Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Crosstrek a Impreza zazářily v bočním nárazu i ochraně dětí

Po úspěšných nárazových zkouškách v Americe a Japonsku potvrdily modely Crosstrek a Impreza svou pověst mimořádně bezpečných aut také v Evropě. Jak je u Subaru zvykem, z testů Euro NCAP si odnesly plných pět hvězd a v řadě důležitých kategorií navíc dosáhly na nejvyšší možné hodnocení.

Už v roce 2018 vyhlásil nezávislý institut Euro NCAP modely Subaru Impreza a XV nejbezpečnějšími vozy ve třídě. Jejich současné nové generace stojí na oceňované extra tuhé platformě SGP a ve výbavě mají nejnovější generaci systému EyeSight, a tak se od nich očekával minimálně stejně dobrý výsledek. A nezklamaly. V prvních testech americké organizace IIHS si vysloužily elitní hodnocení Top Safety Pick+, japonský JNCAP jim pak přidělil nejvyšší bodové ocenění ze všech pětihvězdičkových modelů za poslední rok a jmenoval je absolutními vítězi.

Poslední klíčový titul do sbírky přišel nyní od evropského Euro NCAP. Méně než pět hvězd zřejmě nikdo neočekával, a tak jejich zisk není žádným překvapením. Zmínku si však rozhodně zaslouží skvělé výsledky v některých náročných disciplínách, zejména při bočním nárazu do sloupu, v ochraně dětí na zadních sedadlech při všech typech nárazů nebo bezchybné reakce systému EyeSight na nebezpečně jedoucí cyklisty a motorkáře.

Subaru v testech potvrdilo, že bezpečnost pojímá komplexně, od dobrého výhledu z auta a příkladné ovladatelnosti, přes pasivní bezpečnost v případě srážky až po ochranu ostatních účastníků provozu. Jen tak totiž může dosáhnout svého cíle, aby v roce 2030 při nehodách nezemřel nejen nikdo z posádek moderních Subaru, ale ani z těch, kdo se s nimi případně střetnou.

Maximální počet bodů získaly Subaru Crosstrek a Impreza od Euro NCAP v následujících disciplínách:

Ochrana dětí při čelním i bočním nárazu, včetně nebezpečného bočního nárazu do sloupu. Figuríny při těchto zkouškách simulují děti ve věku 6 a 10 let. Stejně tak bylo bezchybné uchycení dětských zádržných systémů, včetně automatického vypnutí předního airbagu při umístění autosedačky. Dobře fungovalo i upozornění na dítě zapomenuté v autě.

Zabránění nehodám s cyklisty a motorkáři, například při předjíždění, odbočování, změně pruhu nebo náhlém vyjetí zpoza zaparkovaných aut. Oba modely také dokázaly dobře ochránit hlavu a pánev sraženého chodce.


Ochrana dospělých při bočním nárazu do bariéry i do sloupu. Zároveň Subaru jen těsně unikl maximální bodový zisk při nárazu zezadu. Při testech byly ochráněny všechny kritické části těla u cestujících na předních i na zadních sedadlech. Při simulaci pádu do vody bylo možné otevřít dveře i okna a uniknout z vozu.


Udržování v jízdním pruhu, jak při běžné jízdě, tak při zásazích v kritických situacích.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar