Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Prodejní výsledky značky Renault v roce 2024

Renault, podpořený nebývalou produktovou ofenzívou a uvedením osmi nových modelů v roce 2024 (Scénic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian a Grand Koleos) a restylingem (Captur), zaznamenal celosvětový nárůst prodejů o 1,8 % na trhu, který vzrostl o 1,4 %, s 1 577 351 prodanými vozy, což je o 28 000 vozů více než v roce 2023.

V Evropě značka vzrostla o 3,3 %, tedy dvakrát více než trh (+1,7 %), a dosáhla 1 009 000 prodaných vozů a tržního podílu 6,7 %. K tomuto růstu přispěly zejména klíčové trhy značky, a to :


Velká Británie (+21,4 % v objemovém vyjádření na trhu, který vzrostl o 2,8 %),
Španělsko (+10,8 % při růstu trhu o 8 %),
Itálie (+6,7 % při poklesu trhu o 0,3 %),
Francie (+0,4 % při poklesu trhu o 2,5 %).

Velmi dobře si vedlo také Clio, které se umístilo na 2. místě na trhu osobních vozů a oproti roku 2023 si polepšilo o dvě příčky, což v objemovém vyjádření znamená nárůst o 7 %.


Prodej elektrifikovaných vozidel v Evropě vzrostl o 20 %

Aby vyhověl potřebám každého zákazníka, prosazuje Renault svou strategii dvoustupňové elektrifikace a nabízí to nejlepší z každé technologie, hybridní i elektrické. Prodej elektrifikovaných vozidel (elektrická + hybridní) se v Evropě do roku 2024 zvýšil o 20 %.

Plně hybridní nabídka značky je nyní v Evropě k dispozici v celé modelové řadě (od modelu Clio po Rafale nabízí Renault sedm plně hybridních vozidel od segmentu B po D).

V roce 2024 Renault zaznamenal 30% nárůst prodejů svých plně hybridních vozidel, která tvoří 40 % prodejů spalovacích vozidel. Renault je v Evropě na druhém místě v oblasti full-hybridních technologií.

V roce 2024 Renault zaznamenal v Evropě 9% nárůst prodeje elektrických os. a už. vozidel. Od roku 2025 značka doplní svou nabídku o Renault 4 E-Tech elektrický.

Značka učinila ambiciózní rozhodnutí zaměřit se na specializované elektrické platformy AmpR Small (segment B) a AmpR Medium (segment C). Tyto platformy, které jsou v Evropě jedinečné, přinášejí zákazníkům větší hodnotu v podobě lehčích, efektivnějších a modernějších vozidel: potěšení z jízdy, přístup k elektrickým ekosystémům, konektivitu, maximální obyvatelnost atd.


Úspěšný debut modelu Renault 5 E-Tech

Rok po modelu Scénic E-Tech elektrický byl Renault 5 E-Tech elektrický zvolen porotou složenou z 60 novinářů z 23 evropských zemí „Autem roku 2025“. Toto ocenění potvrzuje význam strategie společnosti Renault v oblasti elektromobilů.
Renault 5 E-Tech elektrický, který byl uveden na trh v říjnu ve Francii, první zemi, kde byl uveden na trh, zaznamenal téměř 10 000 registrací a již nyní je nejprodávanějším městským vozem v segmentu B ve Francii za listopad a prosinec dohromady.

Díky tomuto dobrému startu Renault výrazně zvýšil svůj podíl na francouzském trhu s osobními elektrickými vozy, a to z 15,5 % na konci října na 23 % v listopadu a prosinci 2024 dohromady.

V prvním čtvrtletí roku 2025 bude elektrický Renault 5 E-Tech dále nabírat na síle, rozšíří svou cenovou nabídku o verzi s baterií o kapacitě 40 KWh a o verzi za 25 000 eur a bude se prodávat v několika evropských zemích (Velká Británie, Norsko, Švédsko, Dánsko, Finsko, Maďarsko, Polsko atd.).

Dlouho očekávaný příchod elektrického modelu Renault 4 E-Tech bude také znamenat nový produktový vrchol značky v roce 2025.

Vítězné technologické volby

Technologické možnosti značky dnes představují skutečné konkurenční výhody, které zákazníci vítají:
V roce 2024 bylo například 81 % vozů vybaveno multimediálním systémem openR link s integrovanou službou Google.
Panoramatickou střechou Solarbay, novinkou uvedenou na trh v roce 2024, je nyní vybaveno 42 % vozidel, která ji nabízejí (Scenic E-Tech electric, Rafale a Symbioz).

Značka rovněž nabízí u několika modelů novou generaci unikátního systému pohonu všech kol 4CONTROL. Tento systém byl vyvinut s cílem nabídnout vozu větší bezpečnost, agilitu a dynamiku za všech okolností (při jízdě ve městě i při vyšších rychlostech). V roce 2024 jím bylo vybaveno 29 % vozů v nabídce s touto možností.


Potvrzení kvality prodejů

Výkonnost značky je podpořena obchodními základy zaměřenými na hodnotu, které byly zavedeny díky Renaulution.

Prodej soukromým zákazníkům nyní představuje každé druhé vozidlo prodané v Evropě. Na pěti největších evropských trzích značky[1] vzrostl podíl prodeje soukromým zákazníkům z 6,8 %, tj. 264 300 vozů v roce 2023, na 7,1 %, tj. 271 900 vozů.

Dalším ukazatelem kvality prodejů je skutečnost, že zůstatkové hodnoty značky jsou vyšší než v roce 2023 a překonávají trh.

Prodeje vozů segmentů C a D SUV vzrostly o 23 % a nyní tvoří 29 % prodejů značky v Evropě (o 4,8 bodu více než v roce 2023). S kompletní obnovou modelové řady C/D dokončenou v roce 2024 a s příchodem elektrických modelů Scenic E-Tech, Symbioz a Rafale chce značka v roce 2025 dále růst.

Pokud jde o posun na vyšší úroveň, podíl verzí Iconic a Esprit Alpine, které v roce 2023 tvořily 12 % prodejů v Evropě, se zdvojnásobil na 24 % prodejů.


Vyvážená stopa

Značka Renault je i nadále nejprodávanější francouzskou značkou na světě. Díky uvedení prvních dvou modelů v rámci mezinárodního plánu Renault Game Plan, Kardian a Koléos, vzrostl prodej v Brazílii o 10 %, v Koreji o 81 % a v Maroku o 7 %. V roce 2025 bude Koléos uveden na nové trhy a zcela nové SUV segmentu C bude uvedeno na mezinárodní trh.

V Evropě se značka díky vyvážené nabídce s plně hybridní a 100% elektrickou verzí dokáže rychle přizpůsobit každému trhu a vyhovět potřebám zákazníků, kteří postupují v přechodu na elektrický pohon svým vlastním tempem.

Také v Evropě byl výkon osobních automobilů doplněn 4,6% nárůstem prodeje lehkých užitkových vozidel. Renault zaznamenal celosvětově 403 000 prodaných vozů, z toho 310 500 v Evropě. Značka je opět evropským lídrem na trhu lehkých užitkových vozidel[bez pickupů]. Tento výkon je dán úspěchem jejích stěžejních produktů Kangoo (+30,5 %) a Trafic (+14,8 %) v přechodném roce, který byl poznamenán uvedením nového modelu Master, a zkušenostmi sítě Pro+ určené fleetovým zákazníkům.

V roce 2024 značka Renault prokazuje svou schopnost inovovat a plnit očekávání zákazníků. Díky odvážné a vyvážené strategii kombinující elektrifikaci, inovace a kvalitu prodeje značka posiluje své pozice. V roce 2025 potvrdí tuto dynamiku uvedením nových vozů na trh v Evropě, počínaje elektrickým Renaultem 4 E-Tech, a na mezinárodních trzích díky nasazení Mezinárodního herního plánu Renault.




Renault 18.1.2025







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar