Veletrh Abenteur&Allrad - největší v Evropě
Dvanáctý ročník největšího evropského offroadového veletrhu přilákal do lázeňského města na dvě stovky vystavovatelů nejen z Německa, ale i ze zahraničí. Takže nabídka offroadu a outdooru byla opět bohatá.
Po loňské premiéře zabral i letos největší plochu Land Rover, jenž vystavil nejen kompletní modelovou řadu, ale zájemce vozil i po terénní dráze. Zároveň vybíral adepty pro Expedici Bolívie, která se uskuteční v příštím roce. Přilákat potenciální kupce se snažil také Jeep, ale tím výčet automobilových firem v podstatě končí. Jiná automobilka se na veletrhu přímo neangažoval, jen několik modelů Suzuki bylo k vidění na stánku místního prodejce. Americké pickupy a SUV vystavovala tradičně firma Busching.
U firmy Hoffman, která se zabývá úpravami podvozku jsme objevili také novou Dacii Duster, pro níž nabízí mj. rozšíření rozchodu kol vpředu o 16 mm, vzadu o 28 mm, zvýšení podvozku o 25 mm a pneumatiky 235/16 R16 na sériových ráfcích. Druhý Duster využili „gumaři“ firmy Sava pro prezentaci svých novinek.
Když to shrneme, tak největší procento z celého veletrhu zaujímaly nejrůznější přestavby ať terénních, užitkových nebo i nákladních automobilů pro expediční cesty do dalekých krajů. Většinou k tomu využívají legendární Land Rover Defender nebo nejrůznější Toyoty.
Ale našli jsme i jeden velice zajímavý obytný terénní automobil Unicat U5000 postavený na bázi Mercedesu Benz Unimog s rozvorem 3250 mm. Vznětový přeplňovaný čtyřválec OM 924A o objemu 4801 cm³ disponuje výkonem 160 kW (218 k), který může být zvýšen na 235 kW (320 k), točivý moment dosahuje hodnoty 810 Nm. Je kombinován s inteligentní automatizovanou převodovkou, přiřaditelným pohonem všech kol, kotoučovými brzdami a uzávěrkami diferenciálu na přední i zadní nápravě. Pětidveřová karosérie ukrývá čtyři hydraulicky odpružená sedadla a čtyřmístnou zadní lavici. Standardně používá pneumatiky 365/85 R20 Michelin XZL, na objednávku pak 395/85 R20.
Druhý speciálem byl Terra Cross TC59 Family na podvozku MAN TGM 18.330 s pohonem všech kol a poháněný motorem o výkonu 176 kW (240 k) až do 240 kW (326 k) v kombinaci s devítistupňovou mechanickou převodovkou nebo dvanáctistupňovou Tipmatic. S redukční převodovkou i uzávěrkami diferenciálu přední i zadní nápravy se s ním můžete vydat do nejtěžšího terénu. Interiér je vybaven vším, co potřebuje pro cestu do dalekých krajů.
Za 75 tisíc euro, ve veletržní slevě o 8 000 eur levněji, jste si mohli zakoupit prototyp terénního speciálu Victory, vhodný pro nejrůznější sportovní podniky jako je Croatia Trophy, Dresden – Breslav, Baja Saxonia, GORM apod. V trubkové konstrukci je uložen šestilitrový motor GM JS2 o výkonu 450 k spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou a rozdělovací převodovkou Dana 300. Nápravy pocházejí z Volva C303, pneumatiky jsou značky Simex Exterm Trekker 36x12, 5x16, vpředu je naviják WARN 8274, vzadu Giggipin GP4 a celé monstrum váží 1200 až 1400 kilogramů. Šasi trubkového rámu bylo z bezpečnostních důvodů zesíleno a uzpůsobeno ve stylu Trophy Trucků americké závodní série SCORE.
Podstatně levnější, za necelých třicet tisíc euro, byl k mání nebo jen k pronajmutí speciál Tomcat T1 z roku 2008, který se v loňském roce zúčastnil Rally Dakar. Vůz je postaven podle předpisů FIA pro třídu T1. Všechna kola pohání vidlicový osmiválec Land Rover 4.0 se vstřikováním Bosch a kombinovaný s automatickou převodovkou 4 HP22. Točivý moment rozděluje mezinápravový diferenciál Torsen, vpředu je uzávěrka diferenciálu Maxi Drive, vzadu Tomcat Torsen Quaife. Skořepinový sedadla i sportovní volant pocházejí od firmy Sabelt. Pro větší dojezd byl objem palivové nádrže zvýšen na 300 litrů. Vůz poutal zaslouženou pozornost na stánku British Garage z polské Wieliczky.
Jak jsme se už zmínili specializované firmy, které se zabývají nástavbami nebo přestavbami, využívají v hojné míře nezničitelné vozy Land Rover Defender, jako třeba DefenSuTec. Ta v premiéře vystavila model označený jako DefenSuTec Hermit 300. Jde o expediční vozidlo na bázi Defenderu 130 s pevnou, plně isolovanou obytnou nástavbou z oceli a hliníku, takže je dostatečně robustní a vydrží mnoho let. Vystavená varianta nabízí mj. alkovnu pro 2+1.
K tradičním vystavovatelům patří firma Tom ś Fahrzeugtechnik, která na ploše čtyř set metrů čtverečných představila bohatou nabídkou expedičních vozidel pro daleké cesty. Převážně jde o Toyoty, ale nechyběl ani Bremach nebo Mercedes Benz Vito.
J. Lasík, 10.6.2010
U firmy Hoffman, která se zabývá úpravami podvozku jsme objevili také novou Dacii Duster, pro níž nabízí mj. rozšíření rozchodu kol vpředu o 16 mm, vzadu o 28 mm, zvýšení podvozku o 25 mm a pneumatiky 235/16 R16 na sériových ráfcích. Druhý Duster využili „gumaři“ firmy Sava pro prezentaci svých novinek.
Když to shrneme, tak největší procento z celého veletrhu zaujímaly nejrůznější přestavby ať terénních, užitkových nebo i nákladních automobilů pro expediční cesty do dalekých krajů. Většinou k tomu využívají legendární Land Rover Defender nebo nejrůznější Toyoty.
Ale našli jsme i jeden velice zajímavý obytný terénní automobil Unicat U5000 postavený na bázi Mercedesu Benz Unimog s rozvorem 3250 mm. Vznětový přeplňovaný čtyřválec OM 924A o objemu 4801 cm³ disponuje výkonem 160 kW (218 k), který může být zvýšen na 235 kW (320 k), točivý moment dosahuje hodnoty 810 Nm. Je kombinován s inteligentní automatizovanou převodovkou, přiřaditelným pohonem všech kol, kotoučovými brzdami a uzávěrkami diferenciálu na přední i zadní nápravě. Pětidveřová karosérie ukrývá čtyři hydraulicky odpružená sedadla a čtyřmístnou zadní lavici. Standardně používá pneumatiky 365/85 R20 Michelin XZL, na objednávku pak 395/85 R20.
Druhý speciálem byl Terra Cross TC59 Family na podvozku MAN TGM 18.330 s pohonem všech kol a poháněný motorem o výkonu 176 kW (240 k) až do 240 kW (326 k) v kombinaci s devítistupňovou mechanickou převodovkou nebo dvanáctistupňovou Tipmatic. S redukční převodovkou i uzávěrkami diferenciálu přední i zadní nápravy se s ním můžete vydat do nejtěžšího terénu. Interiér je vybaven vším, co potřebuje pro cestu do dalekých krajů.
Za 75 tisíc euro, ve veletržní slevě o 8 000 eur levněji, jste si mohli zakoupit prototyp terénního speciálu Victory, vhodný pro nejrůznější sportovní podniky jako je Croatia Trophy, Dresden – Breslav, Baja Saxonia, GORM apod. V trubkové konstrukci je uložen šestilitrový motor GM JS2 o výkonu 450 k spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou a rozdělovací převodovkou Dana 300. Nápravy pocházejí z Volva C303, pneumatiky jsou značky Simex Exterm Trekker 36x12, 5x16, vpředu je naviják WARN 8274, vzadu Giggipin GP4 a celé monstrum váží 1200 až 1400 kilogramů. Šasi trubkového rámu bylo z bezpečnostních důvodů zesíleno a uzpůsobeno ve stylu Trophy Trucků americké závodní série SCORE.
Podstatně levnější, za necelých třicet tisíc euro, byl k mání nebo jen k pronajmutí speciál Tomcat T1 z roku 2008, který se v loňském roce zúčastnil Rally Dakar. Vůz je postaven podle předpisů FIA pro třídu T1. Všechna kola pohání vidlicový osmiválec Land Rover 4.0 se vstřikováním Bosch a kombinovaný s automatickou převodovkou 4 HP22. Točivý moment rozděluje mezinápravový diferenciál Torsen, vpředu je uzávěrka diferenciálu Maxi Drive, vzadu Tomcat Torsen Quaife. Skořepinový sedadla i sportovní volant pocházejí od firmy Sabelt. Pro větší dojezd byl objem palivové nádrže zvýšen na 300 litrů. Vůz poutal zaslouženou pozornost na stánku British Garage z polské Wieliczky.
Jak jsme se už zmínili specializované firmy, které se zabývají nástavbami nebo přestavbami, využívají v hojné míře nezničitelné vozy Land Rover Defender, jako třeba DefenSuTec. Ta v premiéře vystavila model označený jako DefenSuTec Hermit 300. Jde o expediční vozidlo na bázi Defenderu 130 s pevnou, plně isolovanou obytnou nástavbou z oceli a hliníku, takže je dostatečně robustní a vydrží mnoho let. Vystavená varianta nabízí mj. alkovnu pro 2+1.
K tradičním vystavovatelům patří firma Tom ś Fahrzeugtechnik, která na ploše čtyř set metrů čtverečných představila bohatou nabídkou expedičních vozidel pro daleké cesty. Převážně jde o Toyoty, ale nechyběl ani Bremach nebo Mercedes Benz Vito.
J. Lasík, 10.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout