Adam Králík zahájil sezonu na francouzském kopci
Tým Rabbit Czech Racing otevřel o uplynulém víkendu svoji sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Adam Králík obsadil na této trati deváté místo v absolutním pořadí a současně si odvezl poloviční počet bodů za umístění ve skupině 5.
Téměř letní počasí přivítalo všechny účastníky jubilejního 50. ročníku automobilového závodu do vrchu v jihofrancouzském městě St Jean du Gard. Závod se započítával do francouzského šampionátu a také do mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup. Právě pro účast v tomto poháru se v letošním roce rozhodl tým Rabbit Czech Racing říčanského jezdce Adam Králíka, loňského mistra republiky ZAV ve skupině 5 a také pátého muže evropského šampionátu roku 2023 ve stejné skupině.
V sobotu se všichni jezdci vydali na trať mezi St Jean du Gard a vrcholem na Col St Pierre, dlouhou přes pět kilometrů s převýšením 346 metrů, hned dvakrát v rámci plánovaných tréninkových jízd. A zatímco první jízdu pojal Adam jako seznamovací, ve druhé se dokázal zlepšit o téměř sedm sekund, a to i při mírném neočekávaném přehřívání dieselového agregátu jeho vozu SEAT Leon FR.
Nedělní dvě závodní jízdy, absolvoval Adam Králík na nových pneumatikách a součtem obou dosažených časů se umístil na devátém místě absolutního pořadí klasifikace FIA International Hill Climb Cup. Vlivem nízkého počtu startujících jezdců v tomto závodě i v jednotlivých třídách si český reprezentant připíše také poloviční počet pohárových bodů ve skupině 5.
„Musím říci, že letošní premiérový start v St Jean du Gard byl příjemným vstupem do sezóny 2024. Na jednu stranu mě trochu mrzelo, že jsme v naší skupině neměli soupeře, ale na mém výkonu za volantem to nic nezměnilo. Zkoušel jsem tady nejen provedené zimní změny na podvozku mého vozu, ale také limity nových pneumatik,“ vysvětlil říčanský jezdec Adam Králík a dodal: „My jsme letos zvolili právě tento mezinárodní seriál pod hlavičkou světové automobilové federace proto, abychom ještě poznali nové tratě a zároveň mapovali situaci v celém startovním poli. Třeba se sem jednou vrátíme a nemusí to být nutně ve stejné kategorii. Prostě získáváme nové zkušenosti a rozhlížíme se po možnostech. Co však chci velmi vyzdvihnout, je pořadatelská úroveň francouzského promotéra, který vytvořil pro všechny účastníky závodu skvělé podmínky. Stejně příjemná byla také zdejší divácká atmosféra.“
Na závodech také Adam Králík potkal jednoho z vynikajících a univerzálních jezdců současnost. Víc prozradí Adam Králík: „Vyhrál vytrvalostní závod 24h LeMans s prototypem Porsche 919 Hybrid, hned několikrát zvítězil na Pikes Peak International Hill Climb, vavříny sbírá také v rally (dokonce v roce 2017 v Čechách na Barum Rally), je rekordmanem na jedno kolo s plně elektrickým konceptem Volkswagen ID R na Nürburgringu, účastnil se i Rally Dakar a nedávno u příležitosti 60 let vozu Porsche 911 oslnil tento francouzský závodník světovým rekordem, kdy s tímto ikonickým vozem vyjel na vrchol západního hřebene sopky Ojos del Salado v Chile, a to až do výšky 6 734 m. n m.! Vavřín za vavřínem, rekord za rekordem… A pak se najednou s legendou Romainem Dumasem potkáte na kopci ve francouzském St Jean du Gard…No řekněte, není ten motorsport překrásný?“
PR 18.4.2024
V sobotu se všichni jezdci vydali na trať mezi St Jean du Gard a vrcholem na Col St Pierre, dlouhou přes pět kilometrů s převýšením 346 metrů, hned dvakrát v rámci plánovaných tréninkových jízd. A zatímco první jízdu pojal Adam jako seznamovací, ve druhé se dokázal zlepšit o téměř sedm sekund, a to i při mírném neočekávaném přehřívání dieselového agregátu jeho vozu SEAT Leon FR.
Nedělní dvě závodní jízdy, absolvoval Adam Králík na nových pneumatikách a součtem obou dosažených časů se umístil na devátém místě absolutního pořadí klasifikace FIA International Hill Climb Cup. Vlivem nízkého počtu startujících jezdců v tomto závodě i v jednotlivých třídách si český reprezentant připíše také poloviční počet pohárových bodů ve skupině 5.
„Musím říci, že letošní premiérový start v St Jean du Gard byl příjemným vstupem do sezóny 2024. Na jednu stranu mě trochu mrzelo, že jsme v naší skupině neměli soupeře, ale na mém výkonu za volantem to nic nezměnilo. Zkoušel jsem tady nejen provedené zimní změny na podvozku mého vozu, ale také limity nových pneumatik,“ vysvětlil říčanský jezdec Adam Králík a dodal: „My jsme letos zvolili právě tento mezinárodní seriál pod hlavičkou světové automobilové federace proto, abychom ještě poznali nové tratě a zároveň mapovali situaci v celém startovním poli. Třeba se sem jednou vrátíme a nemusí to být nutně ve stejné kategorii. Prostě získáváme nové zkušenosti a rozhlížíme se po možnostech. Co však chci velmi vyzdvihnout, je pořadatelská úroveň francouzského promotéra, který vytvořil pro všechny účastníky závodu skvělé podmínky. Stejně příjemná byla také zdejší divácká atmosféra.“
Na závodech také Adam Králík potkal jednoho z vynikajících a univerzálních jezdců současnost. Víc prozradí Adam Králík: „Vyhrál vytrvalostní závod 24h LeMans s prototypem Porsche 919 Hybrid, hned několikrát zvítězil na Pikes Peak International Hill Climb, vavříny sbírá také v rally (dokonce v roce 2017 v Čechách na Barum Rally), je rekordmanem na jedno kolo s plně elektrickým konceptem Volkswagen ID R na Nürburgringu, účastnil se i Rally Dakar a nedávno u příležitosti 60 let vozu Porsche 911 oslnil tento francouzský závodník světovým rekordem, kdy s tímto ikonickým vozem vyjel na vrchol západního hřebene sopky Ojos del Salado v Chile, a to až do výšky 6 734 m. n m.! Vavřín za vavřínem, rekord za rekordem… A pak se najednou s legendou Romainem Dumasem potkáte na kopci ve francouzském St Jean du Gard…No řekněte, není ten motorsport překrásný?“
PR 18.4.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout