Opel slaví výrobu 75 milionů automobilů
Rok 2022 je pro Opel rokem mnoha oslav: Německá automobilka se sídlem v Rüsselsheimu už slavila 160 let od svého založení, 30 let výroby v závodě v Eisenachu a bestseller Corsa oslavil 40. narozeniny. Nyní Opel do tohoto výčtu významných milníků přidává další výrazný moment:
Výroba automobilky právě dosáhla 75 milionů vozů! Jubilantem se stal elektrifikovaný Opel Grandland GSe, který vyjel z továrny v Eisenachu.
„75 milionů vyrobených vozů – to je skutečný milník v historii automobilů Opel. Toto působivé číslo ukazuje význam a roli značky Opel při demokratizaci technologií a řešení mobility v průběhu dlouhých desetiletí. Nyní Opel nově definuje mobilitu s jasným cílem stát se do roku 2028 v Evropě plně elektrickou značkou, která přináší svým majitelům vozy pro radost i užitek. A nové sportovní a elektrifikované modely GSe jsou toho nejlepším důkazem,“ říká Florian Huettl, šéf automobilky Opel.
Opel nedávno oznámil, že oživí verze „GSe“ jako novou podznačku pro dynamické, elektrifikované modely. Označení GSe nyní znamená Grand Sport electric. Po novém Grandlandu GSe následuje Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe.
Opel Grandland GSe kombinuje přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 l s dvojicí elektromotorů (jeden u každé nápravy). Systémový výkon až 221 kW/300 k postačí ke zrychlení z 0 km/h na 100 km/za pouhých 6,1 sekundy a maximální rychlost činí 235 km/h (135 km/h při pohonu čistě na elektřinu). Předběžná kombinovaná spotřeba dle WLTP činí jen 1,3 l/100 km, emise CO2 31–29 g/km. Díky plug-in hybridnímu pohonu s dvojicí elektromotorů má Grandland GSe pohon všech kol a tedy i optimální trakci.
Stejně jako Astra GSe má i Opel Grandland GSe unikátně naladěný podvozek s tužšími pružinami a špičkovými tlumiči pérování KONI FSD (Frequency Selective Damping) s různou charakteristikou tlumení pro agilní ovládání a vysoké pohodlí. Nový Grandland GSe ukazuje, že Opel opravdu přináší průkopnické technologie i do kompaktní třídy a jeho vozy kombinují požitek z jízdy s odpovědností k okolnímu prostředí.
Výrobní milníky: Od prvního milionů k 75 milionům
Během 120 let výroby automobilů uvedl Opel na trh celou řadu bestsellerů a legend. S modely jako „Doktorwagen“ z roku 1909 o výkonu 4/8 k nebo "Laubfrosch" (Rosnička) o výkonu 4/12 k zpřístupnil Opel automobily mnohem širší veřejnosti.
V roce 1940 byl vyroben miliontý Opel Kapitän – na svoji dobu velmi moderní automobil se samonosnou karoserií a nezávislým zavěšením předních kol, který vynikal nízkou hmotností, slušnou dynamikou a malou spotřebu paliva. V roce 1956 následuje dvoumiliontý automobil značky Opel – také Kapitän. V té době žádná jiná německá automobilová značka nevykazovala tak vysokou produkci. Jubilejní dvoumiliontý Kapitän dostal prémiový krémově bílý lak a obvykle chromované doplňky byly pokryty vrstvičkou 24-karátového zlata.
Další „miliony“ pak přibývaly v rychlém sledu, což pramenilo především z rozvíjející se motorizace veřejnosti a vyšší efektivity výroby. Už v roce 1971 sjíždí z výrobní linky závodu v Rüsselsheimu desetimiliontý Opel Rekord C. A opět se slavilo ve velkém stylu: Po jednom voze z dne, kdy se slavil výrobní rekord, dostávají do užívání ministerští předsedové spolkových zemí, v nichž měl Opel v té době závody: Hesenska (Rüsselsheim), Severního Porýní-Vestfálska (Bochum) a Porýní-Falc (Kaiserslautern).
V roce 1983 se stříbrošedý Senator CD stává 20-miliontým Opelem, který opustil výrobní závod v Rüsselsheimu. A ještě ve stejném desetiletí se v Rüsselsheimu slavila výroba 25-miliontého Opelu, kterým se stala Omega A Caravan. Omega A byla vlajkovou lodí značky od poloviny osmdesátých let až do roku 2003. Mezi „milionáře“ s zařadily i populární modely Opel Corsa a Opel Astra. Po znovusjednocení Německa sjelo z výrobních linek Opelu v letech 1991 až 1997 přibližně 4,13 milionů vozů Astra F, což z ní dělá dodnes nejprodávanější model značky Opel.
Pocta stát se 50-miliontým vozem značky Opel připadla v prosinci roku 1999 stříbrnému sedanu Opel Omega B.
Opel 9.11.2022
„75 milionů vyrobených vozů – to je skutečný milník v historii automobilů Opel. Toto působivé číslo ukazuje význam a roli značky Opel při demokratizaci technologií a řešení mobility v průběhu dlouhých desetiletí. Nyní Opel nově definuje mobilitu s jasným cílem stát se do roku 2028 v Evropě plně elektrickou značkou, která přináší svým majitelům vozy pro radost i užitek. A nové sportovní a elektrifikované modely GSe jsou toho nejlepším důkazem,“ říká Florian Huettl, šéf automobilky Opel.
Opel nedávno oznámil, že oživí verze „GSe“ jako novou podznačku pro dynamické, elektrifikované modely. Označení GSe nyní znamená Grand Sport electric. Po novém Grandlandu GSe následuje Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe.
Opel Grandland GSe kombinuje přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 l s dvojicí elektromotorů (jeden u každé nápravy). Systémový výkon až 221 kW/300 k postačí ke zrychlení z 0 km/h na 100 km/za pouhých 6,1 sekundy a maximální rychlost činí 235 km/h (135 km/h při pohonu čistě na elektřinu). Předběžná kombinovaná spotřeba dle WLTP činí jen 1,3 l/100 km, emise CO2 31–29 g/km. Díky plug-in hybridnímu pohonu s dvojicí elektromotorů má Grandland GSe pohon všech kol a tedy i optimální trakci.
Stejně jako Astra GSe má i Opel Grandland GSe unikátně naladěný podvozek s tužšími pružinami a špičkovými tlumiči pérování KONI FSD (Frequency Selective Damping) s různou charakteristikou tlumení pro agilní ovládání a vysoké pohodlí. Nový Grandland GSe ukazuje, že Opel opravdu přináší průkopnické technologie i do kompaktní třídy a jeho vozy kombinují požitek z jízdy s odpovědností k okolnímu prostředí.
Výrobní milníky: Od prvního milionů k 75 milionům
Během 120 let výroby automobilů uvedl Opel na trh celou řadu bestsellerů a legend. S modely jako „Doktorwagen“ z roku 1909 o výkonu 4/8 k nebo "Laubfrosch" (Rosnička) o výkonu 4/12 k zpřístupnil Opel automobily mnohem širší veřejnosti.
V roce 1940 byl vyroben miliontý Opel Kapitän – na svoji dobu velmi moderní automobil se samonosnou karoserií a nezávislým zavěšením předních kol, který vynikal nízkou hmotností, slušnou dynamikou a malou spotřebu paliva. V roce 1956 následuje dvoumiliontý automobil značky Opel – také Kapitän. V té době žádná jiná německá automobilová značka nevykazovala tak vysokou produkci. Jubilejní dvoumiliontý Kapitän dostal prémiový krémově bílý lak a obvykle chromované doplňky byly pokryty vrstvičkou 24-karátového zlata.
Další „miliony“ pak přibývaly v rychlém sledu, což pramenilo především z rozvíjející se motorizace veřejnosti a vyšší efektivity výroby. Už v roce 1971 sjíždí z výrobní linky závodu v Rüsselsheimu desetimiliontý Opel Rekord C. A opět se slavilo ve velkém stylu: Po jednom voze z dne, kdy se slavil výrobní rekord, dostávají do užívání ministerští předsedové spolkových zemí, v nichž měl Opel v té době závody: Hesenska (Rüsselsheim), Severního Porýní-Vestfálska (Bochum) a Porýní-Falc (Kaiserslautern).
V roce 1983 se stříbrošedý Senator CD stává 20-miliontým Opelem, který opustil výrobní závod v Rüsselsheimu. A ještě ve stejném desetiletí se v Rüsselsheimu slavila výroba 25-miliontého Opelu, kterým se stala Omega A Caravan. Omega A byla vlajkovou lodí značky od poloviny osmdesátých let až do roku 2003. Mezi „milionáře“ s zařadily i populární modely Opel Corsa a Opel Astra. Po znovusjednocení Německa sjelo z výrobních linek Opelu v letech 1991 až 1997 přibližně 4,13 milionů vozů Astra F, což z ní dělá dodnes nejprodávanější model značky Opel.
Pocta stát se 50-miliontým vozem značky Opel připadla v prosinci roku 1999 stříbrnému sedanu Opel Omega B.
Opel 9.11.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout