STK Bohdalec slavila10 let
Stanice technické kontroly v Praze 10 na Bohdalci, největší svého druhu a kapacitou v republice, oslavila desáté narozeniny. Ve svém areálu poskytuje komplexní služby motoristům a své sídlo tady má i příslušný odbor Magistrátu hlavního města Prahy.
Do zábavného i bezpečnostně-motivačního programu pro návštěvníky si odborníci ze STK Bohdalec vybrali vystoupení automobilových a motocyklových kaskadérů. Ti profesionálně a v nestandardní řízené situaci demonstrovali, jak je důležité mít za volantem nejen zkušenosti, schopnosti a pokoru, ale také dobře připravené a po technické stránce udržované vozidlo. stránce. Hosté si mohli prohlédnout také Pragu Alfa v níž jezdil Jan Masaryk nebo Opel Astra OPC s níž úspěšně startuje Gábina Jermanová v závodech do vrchu.
O technické stránce vozidel má co říci ing Petr Peterka, ředitel STK Bohdalec
Naše zkušenosti vycházejí z desetiletého působení, během něhož jsme obsloužili přes 310 000 vozidel majitelů s různým náhledem péče. Za tu dobu se nám též podařilo naplnit náš původní záměr, vybudovat takové centrum služeb, které umožní majiteli auta vyřídit pro provoz vozidla vše potřebné na jednom místě.
Povinná či jiná technická kontrola nebo prohlídka vozidla také už není „strašákem“ pro motoristu, ale významným vodítkem, které napomáhá bezpečnosti na silnicích a ochraně zdraví a života vlastního i druhých.
Aktuální výzkumy, prováděné v ČR dokládají, že u vozidel poškozených při dopravní nehodě je v 38 % identifikována existence technické závady
Z tohoto množství se v 21 % případů jedná o závady, které se na základě analýzy mohly podílet na vzniku nehody. Na pomyslném žebříčku četnosti se jako příčiny dopravních nehod nejvýše vyskytují závady na brzdách, pneumatikách, závady na uchycení kol, řízení nebo nefunkční osvětlení vozidla. Všechny výše uvedené „neduhy“ jsou předmětem kontroly technického stavu vozidel v STK podle přesně definovaných kontrolních úkonů.
Při běžném používání vozu uživatel nevnímá plíživě narůstající nebo z kokpitu auta neviditelné změny technického stavu. Případně závady vyhodnotí jako nevýznamné a ignoruje je. Mnohdy je zaregistruje až když si nechá v servisu zkontrolovat a připravit vozidlo na technickou prohlídku. Tomuto tvrzení odpovídá statistické vyhodnocení výsledků získaných nejen v rámci vypracování úkolů uvedeného výzkumu, ale také v rámci Dne otevřených dveří, kam majitelé vozů dojíždějí na informativní kontrolu většinou bez přípravy auta a bez obav z odebrání osvědčení o technické způsobilosti vozidla. Procento a druh zjištěných závad u „nezávazných“ prohlídek technického stavu vozidel je téměř stejné, jako procento a druh závad zjištěných u kontrol technického stavu vozidel, které se staly účastníky dopravní nehody.
Toto číslo výrazně klesá u povinných prohlídek, z čehož je zřejmé, že majitel dopřeje autu potřebný servis. Patrně působí psychologický efekt, který jej před prohlídkou donutí minimálně obejít auto.
Samozřejmě platí, že čím mladší vozidlo, tím méně závad, a u staršího vozu se nesrovnalosti kumulují. Zajímavý je vývoj křivky existence násobných závad na vozidle. U automobilů ve stáří 4 až 8 let je intenzita růstu výskytu násobných závad vyšší než u vozidel do čtyř let, ale také starých 8 a více let. V prvních čtyřech letech považuje majitel své vozidlo za nové a věnuje jeho technickému stavu odpovídající pozornost a péči. V kritickém období stáří 4 až 8 let považuje majitel své vozidlo za „stejně nové“ jako v prvních čtyřech letech, ale bohužel skutečný technický stav již nekoresponduje s tímto „pocitovým předpokladem“ a výsledek nesouladu se projeví ve zvýšené intenzitě výskytu závad. Po absolvování druhé a třetí kontroly technického stavu je majitel opět uveden do reality a začíná věnovat staršímu vozidlu odpovídající péči.
HB + JL, 20.4.2007
Kontaktní informace STK Bohdalec
Nad Vršovskou horou 88/4, Praha 10 – Bohdalec
kontakty: 267 107 485-6, GSM brána 602 887 077
provozní doba: PO - ČT od 7 do 18 h., PÁ od 7 do 15 h
Komplexní služby v areálu STK Bohdalec
technické prohlídky všech kategorií motocyklů
technické prohlídky osobních, užitkových a nákladních vozů do celkové hmotnosti 3500 kg
technické prohlídky přívěsných vozidel do celkové hmotnosti 3500 kg
evidenční kontroly
měření emisí benzinových a dieselových motorů a LPG
technické kontroly vozidel po individuální přestavbě na plyn (LPG nebo CNG)
technické kontroly osobních, užitkových a nákladních vozidel do 3500 kg, individuálně dovezených ze zahraničí
technické kontroly po přestavbách osobních, dodávkových a nákladních vozidel do 3500 kg
testování tlumičů vozidel (služba v rámci technické prohlídky zdarma)
technické prohlídky vozidel na přání zákazníka - mimo povinný pravidelný interval
MAGISTRÁT hl. m. Prahy - Odbor dopravně správních agend v areálu STK Bohdalec
schvaluje a registruje všechny typy vozidel individuálně dovezené ze zahraničí
přihlašování tažných zařízení
schválení výměny motorů a karosérií
schvalování individuálních přestaveb vozidel
schvalování individuáních přestaveb vozidel na LPG
schvalování hromadně povolených přestaveb na LPG a CNG
úřední opravy v TP a ORV v případě dřívějšího chybného zápisu
ukládání a vydávání ORV a RZ (dříve SPZ) do/z depozita
pouze na tomto pracovišti můžete dočasně vyřadit vozidlo z registru a deponovat RZ vozidla
O technické stránce vozidel má co říci ing Petr Peterka, ředitel STK Bohdalec
Naše zkušenosti vycházejí z desetiletého působení, během něhož jsme obsloužili přes 310 000 vozidel majitelů s různým náhledem péče. Za tu dobu se nám též podařilo naplnit náš původní záměr, vybudovat takové centrum služeb, které umožní majiteli auta vyřídit pro provoz vozidla vše potřebné na jednom místě.
Povinná či jiná technická kontrola nebo prohlídka vozidla také už není „strašákem“ pro motoristu, ale významným vodítkem, které napomáhá bezpečnosti na silnicích a ochraně zdraví a života vlastního i druhých.
Aktuální výzkumy, prováděné v ČR dokládají, že u vozidel poškozených při dopravní nehodě je v 38 % identifikována existence technické závady
Z tohoto množství se v 21 % případů jedná o závady, které se na základě analýzy mohly podílet na vzniku nehody. Na pomyslném žebříčku četnosti se jako příčiny dopravních nehod nejvýše vyskytují závady na brzdách, pneumatikách, závady na uchycení kol, řízení nebo nefunkční osvětlení vozidla. Všechny výše uvedené „neduhy“ jsou předmětem kontroly technického stavu vozidel v STK podle přesně definovaných kontrolních úkonů.
Při běžném používání vozu uživatel nevnímá plíživě narůstající nebo z kokpitu auta neviditelné změny technického stavu. Případně závady vyhodnotí jako nevýznamné a ignoruje je. Mnohdy je zaregistruje až když si nechá v servisu zkontrolovat a připravit vozidlo na technickou prohlídku. Tomuto tvrzení odpovídá statistické vyhodnocení výsledků získaných nejen v rámci vypracování úkolů uvedeného výzkumu, ale také v rámci Dne otevřených dveří, kam majitelé vozů dojíždějí na informativní kontrolu většinou bez přípravy auta a bez obav z odebrání osvědčení o technické způsobilosti vozidla. Procento a druh zjištěných závad u „nezávazných“ prohlídek technického stavu vozidel je téměř stejné, jako procento a druh závad zjištěných u kontrol technického stavu vozidel, které se staly účastníky dopravní nehody.
Toto číslo výrazně klesá u povinných prohlídek, z čehož je zřejmé, že majitel dopřeje autu potřebný servis. Patrně působí psychologický efekt, který jej před prohlídkou donutí minimálně obejít auto.
Samozřejmě platí, že čím mladší vozidlo, tím méně závad, a u staršího vozu se nesrovnalosti kumulují. Zajímavý je vývoj křivky existence násobných závad na vozidle. U automobilů ve stáří 4 až 8 let je intenzita růstu výskytu násobných závad vyšší než u vozidel do čtyř let, ale také starých 8 a více let. V prvních čtyřech letech považuje majitel své vozidlo za nové a věnuje jeho technickému stavu odpovídající pozornost a péči. V kritickém období stáří 4 až 8 let považuje majitel své vozidlo za „stejně nové“ jako v prvních čtyřech letech, ale bohužel skutečný technický stav již nekoresponduje s tímto „pocitovým předpokladem“ a výsledek nesouladu se projeví ve zvýšené intenzitě výskytu závad. Po absolvování druhé a třetí kontroly technického stavu je majitel opět uveden do reality a začíná věnovat staršímu vozidlu odpovídající péči.
HB + JL, 20.4.2007
Kontaktní informace STK Bohdalec
Nad Vršovskou horou 88/4, Praha 10 – Bohdalec
kontakty: 267 107 485-6, GSM brána 602 887 077
provozní doba: PO - ČT od 7 do 18 h., PÁ od 7 do 15 h
Komplexní služby v areálu STK Bohdalec
technické prohlídky všech kategorií motocyklů
technické prohlídky osobních, užitkových a nákladních vozů do celkové hmotnosti 3500 kg
technické prohlídky přívěsných vozidel do celkové hmotnosti 3500 kg
evidenční kontroly
měření emisí benzinových a dieselových motorů a LPG
technické kontroly vozidel po individuální přestavbě na plyn (LPG nebo CNG)
technické kontroly osobních, užitkových a nákladních vozidel do 3500 kg, individuálně dovezených ze zahraničí
technické kontroly po přestavbách osobních, dodávkových a nákladních vozidel do 3500 kg
testování tlumičů vozidel (služba v rámci technické prohlídky zdarma)
technické prohlídky vozidel na přání zákazníka - mimo povinný pravidelný interval
MAGISTRÁT hl. m. Prahy - Odbor dopravně správních agend v areálu STK Bohdalec
schvaluje a registruje všechny typy vozidel individuálně dovezené ze zahraničí
přihlašování tažných zařízení
schválení výměny motorů a karosérií
schvalování individuálních přestaveb vozidel
schvalování individuáních přestaveb vozidel na LPG
schvalování hromadně povolených přestaveb na LPG a CNG
úřední opravy v TP a ORV v případě dřívějšího chybného zápisu
ukládání a vydávání ORV a RZ (dříve SPZ) do/z depozita
pouze na tomto pracovišti můžete dočasně vyřadit vozidlo z registru a deponovat RZ vozidla
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout