Škoda Auto na českém trhu v roce 2009
Automobilka Škoda Auto dodala v ČR svým zákazníkům vloni 56 504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů. V krizovém roce, kdy celkový trh v ČR poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22 000 vozů (-11,1 %), to znamená tržní podíl přibližně 31,2 %.
Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25 % více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6 % (- 1497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24 951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5 %.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.
V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny. Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce pod názvem: Vystartujte včas. Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186 000 Kč, např. Fabia je nyní k dostání už za 199 900 Kč“.
JL, 8.1.2010
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24 951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5 %.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.
V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny. Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce pod názvem: Vystartujte včas. Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186 000 Kč, např. Fabia je nyní k dostání už za 199 900 Kč“.
JL, 8.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout