Motor Ford 1.6 EcoBoost hvězdou trhu
Od uvedení motoru 1.6 EcoBoost na trh koncem roku 2010 běží motorárna Bridgend ve Velké Británii naplno, aby stíhala uspokojovat poptávku zákazníků po nové pohonné jednotce. Ford ji montuje do modelů Focus, Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX a Galaxy.
Díky tomu Ford slaví již 50 000 vyrobených motorů tohoto typu. Motor vyvinutý i vyráběný ve vlastní režii Fordu lze právem označit za „hvězdu“ mezi pohonnými jednotkami této značky. Nabízí zákazníkům nepřekonatelnou kombinaci dynamiky a hospodárnosti v podání tak všestranném, že ho lze úspěšně nasadit do široké škály modelů od Focusu až po Galaxy.
I přes nevelký zdvihový objem poskytuje motor 1.6 EcoBoost pozoruhodné výkony. Focus s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h za 7,9 s a vyvine nejvyšší rychlost 222 km/h, přičemž kombinovaná spotřeba paliva činí 6,0 l/100 km. Svůj podíl na příznivém výsledku má i systém Stop-start, který je dodáván sériově do všech vozů Focus, C-MAX a Grand C-MAX s 1.6 motorem EcoBoost.
Dokonce i v rozměrném velkoprostorovém modelu Ford Galaxy dosahuje agregát o výkonu 118 kW kombinované spotřeby pouze 7,2 l/100 km, přestože vůz umí akcelerovat z klidu na 100 km/h za méně než 10 sekund.
Význačnou předností jsou rovněž nízké emise CO2, dosažené za přispění důmyslných technických inovací jako např. systému Stop-start nebo aktivní masky chladiče. Svou zásluhu na pozoruhodných parametrech má i moderní řídicí jednotka motoru, která neustále monitoruje systém proměnného časování ventilů Ti-VCT, plnicí tlak turbodmychadla, polohu elektronického pedálu plynu, časování zapalování, vstřikovací tlak a senzory klepání.
Emise CO2 u tohoto motoru činí 139 g/km v případě Focusu a 149 g/km u většího Mondea.
JL, 1.7.2011
I přes nevelký zdvihový objem poskytuje motor 1.6 EcoBoost pozoruhodné výkony. Focus s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h za 7,9 s a vyvine nejvyšší rychlost 222 km/h, přičemž kombinovaná spotřeba paliva činí 6,0 l/100 km. Svůj podíl na příznivém výsledku má i systém Stop-start, který je dodáván sériově do všech vozů Focus, C-MAX a Grand C-MAX s 1.6 motorem EcoBoost.
Dokonce i v rozměrném velkoprostorovém modelu Ford Galaxy dosahuje agregát o výkonu 118 kW kombinované spotřeby pouze 7,2 l/100 km, přestože vůz umí akcelerovat z klidu na 100 km/h za méně než 10 sekund.
Význačnou předností jsou rovněž nízké emise CO2, dosažené za přispění důmyslných technických inovací jako např. systému Stop-start nebo aktivní masky chladiče. Svou zásluhu na pozoruhodných parametrech má i moderní řídicí jednotka motoru, která neustále monitoruje systém proměnného časování ventilů Ti-VCT, plnicí tlak turbodmychadla, polohu elektronického pedálu plynu, časování zapalování, vstřikovací tlak a senzory klepání.
Emise CO2 u tohoto motoru činí 139 g/km v případě Focusu a 149 g/km u většího Mondea.
JL, 1.7.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout