Gerhard Plattner zdolával horské průsmyky
Pouhých 22 hodin trvalo známému dálkovému jezdci Gerhardu Plattnerovi, aby spolu s Franzem Dopplerem překonali 29 horských průsmyků v Itálii, Rakousku a Švýcarsku.
K tomuto výkonu, během nějž ujeli 953 kilometrů, jim pomohl SEAT Altea Freetrack, který na členitých cestách plných zatáček prokázal své výborné schopnosti.
Náročná trasa počítala původně s překonáním 24 horských průsmyků během 24 hodin. Vyjíždělo se z Cortiny d’Ampezzo v Itálii a Gerhard Plattner si hned pochvaloval mimořádný výkon turbodieselu 2.0 TDI s pohonem všech kol a výkonem 103 kW (140 k). Se všemi druhy povrchu si hravě poradil vyspělý systém pohonu všech kol s elektronicky řízenou a elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou Haldex.
Díky tomu se řidiči mohli spolehnout na perfektní přenos hnací síly, a tak je záhy napadla myšlenka, že by mohli původní plán překonat. A to se jim také povedlo. Stanovenou trasu ujeli za 22 hodin, na níž ovšem překonali 29 horských průsmyků.
Ihned po dojetí do cíle poznamenali Plattner s Dopplerem, že „SEAT Altea Freetrack (viz Novinky, Testy) byl perfektním vozem pro takovou jízdu. Jeli jsme po cestách s nejrůznějším povrchem, včetně krátkého zasněženého úseku, a vůz se za všech okolností choval perfektně. Jedním z velkých překvapení byla spotřeba paliva – jen 7,1 l/100 km, ačkoli jsme celou dobu jezdili po zatáčkovitých silnicích nahoru a dolů.“
V nabídce je rovněž vznětové provedení 2.0 TDI s výkonem 103 kW (140 k) a pohonem předních kol a zážehová verze 2.0 TSI s pohonem všech kol a největším výkonem 147 kW (200 k).
JL,29.10.2008
Náročná trasa počítala původně s překonáním 24 horských průsmyků během 24 hodin. Vyjíždělo se z Cortiny d’Ampezzo v Itálii a Gerhard Plattner si hned pochvaloval mimořádný výkon turbodieselu 2.0 TDI s pohonem všech kol a výkonem 103 kW (140 k). Se všemi druhy povrchu si hravě poradil vyspělý systém pohonu všech kol s elektronicky řízenou a elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou Haldex.
Díky tomu se řidiči mohli spolehnout na perfektní přenos hnací síly, a tak je záhy napadla myšlenka, že by mohli původní plán překonat. A to se jim také povedlo. Stanovenou trasu ujeli za 22 hodin, na níž ovšem překonali 29 horských průsmyků.
Ihned po dojetí do cíle poznamenali Plattner s Dopplerem, že „SEAT Altea Freetrack (viz Novinky, Testy) byl perfektním vozem pro takovou jízdu. Jeli jsme po cestách s nejrůznějším povrchem, včetně krátkého zasněženého úseku, a vůz se za všech okolností choval perfektně. Jedním z velkých překvapení byla spotřeba paliva – jen 7,1 l/100 km, ačkoli jsme celou dobu jezdili po zatáčkovitých silnicích nahoru a dolů.“
V nabídce je rovněž vznětové provedení 2.0 TDI s výkonem 103 kW (140 k) a pohonem předních kol a zážehová verze 2.0 TSI s pohonem všech kol a největším výkonem 147 kW (200 k).
JL,29.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout