtelný Tazio Nuvolari a další slavní jezdci.
Jindřich Lasík, 21.8.2007
Milánská značka má mnoho příznivců po celé Evropě a také v Čechách, kde všechny příznivce zastřešuje Alfa Romeo Club, který pro své členy pořádá mj. tři velké akce – ARC Expo u příležitosti autosalonu v Brně, srpnovou ARC Tour v Praze a Plzni a ARC Cup na letišti Kámen u Tábora (1. září).
V sobotu se sešli majitelé vozů milánské značky na Hradčanském náměstí, které svými miláčky prakticky celé zaplnili a postarali se tak o unikátní souznění italské designerské krásy a architektury českých paláců. Škoda jen, že magistrát nemá pro podobné akce pochopení a na pořadatelích požadoval nemalé poplatky. Prostě vydělávat za každou cenu i na neziskových organizacích.
K vidění byla celá plejáda nejrůznějších typů a modelových řad, bohužel těch nejstarších přijelo pouze několik, mj. dva spidery, Alfetta 1.8 vyráběná v letech 1975 až 1980, GTV nebo Spider 2000 Touring, kterému bude příští rok rovných padesát let. Tímto typem, mimochodem jedním z největších, se snažila Alfa Romeo proniknout na americký trh, ale bez velkého úspěchu.
Historii značky Alfa Romeo má vlastně na svědomí Francouz Alexander Darracq, který v roce 1906 založil v Neapoli italskou filiálku, v níž sestavoval některé svoje modely vyrobené ve Francii. Bohužel projekt skončil krachem a podnik o tři roky později prodal skupině podnikatelů, čímž vznikla společnost A.L.F.A. aneb Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, který už v roce 1910 vyráběla vlastní automobily. Ale ani Alfa se nevyhnula finančním problémům od kterých ji zachránil v roce 1915 Nicola Romeo, čímž se změnil také název na Alfa Romeo. Nejdůležitější náplní byly pochopitelně závodní a sportovní automobily, ale čas od času se v počátcích objevily také cestovní verze. O slávu vozů Alfa Romeo se v předválečných letech postarali mj. také Enzo Ferrari, Alberto Ascari nebo Giuseppe Campari či nesmrtelný Tazio Nuvolari a další slavní jezdci.
Jindřich Lasík, 21.8.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout