Kterým automobilům nevadí benzín E10
Se začátkem roku 2024 začne velká část čerpacích stanic v Česku přecházet na benzín obsahující až 10% podíl biosložky, tedy dvojnásobný proti současnosti. Především starším autům spadajícím do kategorie veteránů může způsobovat problémy s palivovou soustavou či motorem.
V řadě evropských zemí je benzín E10 na stojanech již řadu let, v České republice začíná nahrazovat Natural 95 ve specifikaci E5 právě nyní. Přechod na něj již oznámila společnost Orlen, provozovatel největší sítě čerpacích stanic u nás, i největší domácí značka EuroOil vlastněná státním podnikem Čepro. Obsažený líh může coby rozpouštědlo ničit mimo jiné nejrůznější těsnění, a protože váže vodu, hrozí také vznik koroze. Materiálům používaných v moderních autech nic nehrozí, starší vozy ale mohou mít problém.
Modely, pro které tankování benzínu E10 (a případně nafty B7) nepředstavuje žádné riziko najdete na:
http://zazij.subaru.cz/prehledne-kterym-subaru-nevadi-benzin-e10/
de pouze o verze homologované pro evropský trh – vozy určené pro Japonsko nesmí palivo E10 používat.
Subaru 19.12.2023
Modely, pro které tankování benzínu E10 (a případně nafty B7) nepředstavuje žádné riziko najdete na:
http://zazij.subaru.cz/prehledne-kterym-subaru-nevadi-benzin-e10/
de pouze o verze homologované pro evropský trh – vozy určené pro Japonsko nesmí palivo E10 používat.
Subaru 19.12.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout