Ford C-Max - pět hvězd Euro NCAP
Dvojice všestranných automobilů kategorie MAV obdržela historicky vůbec nejvyšší skóre za ochranu krční páteře a excelovala i v celkovém hodnocení bezpečnosti dospělých i dětských cestujících.
Nový C-MAX i Grand C-MAX disponují tzv. Systémem inteligentní ochrany Ford IPS, který kombinuje vysokopevnostní karoserii s nejmodernějšími zádržnými systémy. Celkem 53 procent karoserie je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, zatímco u modelu předchozí generace činil její podíl 45 procent. V A-sloupcích, B- s příměsí bóru, která tvoří bezpečnostní buňku okolo prostoru pro cestující a chrání je v případě čelního i bočního nárazu. V konstrukci přední deformační zóny se uplatnila extrémně odolná „dvoufázová“ ocel pro maximální absorpci kinetické energie.
Přední nápravnice je navržena tak, aby se při čelní kolizi oddělila od spodní části nosné struktury karoserie, což minimalizuje deformaci v oblasti prostoru pro nohy cestujících na předních sedadlech. Klíčovou součástí Systému inteligentní ochrany Ford IPS jsou jednofázové čelní airbagy a boční airbagy vpředu, stejně jako sériově montované okenní airbagy pro první i druhou řadu sedadel.
K bezpečnosti řidiče přispívá horizontálně deformovatelný sloupek řízení, jenž se při čelním nárazu ve vysoké rychlosti zasouvá směrem od řidiče a snižuje tak zatížení hlavy a hrudníku. Ford také osadil přední sedadla efektivnějšími předpínači a omezovači tahu.
Přední část vozu byla zkonstruována s mimořádnou pozorností k bezpečnosti chodců. Výsledkem je systém deformovatelných stěračů a také speciální konstrukce karoserie v oblasti spodní hrany čelního okna.
Všechna sedadla jsou sériově opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy a vnější sedadla druhé řady nabízejí úchyty ISOFIX pro bezpečné upevnění dětské sedačky.
Sedmimístný Grand C-MAX disponuje rovněž novým systémem upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu, který sleduje druhou i třetí řadu sedadel. Tato funkce je obzvláště užitečná, cestují-li ve voze malé děti.
Nový C-MAX je již k dostání na všech evropských trzích včetně České republiky.
JL,29.11.2010
Přední nápravnice je navržena tak, aby se při čelní kolizi oddělila od spodní části nosné struktury karoserie, což minimalizuje deformaci v oblasti prostoru pro nohy cestujících na předních sedadlech. Klíčovou součástí Systému inteligentní ochrany Ford IPS jsou jednofázové čelní airbagy a boční airbagy vpředu, stejně jako sériově montované okenní airbagy pro první i druhou řadu sedadel.
K bezpečnosti řidiče přispívá horizontálně deformovatelný sloupek řízení, jenž se při čelním nárazu ve vysoké rychlosti zasouvá směrem od řidiče a snižuje tak zatížení hlavy a hrudníku. Ford také osadil přední sedadla efektivnějšími předpínači a omezovači tahu.
Přední část vozu byla zkonstruována s mimořádnou pozorností k bezpečnosti chodců. Výsledkem je systém deformovatelných stěračů a také speciální konstrukce karoserie v oblasti spodní hrany čelního okna.
Všechna sedadla jsou sériově opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy a vnější sedadla druhé řady nabízejí úchyty ISOFIX pro bezpečné upevnění dětské sedačky.
Sedmimístný Grand C-MAX disponuje rovněž novým systémem upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu, který sleduje druhou i třetí řadu sedadel. Tato funkce je obzvláště užitečná, cestují-li ve voze malé děti.
Nový C-MAX je již k dostání na všech evropských trzích včetně České republiky.
JL,29.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout