Antonín Charouz se loučil s kariérou
Závěrečný závod Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích byl zároveň posledním závodem úspěšné kariéry Antonína Charouze. Ten v Brně startoval a zvítězil se svými syny Janem a Petrem, kteří mu dopomohli k zisku třiačtyřicátého titulu.
Předposlední říjnový víkend se v Mezinárodním mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích sešli v týmu Cars.cz Charouz Racing členové závodnické rodiny Charouzových, kteří se střídali v kokpitu vozu Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM. Synové Jan a Petr podpořili svého otce v posledním závodě jeho téměř čtyřicetileté úspěšné kariéry.
Posádka ve složení Antonín Charouz, Jan Charouz, Petr Charouz, Adam Lacko získala druhé místo ve tříhodinovém vytrvalostním závodě, který se započítával do konečné klasifikace Mezinárodního mistrovství ČR. Tímto výsledkem přispěla posádka k zisku dalšího titulu v hodnocení týmů. Antonín Charouz si vítězstvím v sesterském voze, za jehož volantem se střídal s Tomášem Kostkou, Lukasem Lichtner-Hoyerem a Adamem Lackem, zajistil celkově třiačtyřicátý titul ve své kariéře.
Celý tým Cars.cz Charouz Racing pokračoval závodě také po třech odjetých hodinách. Svými stabilními výkony se oba Mercedesy dostaly do vedení v i šestihodinovém Epilogu, které udržely až do cíle, kdy si pořadí po tříhodinovce pouze prohodily. Vyhrálo startovní číslo 1 s posádkou Antonín Charouz, Jan Charouz, Petr Charouz, Adam Lacko a úspěch týmu stvrdila druhým místem posádka se startovním číslem 11 ve složení Antonín Charouz, Tomáš Kostka, Lukas Lichtner-Hoyer, Adam Lacko.
V sezóně 2010 získal tým dvacet pódiových umístění včetně deseti vítězství a stal se tak nejúspěšnějším týmem uplynulé sezóny. Vozy Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM nepostihly v sedmi odjetých podnicích žádné technické problémy a tým Charouz Racing System ukázal již v deváté sezóně svého působení s vozy Mercedes-Benz specifikace DTM naprostou profesionalitu a spolehlivost.
Antonín Charouz: „Celý rok jsme startovali jako tým, a tak jsme v tomto duchu chtěli letošní sezónu také zakončit. Abychom získali titul ve vytrvalostních závodech, museli jsme startovat v sestavě já, Tomáš Kostka a Lukas Lichtner-Hoyer. Před tímto závodem figuroval tým Cars.cz Charouz Racing na druhém místě, ale díky skvělé práci jsme zvítězili i zde. Závod byl hodně těžký a musím říct, že jsme měli respekt z konkurence. Ukázalo se ale, že jsme ji nejen stačili, ale nedali žádnou šanci s námi bojovat. Předem určená strategie nám vyšla a bez jediného zaváhání jsme splnili všechny naše cíle. Pro mě to byl víkend jako ze snu. Chtěl jsem svoji kariéru ukončit stylově, a tak jsem si pozval své syny. Pro Honzu nebyl tento krok šlápnutím do neznáma, i když formule je formule. U Petra musím říci, že jsme trochu riskovali, protože nikdy v tak silném voze neseděl a kdyby se cokoliv stalo, tak bychom přišli o naději na obhajobu titulu v poháru týmů. Zvládl to ale super a děkuji Honzovi, že mu s tím pomohl. Děkuji jim a všem ostatním, že se mnou startovali v jednom týmu a umožnili mi, abych se se závoděním rozloučil vítězstvím. Jen mě mrzí, že s námi nemohl jet poslední závod Tomáš Enge, který startoval v mistrovství světa vozů kategorie GT1 s vozem Aston Martin na španělském okruhu Navarra a přišel o jistý titul mistra republiky.“
Lukas Lichtner-Hoyer: „Velice mě těší, že mi Tony nabídl, abych v sezoně 2010 závodil s Mercedesy DTM v českém šampionátu. Tahle auta – a jde víceméně o prototypy s obrovským přítlakem a výkonem – se amatérům neřídí vůbec snadno. Spolupráce s Tonym a jeho profesionály mi pomohla, abych se rychle dostal do tempa a jezdil rychle. Kvalita a profesionalita všech členů týmu Charouz Racing System je taková, že se nemusí být srovnání s žádným velkým mezinárodním týmem, který působí v závodech GT vozů.“
KARIÉRA ANTONÍNA CHAROUZE
1972-2010
* 43 mistrovských titulů (po sezoně 2010)
* mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu sk. B (1985)
* mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu sk. N (1992)
* mistr FIA - Zóna Střední Evropa v závodech automobilů na okruzích (2005)
* 8x mistr Československa v závodech do vrchu
* 7x mistr Československa v závodech automobilů na okruzích
* 20x mistr České republiky v závodech automobilů na okruzích
* vítěz závodu Pikes Peak (1994)
* vítěz závodu mistrovství světa cestovních vozů na okruzích (1987)
* mistr Rakouska v závodech do vrchu (1992)
* mistr ČSR v automobilových soutěžích (1976)
* 5x vítězem ankety Zlatý volant
* cena Fair play od mezinárodního olympijského výboru
BPA, 27.10.2010
Posádka ve složení Antonín Charouz, Jan Charouz, Petr Charouz, Adam Lacko získala druhé místo ve tříhodinovém vytrvalostním závodě, který se započítával do konečné klasifikace Mezinárodního mistrovství ČR. Tímto výsledkem přispěla posádka k zisku dalšího titulu v hodnocení týmů. Antonín Charouz si vítězstvím v sesterském voze, za jehož volantem se střídal s Tomášem Kostkou, Lukasem Lichtner-Hoyerem a Adamem Lackem, zajistil celkově třiačtyřicátý titul ve své kariéře.
Celý tým Cars.cz Charouz Racing pokračoval závodě také po třech odjetých hodinách. Svými stabilními výkony se oba Mercedesy dostaly do vedení v i šestihodinovém Epilogu, které udržely až do cíle, kdy si pořadí po tříhodinovce pouze prohodily. Vyhrálo startovní číslo 1 s posádkou Antonín Charouz, Jan Charouz, Petr Charouz, Adam Lacko a úspěch týmu stvrdila druhým místem posádka se startovním číslem 11 ve složení Antonín Charouz, Tomáš Kostka, Lukas Lichtner-Hoyer, Adam Lacko.
V sezóně 2010 získal tým dvacet pódiových umístění včetně deseti vítězství a stal se tak nejúspěšnějším týmem uplynulé sezóny. Vozy Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM nepostihly v sedmi odjetých podnicích žádné technické problémy a tým Charouz Racing System ukázal již v deváté sezóně svého působení s vozy Mercedes-Benz specifikace DTM naprostou profesionalitu a spolehlivost.
Antonín Charouz: „Celý rok jsme startovali jako tým, a tak jsme v tomto duchu chtěli letošní sezónu také zakončit. Abychom získali titul ve vytrvalostních závodech, museli jsme startovat v sestavě já, Tomáš Kostka a Lukas Lichtner-Hoyer. Před tímto závodem figuroval tým Cars.cz Charouz Racing na druhém místě, ale díky skvělé práci jsme zvítězili i zde. Závod byl hodně těžký a musím říct, že jsme měli respekt z konkurence. Ukázalo se ale, že jsme ji nejen stačili, ale nedali žádnou šanci s námi bojovat. Předem určená strategie nám vyšla a bez jediného zaváhání jsme splnili všechny naše cíle. Pro mě to byl víkend jako ze snu. Chtěl jsem svoji kariéru ukončit stylově, a tak jsem si pozval své syny. Pro Honzu nebyl tento krok šlápnutím do neznáma, i když formule je formule. U Petra musím říci, že jsme trochu riskovali, protože nikdy v tak silném voze neseděl a kdyby se cokoliv stalo, tak bychom přišli o naději na obhajobu titulu v poháru týmů. Zvládl to ale super a děkuji Honzovi, že mu s tím pomohl. Děkuji jim a všem ostatním, že se mnou startovali v jednom týmu a umožnili mi, abych se se závoděním rozloučil vítězstvím. Jen mě mrzí, že s námi nemohl jet poslední závod Tomáš Enge, který startoval v mistrovství světa vozů kategorie GT1 s vozem Aston Martin na španělském okruhu Navarra a přišel o jistý titul mistra republiky.“
Lukas Lichtner-Hoyer: „Velice mě těší, že mi Tony nabídl, abych v sezoně 2010 závodil s Mercedesy DTM v českém šampionátu. Tahle auta – a jde víceméně o prototypy s obrovským přítlakem a výkonem – se amatérům neřídí vůbec snadno. Spolupráce s Tonym a jeho profesionály mi pomohla, abych se rychle dostal do tempa a jezdil rychle. Kvalita a profesionalita všech členů týmu Charouz Racing System je taková, že se nemusí být srovnání s žádným velkým mezinárodním týmem, který působí v závodech GT vozů.“
KARIÉRA ANTONÍNA CHAROUZE
1972-2010
* 43 mistrovských titulů (po sezoně 2010)
* mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu sk. B (1985)
* mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu sk. N (1992)
* mistr FIA - Zóna Střední Evropa v závodech automobilů na okruzích (2005)
* 8x mistr Československa v závodech do vrchu
* 7x mistr Československa v závodech automobilů na okruzích
* 20x mistr České republiky v závodech automobilů na okruzích
* vítěz závodu Pikes Peak (1994)
* vítěz závodu mistrovství světa cestovních vozů na okruzích (1987)
* mistr Rakouska v závodech do vrchu (1992)
* mistr ČSR v automobilových soutěžích (1976)
* 5x vítězem ankety Zlatý volant
* cena Fair play od mezinárodního olympijského výboru
BPA, 27.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout