Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Raptor T1+ pro maratonské soutěže

Ford Performance a nejlepší konstruktéři terénních závodů se zaměřily na náročnou Rallye Dakar a navrhli a zkonstruovali nový Ford Raptor T1, vrcholnou formu designu a schopností vozu Raptor.

Vůz využívá poznatky z Rallye Dakar a přináší pokročilé odpružení, výkon osmiválcového motoru a účelně navrženou konstrukci, která pomáhá zdolávat ty nejneúprosnější terény rallye závodů. Raptor T1+, který debutoval na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, byl zkonstruován ve spolupráci s dlouhodobými partnery Ford Performance, společností M-Sport Ltd.

"Přijmout tak náročný závod, jako je Dakar, je pro nás všechny ve Ford Performance náročný úkol, ale nikdy jsme se nevyhýbali žádným výzvám," řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. "Abychom tuto výzvu přijali, navázali jsme spolupráci s těmi nejlepšími na světě, se společnostmi M-Sport a Red Bull, a myslím, že to ukazuje, jak vážně tento projekt bereme. Ford Raptor T1+ je základním kamenem naší globální off-roadové vize - chceme se postavit těm nejlepším a prokázat své schopnosti na těch nejtěžších místech na světě. Poznatky, které získáváme z Raptoru T1+, spolu se soutěží se sériovými vozy v závodech Baja 1000 a Finke Desert Race, pomohou udělat vozy Raptor pro naše zákazníky ještě lepší."

Nový Ford Raptor T1+ budou řídit čtyři týmy jezdců a navigátorů, včetně rally jezdců Carlose Sainze staršího s navigátorem Lucasem Cruzem a Naniho Romy s navigátorem Alexem Harou. Další posádky budou oznámeny později v tomto roce.

"Taková příležitost se naskytne jednou za život - podpořit společnost Ford Performance při cestě na Dakar s novým Fordem Raptor T1+ bude neuvěřitelné dobrodružství," řekl Matt Wilson, ředitel společnosti M-Sport a manažer dakarského týmu. "Máme za sebou již 10 000 kilometrů testování v těch nejdrsnějších podmínkách, které jsme mohli najít, takže se na tuto ultimátní výzvu, která začíná příští měsíc na Baja Hungary, cítíme připraveni."


Ford Raptor T1+ je vybaven předním a zadním nezávislým zavěšením s dvojitými rameny vyvinutým ve spolupráci s firmou Fox, která dodala třícestně nastavitelné tlumiče coilover a čtyřcestně nastavitelné tlumiče s vnějším obtokem s dálkově ovládanými nádržkami na každém kole, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a odolnost v extrémních podmínkách.

Vůz stojí na hliníkových kolech o rozměrech 8,5 × 17 palců s 37palcovými pneumatikami a je vybaven předními a zadními 355mm ventilovanými kotouči Alcon a šestipístkovými monoblokovými třmeny. Ford Raptor T1+ má až 350mm zdvih kol.

Ford Raptor T1+ je vybaven motorem Coyote o objemu 5,0 l, jehož výkon ani točivý moment výrobce neudává. Prý poskytuje výkon a točivý moment potřebný pro zdolávání náročného terénu. Je vybaven olejovým systémem se suchou olejovou vanou a laděným výfukem navrženým pro náročné podmínky Dakaru.
Vůz složený z prostorového rámu z oceli T45 a panelů karoserie z uhlíkových vláken kombinuje funkčnost s estetickými prvky charakteristickými pro Ford Raptor, jako je světlá výška 400 mm, široký postoj pro lepší stabilitu v terénu a profilovaná mřížka chladiče s nápisem FORD napříč přední částí, což nabízí jak výrazný vzhled, tak i výkonnostní výhody. Ford Raptor T1+ má minimální hmotnost 2 010 kg, šířku 2 300 mm a nájezdový úhel přes 70°.


Ford 22.7.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar