Neomezená rychlost v Německu - mýty a realita
Stále mnoho řidičů je přesvědčeno, že Spolková republika Německo má na celé své dálniční síti neomezenou nejvyšší dovolenou rychlost. To znamená, že se na německých dálnicích můžeme bez problémů prohánět rychlostmi například nad 200 km/h a nehrozí nám žádná sankce ze strany policie.
Realita je poněkud jiná. Stanovení nejvyšší dovolené rychlosti na dálnicích je předmětem politických debat, jak na spolkové úrovni, tak i na úrovni vlád jednotlivých spolkových zemí.
Oficiálně je v SRN na dálnicích obecně stanovena doporučená nejvyšší dovolená rychlost 130 km/h s tím, že vcelku nikdo nebrání řidičům jet rychlostí vyšší. To platí do doby, pokud nepoklesne viditelnost díky klimatickým změnám (husté sněžení, déšť, mlha). Potom obecně platí nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h.
Pokud se podíváme na rychlostní limity na německých silnicích, dojdeme pro někoho k možná překvapivému závěru, který ukazuje následující graf: pouze polovina z celé dálniční sítě má „neomezenou“ nejvyšší dovolenou rychlost, zbytek dálniční sítě má nějakým způsobem nejvyšší dovolenou rychlost regulováno, přičemž 1/3 tvoří úseky, kdy je nejvyšší dovolená rychlost stanovena stabilně.
Odborníci na bezpečnost silničního provozu v SRN v současnosti prosazují další omezování nejvyšší dovolené rychlosti na dálnicích, neboť podle statistik dopravní nehodovosti téměř 70 % usmrcených na dálnicích je na úsecích, kde je rychlost stanovena pouze jako doporučená.
Oficiálně je v SRN na dálnicích obecně stanovena doporučená nejvyšší dovolená rychlost 130 km/h s tím, že vcelku nikdo nebrání řidičům jet rychlostí vyšší. To platí do doby, pokud nepoklesne viditelnost díky klimatickým změnám (husté sněžení, déšť, mlha). Potom obecně platí nejvyšší dovolená rychlost 50 km/h.
Pokud se podíváme na rychlostní limity na německých silnicích, dojdeme pro někoho k možná překvapivému závěru, který ukazuje následující graf: pouze polovina z celé dálniční sítě má „neomezenou“ nejvyšší dovolenou rychlost, zbytek dálniční sítě má nějakým způsobem nejvyšší dovolenou rychlost regulováno, přičemž 1/3 tvoří úseky, kdy je nejvyšší dovolená rychlost stanovena stabilně.
Odborníci na bezpečnost silničního provozu v SRN v současnosti prosazují další omezování nejvyšší dovolené rychlosti na dálnicích, neboť podle statistik dopravní nehodovosti téměř 70 % usmrcených na dálnicích je na úsecích, kde je rychlost stanovena pouze jako doporučená.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout