Andros Trophy - Alain Prost podruhé
Vítězný tandem z loňské zimy – Alain Prost a Toyota Auris obhájil také letos celkové prvenství v populárních francouzských závodech na ledě – Andros Trophy. Během čtrnácti závodů na sedmi tratích vybojoval sedm vítězství.
Ve druhé sezóně za volantem vozu Toyota Auris si Francouz vydobyl titul díky bodům, které získával stejně mistrně jako v dobách, kdy soutěžil v závodech Grand Prix a získal čtyři tituly světového šampiona. Prost je známý perfekcionista a v soutěžích Andros Trophy má na kontě již 22 vítězství. Jeho osobní naturel dokonale ladí s filozofií firmy Toyota spočívající v neustálém zdokonalování. Naskýtá se tedy otázka, zda se pokusí vyrovnat počet vítězství (51x) dosažených za volantem monopostu F1?
V dosavadní historii má na svém kontě nejvíce vítězství (48) Yvan Muller, který je zároveň desetinásobným šampionem Andros Trophy a tudíž nejúspěšnějším jezdcem.
„Zatím jsem si přesný cíl nestanovil. Mohu říci pouze to, že tento druh závodění mi naprosto vyhovuje. Náš tým je dokonale sladěn, jezdíme na špici a každý přesně zná svoji roli. Naše Toyota Auris se neustále zlepšuje a na jakémkoli ledovém povrchu se cítí jako doma. Celková úroveň soutěže je na maximu, přičemž atmosféra závodů je zdravá a veskrze sportovní. Co ještě bych si mohl přát,“ řekl po vítězné sezoně Alain Prost.
Firma Tork Engineering postavila závodní Toyotu Auris (pohon všech čtyř kol, všechna kola jsou řízena) s využitím třílitrového motoru V6 z modelu Lexus RX 300. Vůz se na ledě poprvé představil o tři měsíce dříve, než se objevil na francouzském trhu. Už v prosinci 2006 si Toyota France připsala první vítězství, což je neobvyklé pro nový model nasazený do závodů ještě před oficiálním představením. Když se Toyota Auris objevila v prodeji (zhruba před jedenácti měsíci), mohla se již chlubit svým prvním titulem. Nový model zaznamenal okamžitý úspěch: na konci prosince 2007 si Toyota ve Francii, právě i díky závodním úspěchům, připsala více než 43% nárůst prodejů v segmentu C.
Ve stejném období dobře pokračovala i Toyota Auris verze „Ice“. „Během léta jsme se nesoustředili pouze na motor,“ říká Richard Tur, technický ředitel týmu Toyota. „Zapracovali jsme i na tlumičích, což se vyplatilo při závodění na rozbrázděných tratích; možná i to nám pomohlo k udržení titulu.“
Výsledek celé soutěže byl však dlouho nejistý. O titul často bojovalo hned několik týmů, což jen dokládá, jak vyrovnané závodění Andros Trophy představuje. Před vánoci se v l’Alpe d’Huez snažil Alain Prost titul pojistit. Ovšem na konci druhého lednového týdne vyhrál dvakrát za sebou Jean-Philippe Dayraut na voze Kia Rio, který nakonec skončil celkově druhý před svým kolegou Franckem Lagorcem na stejném voze.
„První den jsem cítil, že mám vítězství v hrsti,“ říká Alain Prost, „ale udělal jsem chybičku v prvním okruhu druhého kola kvalifikace a Jean-Philippe ji využil k tomu, aby vyhrál. Byla to jen drobná chyba, ale mohla mne stát mistrovský titul!“ O necelý týden později na Isola 2000 se Prost s Toyotou Auris opět dostal do formy a oba víkendové závody vyhrál. Díky tomu mohl dojet zbytek sezony bez zbytečných stresů.
Naopak Olivier Panis v boji o titul na Andros Trophy neuspěl, patrně kvůli opakovaným menším neúspěchům, přestože téměř vždy bojoval na čelních pozicích a během čtrnácti závodů se sedmkrát dostal na stupně vítězů. Celkově čtyřikrát dojel jako třetí a třikrát druhý, přičemž první místo mu v jednom ze závodů uniklo o pouhou 1/10 sekundy. „Nic se neděje,“ říká k tomu Olivier. „Na Andros Trophy jsem se naučil trpělivosti! Je to tvrdá soutěž, protože musíte bojovat s celou řadou různých faktorů: naladěním vozu, výběrem pneumatik, vývojem stavu trati v průběhu soutěže podle počasí apod. Potřeboval jsem pouze trochu zatlačit od paní Štěstěny, ale ta se nikdy nedostavila. Takže v pohodě. V týmu Toyota jsem si to skvěle užíval ve výjimečné atmosféře, a to se počítá.“ Přestože se super finále na pařížském Stade de France do klasifikace Trophy nezapočítává, Olivier Panis spolupracující v tomto závodě s Alainem Prostem se mohl těšit z vítězství v nejsledovanějším závodu sezóny!
Prost sám nejvíce uznává důležitou roli, kterou sehrál Olivier Panis společně s Bertrandem Balasem ve zlaté Toyotě Auris, i jejich podíl na úspěchu celého týmu. Balas, který v kvalifikaci vyrazil na trať před svými stájovými kolegy, mohl podávat přesné informace o ovládání vozu vzhledem k vývoji stavu trati. Druhý titul Alaina Prosta byl plodem sklizeným za jeho vlastní talent, ale i týmovou práci, korunovanou trojicí Prost-Panis-Balas v Auvergne v posledním závodě zimní sezóny. Bylo to více než symbolické zakončení 56 dnů tvrdé dřiny.
JL, 4.3.2008
V dosavadní historii má na svém kontě nejvíce vítězství (48) Yvan Muller, který je zároveň desetinásobným šampionem Andros Trophy a tudíž nejúspěšnějším jezdcem.
„Zatím jsem si přesný cíl nestanovil. Mohu říci pouze to, že tento druh závodění mi naprosto vyhovuje. Náš tým je dokonale sladěn, jezdíme na špici a každý přesně zná svoji roli. Naše Toyota Auris se neustále zlepšuje a na jakémkoli ledovém povrchu se cítí jako doma. Celková úroveň soutěže je na maximu, přičemž atmosféra závodů je zdravá a veskrze sportovní. Co ještě bych si mohl přát,“ řekl po vítězné sezoně Alain Prost.
Firma Tork Engineering postavila závodní Toyotu Auris (pohon všech čtyř kol, všechna kola jsou řízena) s využitím třílitrového motoru V6 z modelu Lexus RX 300. Vůz se na ledě poprvé představil o tři měsíce dříve, než se objevil na francouzském trhu. Už v prosinci 2006 si Toyota France připsala první vítězství, což je neobvyklé pro nový model nasazený do závodů ještě před oficiálním představením. Když se Toyota Auris objevila v prodeji (zhruba před jedenácti měsíci), mohla se již chlubit svým prvním titulem. Nový model zaznamenal okamžitý úspěch: na konci prosince 2007 si Toyota ve Francii, právě i díky závodním úspěchům, připsala více než 43% nárůst prodejů v segmentu C.
Ve stejném období dobře pokračovala i Toyota Auris verze „Ice“. „Během léta jsme se nesoustředili pouze na motor,“ říká Richard Tur, technický ředitel týmu Toyota. „Zapracovali jsme i na tlumičích, což se vyplatilo při závodění na rozbrázděných tratích; možná i to nám pomohlo k udržení titulu.“
Výsledek celé soutěže byl však dlouho nejistý. O titul často bojovalo hned několik týmů, což jen dokládá, jak vyrovnané závodění Andros Trophy představuje. Před vánoci se v l’Alpe d’Huez snažil Alain Prost titul pojistit. Ovšem na konci druhého lednového týdne vyhrál dvakrát za sebou Jean-Philippe Dayraut na voze Kia Rio, který nakonec skončil celkově druhý před svým kolegou Franckem Lagorcem na stejném voze.
„První den jsem cítil, že mám vítězství v hrsti,“ říká Alain Prost, „ale udělal jsem chybičku v prvním okruhu druhého kola kvalifikace a Jean-Philippe ji využil k tomu, aby vyhrál. Byla to jen drobná chyba, ale mohla mne stát mistrovský titul!“ O necelý týden později na Isola 2000 se Prost s Toyotou Auris opět dostal do formy a oba víkendové závody vyhrál. Díky tomu mohl dojet zbytek sezony bez zbytečných stresů.
Naopak Olivier Panis v boji o titul na Andros Trophy neuspěl, patrně kvůli opakovaným menším neúspěchům, přestože téměř vždy bojoval na čelních pozicích a během čtrnácti závodů se sedmkrát dostal na stupně vítězů. Celkově čtyřikrát dojel jako třetí a třikrát druhý, přičemž první místo mu v jednom ze závodů uniklo o pouhou 1/10 sekundy. „Nic se neděje,“ říká k tomu Olivier. „Na Andros Trophy jsem se naučil trpělivosti! Je to tvrdá soutěž, protože musíte bojovat s celou řadou různých faktorů: naladěním vozu, výběrem pneumatik, vývojem stavu trati v průběhu soutěže podle počasí apod. Potřeboval jsem pouze trochu zatlačit od paní Štěstěny, ale ta se nikdy nedostavila. Takže v pohodě. V týmu Toyota jsem si to skvěle užíval ve výjimečné atmosféře, a to se počítá.“ Přestože se super finále na pařížském Stade de France do klasifikace Trophy nezapočítává, Olivier Panis spolupracující v tomto závodě s Alainem Prostem se mohl těšit z vítězství v nejsledovanějším závodu sezóny!
Prost sám nejvíce uznává důležitou roli, kterou sehrál Olivier Panis společně s Bertrandem Balasem ve zlaté Toyotě Auris, i jejich podíl na úspěchu celého týmu. Balas, který v kvalifikaci vyrazil na trať před svými stájovými kolegy, mohl podávat přesné informace o ovládání vozu vzhledem k vývoji stavu trati. Druhý titul Alaina Prosta byl plodem sklizeným za jeho vlastní talent, ale i týmovou práci, korunovanou trojicí Prost-Panis-Balas v Auvergne v posledním závodě zimní sezóny. Bylo to více než symbolické zakončení 56 dnů tvrdé dřiny.
JL, 4.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout