Antonín Charouz se rozloučil s kariérou
Sezonu domácího šampionátu v závodech automobilů na okruzích uzavřel brněnský Epilog. Rozmary počasí sice z bezpečnostních důvodů nepustily na start dvojici Mercedesů C-Klasse AMG DTM, další vozy Sauto.cz Racing Teamu ale získaly důležité body a stáj tak zakončila sezonu ziskem čtyř titulů.
Šestihodinový Epilog měl být posledním závodem Antonína Charouze. Pražský jezdec letos rozšířil sbírku mistrovských titulů na jednačtyřicet, navíc přispěl Sauto.cz Racing Teamu k vítězství v Poháru týmů, přesto se po pětatřiceti letech rozhodl pověsit závodnické rukavice a přilbu na hřebík. Ovšem předčasný příchod zimního počasí zkřížil jeho plány. Při teplotách pohybujících se kolem bodu mrazu nebylo možné zahřát a udržet v provozní teplotě jak pneumatiky, tak karbonové brzdy Mercedesů. Závodění s výkonnými speciály na mokré trati a kličkování mezi soupeři s vozy nižších tříd by tak bylo velmi riskantní, proto se tým rozhodl Mercedesy do Epilogu nenasadit, protože stejný krok učinily i ostatní týmy nasazující vozy kategorie DTM. Antonín Charouz se tak nemohl s kariérou rozloučit přímo na závodní trati a řeší dilema, jak se s tím vypořádá.
Ačkoliv se v Brně o víkendu na závodní dráze neobjevil, vedení Automotodromu Brno se s Antonínem Charouzem po sobotním závodě rozloučilo a předalo mu dárek v podobě dortu ve tvaru mistrovského vozu.
Závodnická kariéra Antonína Charouze začala roku 1975. Tehdy jednadvacetiletý jezdec se s Fiatem 127 postavil v západočeském Stříbře na start závodu do vrchu a při premiéře vybojoval stříbrný věnec. Vrchům zůstal věrný i v následujících letech, zároveň ale začal sbírat zkušenosti také v rallye, a to jak za volantem, tak na sedadle navigátora, mj. vedle Jana Trajbolda nebo Georga Albera. Snem byl však evropský šampionát cestovních vozů, proto od roku 1978 začal měřit své síly také s konkurencí na okruzích. Kořeny Charouzovy sbírky mistrovských titulů sahají do roku 1976, kdy v domácím šampionátu v automobilových soutěžích získal titul ve své třídě. Na okruzích a v závodech do vrchu se Antonín Charouz prvních titulů dočkal v sezoně 1981, kdy usedal za volant legendární Škody 130 RS. Od roku 1982 ubývalo Charouzových startů v rallye, stále větší pozornost věnoval naopak evropskému vrchařskému mistrovství. Na této scéně dosáhl Antonín Charouz velkých úspěchů v podobě zisku Evropského poháru ve skupině B (1985) a ve skupině N (1992).
V devadesátých let se Antonín Charouz začal intenzivně věnovat podnikání a manažerské práci, ze závodních tratí ale nikdy úplně nezmizel. V letech 1994 až 1996 se například vydal za vrchařským dobrodružstvím na proslulou coloradskou horu Pikes Peak, aby se zúčastnil věhlasného Závodu do oblak. S vozem Ford Escort RS Cosworth při svém debutu vyhrál třídu a zároveň vytvořil nový rekord trati.
Od konce 90. let startoval Antonín Charouz pravidelně v domácím okruhovém šampionátu, od roku 2002 s vozy Mercedes-Benz DTM. Kooperace se společnostmi Mercedes-Benz, AMG a HWA mu pomohla v letech 2002 – 2009 k zisku osmnácti titulů v mistrovstvích ČR v závodech automobilů na okruzích.
Ovšem všechno má svůj konec. Antonín Charouz chce v budoucnu své síly plně koncentrovat na obchodní a manažerskou činnost, proto se rozhodl po sezoně 2009 ukončit svou úspěšnou závodní kariéru.
Antonín Charouz: „Bylo to takové divné rozloučení, ale rozhodli jsme se v Brně na Epilogu nestartovat, protože bezpečnost je pro mě hlavní prioritou, a v počasí, které o víkendu panovalo, by byla jízda s vozy kategorie DTM nebezpečná. To rozhodnutí bylo těžké, protože jsme dali v sázku jednačtyřicátý titul. Ale dopadlo to dobře. Nyní si však musím srovnat, jak se postavím k tomu poslednímu závodu své kariéry. Chtěl bych jím totiž poděkovat všem, kteří mi během mé kariéry pomohli, ale chci poděkovat i těm, kteří mi házeli klacky pod nohy nebo neudrželi závist na uzdě, protože i ti mě motivovali – a nutno říct, že bez té motivace by to nešlo.“
Během své kariéry startoval s vozy Fiat 127 a 128, Škoda (110, 110 RC, 120 S, 130 RS, 130 LR, 120 LS), Zastava, BMW 320i, Toyota Corolla, Ford (Sierra Cosworth, Escort Cosworth), Audi A4 nebo Mercedes Benz DTM. Ještě třeba dodat, že kariéru začínal v AMK Praha 3-Žižkov, kde jsem také Antonína Charouze někdy před třiceti lety poznal, jako mladíka zapáleného pro automobilový sport. Jestli Antonín Charouz pověsil závodění definitivně na hřebík uvidíme. V jednom rozhovoru přiznal, že má ještě jeden sen. Tak se nechme překvapit.
Perfektně zpracovaný přehled výsledků včetně fotogalerie najdete na www.antonin-charouz.cz
JL, 23.10.2009
Ačkoliv se v Brně o víkendu na závodní dráze neobjevil, vedení Automotodromu Brno se s Antonínem Charouzem po sobotním závodě rozloučilo a předalo mu dárek v podobě dortu ve tvaru mistrovského vozu.
Závodnická kariéra Antonína Charouze začala roku 1975. Tehdy jednadvacetiletý jezdec se s Fiatem 127 postavil v západočeském Stříbře na start závodu do vrchu a při premiéře vybojoval stříbrný věnec. Vrchům zůstal věrný i v následujících letech, zároveň ale začal sbírat zkušenosti také v rallye, a to jak za volantem, tak na sedadle navigátora, mj. vedle Jana Trajbolda nebo Georga Albera. Snem byl však evropský šampionát cestovních vozů, proto od roku 1978 začal měřit své síly také s konkurencí na okruzích. Kořeny Charouzovy sbírky mistrovských titulů sahají do roku 1976, kdy v domácím šampionátu v automobilových soutěžích získal titul ve své třídě. Na okruzích a v závodech do vrchu se Antonín Charouz prvních titulů dočkal v sezoně 1981, kdy usedal za volant legendární Škody 130 RS. Od roku 1982 ubývalo Charouzových startů v rallye, stále větší pozornost věnoval naopak evropskému vrchařskému mistrovství. Na této scéně dosáhl Antonín Charouz velkých úspěchů v podobě zisku Evropského poháru ve skupině B (1985) a ve skupině N (1992).
V devadesátých let se Antonín Charouz začal intenzivně věnovat podnikání a manažerské práci, ze závodních tratí ale nikdy úplně nezmizel. V letech 1994 až 1996 se například vydal za vrchařským dobrodružstvím na proslulou coloradskou horu Pikes Peak, aby se zúčastnil věhlasného Závodu do oblak. S vozem Ford Escort RS Cosworth při svém debutu vyhrál třídu a zároveň vytvořil nový rekord trati.
Od konce 90. let startoval Antonín Charouz pravidelně v domácím okruhovém šampionátu, od roku 2002 s vozy Mercedes-Benz DTM. Kooperace se společnostmi Mercedes-Benz, AMG a HWA mu pomohla v letech 2002 – 2009 k zisku osmnácti titulů v mistrovstvích ČR v závodech automobilů na okruzích.
Ovšem všechno má svůj konec. Antonín Charouz chce v budoucnu své síly plně koncentrovat na obchodní a manažerskou činnost, proto se rozhodl po sezoně 2009 ukončit svou úspěšnou závodní kariéru.
Antonín Charouz: „Bylo to takové divné rozloučení, ale rozhodli jsme se v Brně na Epilogu nestartovat, protože bezpečnost je pro mě hlavní prioritou, a v počasí, které o víkendu panovalo, by byla jízda s vozy kategorie DTM nebezpečná. To rozhodnutí bylo těžké, protože jsme dali v sázku jednačtyřicátý titul. Ale dopadlo to dobře. Nyní si však musím srovnat, jak se postavím k tomu poslednímu závodu své kariéry. Chtěl bych jím totiž poděkovat všem, kteří mi během mé kariéry pomohli, ale chci poděkovat i těm, kteří mi házeli klacky pod nohy nebo neudrželi závist na uzdě, protože i ti mě motivovali – a nutno říct, že bez té motivace by to nešlo.“
Během své kariéry startoval s vozy Fiat 127 a 128, Škoda (110, 110 RC, 120 S, 130 RS, 130 LR, 120 LS), Zastava, BMW 320i, Toyota Corolla, Ford (Sierra Cosworth, Escort Cosworth), Audi A4 nebo Mercedes Benz DTM. Ještě třeba dodat, že kariéru začínal v AMK Praha 3-Žižkov, kde jsem také Antonína Charouze někdy před třiceti lety poznal, jako mladíka zapáleného pro automobilový sport. Jestli Antonín Charouz pověsil závodění definitivně na hřebík uvidíme. V jednom rozhovoru přiznal, že má ještě jeden sen. Tak se nechme překvapit.
Perfektně zpracovaný přehled výsledků včetně fotogalerie najdete na www.antonin-charouz.cz
JL, 23.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout