Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Design Peugeot 2008 dostává nové rozměry

Mladí designéři z celého světa byli vyzváni, aby navrhli koncepční vůz „Peugeot světových velkoměst zítřka“. Tento automobilový koncept by měl být navržen pro život v srdci velkých urbanistických celků budoucnosti a nositelem základních hodnot 21. století.

Projekty musí vedle stylistických prvků značky Peugeot obsahovat také čtyři hlavní směry dané pro tento ročník soutěže: respekt k životnímu prostředí, sociální harmonii, interaktivní mobilitu a ekonomickou efektivitu.
Letošní ročník soutěže bude poprvé zahájen mimo Evropu v rámci autosalonu v Pekingu 2008. Mezinárodní rozměr soutěže bude zdůrazněn i představením makety vítězného projektu na čínském autosalonu v Šanghaji na jaře 2009.


Tvůrčí fáze
Zahájení soutěže: 20. dubna autosalon v Pekingu
Od 30. května do 20. července 2008: zasílání projektů na internetové stránky www.peugeot.com do rubriky Design.


Fáze výběru
25. - 31. července: porota vybere 30 projektů, které postoupí do hlasování veřejnosti a odborného tisku.
Od 15. srpna zvolí internetoví uživatelé svými hlasy 10 finalistů.
Od 16. září 10 projektů bude zveřejněno na internetu.


Vyhlášení výsledků
Na autosalonu v Paříži dne 2. října na stánku Peugeot vyhlásí Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, vítězný projekt a jeho autorovi předá trofej « La Griffe ».


Fáze realizace
Od října 2008 do března 2009 bude podle vítězného projektu probíhat realizace makety v měřítku 1:1.


Představení
Na autosalonu v Šanghaji v dubnu 2009 bude bude odhalena maketa vítězného projektu.


Nová podpora soutěži
Ve snaze podpořit mladé talenty se Peugeot rozhodl zvýšit dotaci soutěže. Autor vítězného projektu, podle nějž bude realizována maketa, převezme šek v hodnotě 10 000 euro, herní konzolu Xbox 360° a jeho projekt vyrobí firma Norev jako miniaturu v měřítku 1:43. Ostatních 29 projektů bude oceněno podobně jako v předcházejících ročnících.
Po celou dobu bude soutěži věnován prostor také na virtuálním ostrově Peugeot na „Second Life“. Na vyhrazeném místě si mohou obyvatelé ostrova, tzv. avataři, vyměňovat názory s návrháři značky Peugeot i s účastníky soutěže. Na ostrově bude zorganizována virtuální soutěž s odměnou 100 000 Linden Dollars pro vítěze (virtuální měna na ostrově Second Life).


Od prvního ročníku v roce 2000 se do soutěže Design Peugeot přihlásilo přes 12 600 projektů od 9300 mladých návrhářů, kteří tak proklamovali zájem o značku Peugeot a automobilový design.
Soutěž oslovuje stále mladší designéry-amatéry, průměrný věk účastníků je 22 let, přičemž v roce 2000 ještě 28 let. S rozšiřováním mezinárodní působnosti značky Peugeot se rozrůstá i zájem o soutěžení na poli automobilového designu, zejména v zemích mimo evropský kontinent – v roce 2007 se soutěže účastnili návrháři ze 113 států světa, oproti 80 státům v prvním ročníku. Soutěž kromě Peugeotu podporují dva mezinárodní partneři: Xbox 360° a Norev.
Porota bude složena ze zástupců společnosti Peugeot, zejména střediska Style Peugeot, společnosti Xbox a do on-line hlasování na stránkách www.peugeot.com zasáhnou novináři a uživatelé internetu.
Porota se bude rozhodovat na základě několika kritérií – originality projektu, kvality finálního zpracování (vizuály, animace), vysvětlení konceptu a shody se zadaným tématem.


JL. 17.4.2008




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar