Dvě výstavy pod jednou střechou
Podruhé se v Praze Letňanech uskutečnila specializovaná výstava závodních automobilů a motocyklů Racing Expo obohacená o první ročník Glasurit Classic Expo. Spojení dvou výstav, i když každá je odlišná, byl určitě dobrý nápad a dost možná jsme svědky nové tradice.
Bohužel došlo k termínové kolizi se Setkáním mistrů v Sosnové a také s tradiční výstavou Kola v Lysé nad Labem, což se možná trochu odrazilo na skladbě exponátů. Několik jich bylo vystaveno už vloni jako maratonská Tatra 815 z Dakaru nebo tahač Adama Lacka týmu Buggyra či vrchařské speciály včetně Subaru letošního evropského šampiona Lukáše Vojáčka. Poprvé si ale mohli návštěvníci prohlédnout asistenční Tatru 815 Tomáše Tomečka připravenou pro potřeby pořadatelů různých maratonských soutěží.
Brněnský tým Roberta Šenkýře přivezl svoje „gétéčka“ BMW M4 a M6 a RTR projects vystavil závodní speciály KTM X-Bow kategorie Elite a GT4 pro evropské šampionáty. K lákadlům patřilo pochopitelně Ferrari 488 GT3 týmu Scuderia Praha, v jehož kokpitu se během vytrvalostních závodů 24H Series objevuje Josef Král. Takovou třešničkou na Racing Expo byl sportovní prototyp Norma M30 LMP3, s nímž se na okruhu představili majitel týmu Václav Janík a Petr Lisa.
Přechod mezi oběma výstavami tvořilo třicet nejrůznějších modelů Porsche, které letos slaví 70 let od svého založení. Milanu Bumbovi, předsedovi Porsche Clubu, se podařilo dát dohromady opravdu velmi zajímavý průřez historií značky.
Druhá hala patřila veteránům, kde návštěvníkům doslova a do písmene vyrazila dech expozice pražského Veteran Car Clubu, kterou měla na svědomí hlavně paní Markéta Profeldová společně s Miroslavem Krejsou a také Karlem Kupkou z Brna. Návštěvníci viděli nejen zajímavé automobily jako monopost F3 Magda, aerodynamickou Tatru 77 pro 1000 mil, Bugatti 37, Imperii SS nebo Jaguar SS a další. Zároveň si ale mohli poznamenat do diářů termíny tří největších veteránských akcí v příštím roce: 1000 mil československých (13. až 15. června), Brno Revival (29. a 30. června) a Zbraslav – Jíloviště (7. a 8. září).
O kousek dál stála Škoda Sport 996, postavená v roce 1949 pro Velkou cenu Československa. Tehdy ve třídě do 1100 ccm vyhrál Jaroslav Netušil, s kompresorovou verzí dojel ve třídě do 1500 ccm Václav Bobek druhý. O rok později se vůz objevil v závodě 24 h Le Mans, kde po třinácti hodinách odpadl z druhého místa ve třídě. Společnost mu na výstavě dělala Škoda 1000 MB skupiny B5 ze sbírky Stanislava Kafka, dnes viceprezidenta Autoklubu ČR. S tímto vozem jezdila v roce 1969 tovární dvojice Jaroslav Bobek a Leoš Hnatevič automobilové rallye, poté byl přestavěn na okruhovou verzi pro Jaroslava Bobka. Vůz pohání čtyřválec 1,8 litru o výkonu zhruba 160 k.
Výstavy se vydařily, škoda jen, že u většiny exponátů chyběly popisky. Pokud jste nestihli letošní výstavy, potom se zapamatujte 8. až 10.listopad 2019.
Jindra Lasík 13.11.2017
Brněnský tým Roberta Šenkýře přivezl svoje „gétéčka“ BMW M4 a M6 a RTR projects vystavil závodní speciály KTM X-Bow kategorie Elite a GT4 pro evropské šampionáty. K lákadlům patřilo pochopitelně Ferrari 488 GT3 týmu Scuderia Praha, v jehož kokpitu se během vytrvalostních závodů 24H Series objevuje Josef Král. Takovou třešničkou na Racing Expo byl sportovní prototyp Norma M30 LMP3, s nímž se na okruhu představili majitel týmu Václav Janík a Petr Lisa.
Přechod mezi oběma výstavami tvořilo třicet nejrůznějších modelů Porsche, které letos slaví 70 let od svého založení. Milanu Bumbovi, předsedovi Porsche Clubu, se podařilo dát dohromady opravdu velmi zajímavý průřez historií značky.
Druhá hala patřila veteránům, kde návštěvníkům doslova a do písmene vyrazila dech expozice pražského Veteran Car Clubu, kterou měla na svědomí hlavně paní Markéta Profeldová společně s Miroslavem Krejsou a také Karlem Kupkou z Brna. Návštěvníci viděli nejen zajímavé automobily jako monopost F3 Magda, aerodynamickou Tatru 77 pro 1000 mil, Bugatti 37, Imperii SS nebo Jaguar SS a další. Zároveň si ale mohli poznamenat do diářů termíny tří největších veteránských akcí v příštím roce: 1000 mil československých (13. až 15. června), Brno Revival (29. a 30. června) a Zbraslav – Jíloviště (7. a 8. září).
O kousek dál stála Škoda Sport 996, postavená v roce 1949 pro Velkou cenu Československa. Tehdy ve třídě do 1100 ccm vyhrál Jaroslav Netušil, s kompresorovou verzí dojel ve třídě do 1500 ccm Václav Bobek druhý. O rok později se vůz objevil v závodě 24 h Le Mans, kde po třinácti hodinách odpadl z druhého místa ve třídě. Společnost mu na výstavě dělala Škoda 1000 MB skupiny B5 ze sbírky Stanislava Kafka, dnes viceprezidenta Autoklubu ČR. S tímto vozem jezdila v roce 1969 tovární dvojice Jaroslav Bobek a Leoš Hnatevič automobilové rallye, poté byl přestavěn na okruhovou verzi pro Jaroslava Bobka. Vůz pohání čtyřválec 1,8 litru o výkonu zhruba 160 k.
Výstavy se vydařily, škoda jen, že u většiny exponátů chyběly popisky. Pokud jste nestihli letošní výstavy, potom se zapamatujte 8. až 10.listopad 2019.
Jindra Lasík 13.11.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout