Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto dodala na celém světě 926 600 vozů

Škoda Auto v roce 2024 dosáhla vynikajících prodejních výsledků: dodávky po celém světě činily 926 600 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,9 %, a to navzdory velmi proměnlivé situaci na trhu. Německo zůstává největším trhem a dodávky 187 100 automobilů znamenají proti roku 2023 navýšení o 29 200 vozů.

Zásadní absolutní přírůstky vykázalo dále Turecko (+8 600 vozů), Spojené království (+8 400), Polsko (+7 500) a Španělsko (+6 200). Modernizovaný model Octavia potvrdil roli nejprodávanějšího vozu Škoda (215 700 vozů; +12,4 %). Navzdory rostoucí konkurenci a zpomalení poptávky po plně elektrických vozidlech v celém odvětví se modelová řada Enyaq těšila velkému zájmu zákazníků. Škoda pokračovala po celém světě v modernizaci svých showroomů v souladu s novou korporátní identitou a k dnešnímu dni proměnila více než 230 prodejních míst. Do roku 2025 vstupuje značka Škoda silnější než kdy dříve: s historicky nejmladší a zároveň nejpočetnější nabídkou 12 modelových řad. Jejich součástí je cenově dostupné elektrické SUV Elroq, nové provedení žádaného elektromobilu Enyaq a úsporné SUV Kylaq, které je příslibem nárůstu prodeje v Indii.


Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, uvádí: „V roce 2024 jsme dosáhli růstu 6,9 % po celém světě, především díky našemu početnějšímu a modernímu portfoliu. Obzvlášť dobře se nám dařilo na klíčových trzích v západní a východní Evropě. Když se podíváme na modelovou řadu, pozoruhodný nárůst přinesly zejména modernizovaná Octavia a Superb a Kodiaq nové generace. Rodina plně elektrických vozů Enyaq pokračovala ve svém úspěšném kurzu i v roce 2024 s téměř 80 000 dodávkami po celém světě a získala přední místa v registracích EV na několika evropských trzích. K tomu jsme do konce roku přijali více než 20 000 objednávek na nové elektrické kompaktní SUV Elroq. Navíc jsme usilovně pracovali na zlepšení zákaznického zážitku pro uživatele vozů Škoda zdokonalením aplikace MyŠkoda a rozšířením digitálních služeb, jako je Pay to Park

a Pay to Fuel. Pokračovali jsme s modernizací našich showroomů podle nové korporátní identity a dosud prošlo proměnou přes 230 dealerství.“


Výrazný růst

K výsledkům značky Škoda v roce 2024 významně přispěl růst dodávek v Evropě, kde automobilka potvrdila pozici čtvrté nejprodávanější značky. Největší absolutní přírůstek v dodávkách zákazníkům vykázalo Německo (+29 200 vozů, celkem 187 100 automobilů; +18,5 %), za nímž následovaly se solidními výsledky Turecko (42 200; +25,7 %), Spojené království (78 700; +11,9 %), Polsko (61 400; +13,9 %) a Španělsko (36 300; +20,6 %). Největší trhy tvoří Německo, Česká republika (84 500) a Spojené království.


Nejprodávanějšími modely se staly vozy Octavia (215 700 vozů, meziročně +12,4 %), SUV Kamiq (126 000; +8,2 %) a Fabia (117 100) s největším procentním růstem (+24,1 %). Poptávka po elektrickém modelu Enyaq zůstala také na vysoké úrovni s dodávkami ve výši 79 500 vozů – navzdory zpomalení poptávky po plně elektrických vozidlech v celém odvětví. Model Enyaq vloni dominoval na mnoha evropských trzích. V Německu byl s více než 25 000 prodanými exempláři druhým nejžádanějším elektromobilem.


Nové modely

V roce 2025 se naplno představí významné modely Škoda: vedle nového vozu Enyaq, který měl svoji premiéru na začátku ledna 2025, se brzy spustí sériová výroba strategicky důležitého plně elektrického kompaktního SUV Elroq. Nový zástupce značky v nabídce elektromobilů oslovuje zákazníky vynikajícím poměrem užitné hodnoty a ceny, která na českém trhu začíná na 799 000 Kč a na vybraných evropských trzích se pohybuje kolem 33 000 eur.

Klíčový význam pro další rozvoj značky Škoda na indickém trhu má nové SUV Kylaq, vyvinuté a vyráběné v Indii speciálně pro místní požadavky. Model Kylaq je prvním vozem Škoda v oblíbené kategorii automobilů s délkou do 4 metrů, která tvoří téměř 50 % indického trhu.

Škoda Auto dále pracuje na zahájení výroby v nově vybudovaném závodu ve Vietnamu. Místní produkce zprvu vozů Kushaq a později Slavia využije synergie s indickým výrobním zázemím. Rozbíhá se prodej i v dalších zemích, například v Kazachstánu, kde se vloni prodalo prvních více než 1 400 vozů od opětovného vstupu značky Škoda na trh.

Celosvětové dodávky vozů v roce 2024 ve vybraných prodejních regionech:




Trh1-12/20241-12/2023
Západní Evropa 538 100480 100+12,1 %
Německo (největší trh)187 100157 800+18,5 %
Střední Evropa192 100185 000+3,8 %
Česká republika84 50087 800−3,8 %
Východní Evropa50 70044 900+13,0 %
Indie36 00048 800−26,3 %
Čína17 50022 800−23,1 %
Celkem na světě926 600866 800+6,9 %




Škoda Auto 15.1.2025








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar