České mistrovství ZAV vstupuje do druhé poloviny
Závodem v Bečově nad Teplou zahájilo České mistrovství ZAV s generálním partnerem AAA Radiotaxi druhou polovinu sezóny. Ve třetím ročníku zažívá tento seriál velký rozmach. Celkem je v kalendáři vypsáno dvanáct závodů a pozoruhodná je i účast. Zatím bylo klasifikováno 288 jezdců.
Seriál začal v březnu na mosteckém okruhu, který se ukázal jako vhodný k rozjetí po zimní přestávce. Druhý závod na trati mezi Zbraslaví a Točnou přinesl velké množství havárií. Mnoho jezdců si až pozdě uvědomilo, že už nejsou ve sterilním prostředí autodromu. Všechny karamboly se obešly bez vážnějších následků na zdraví jezdců, diváci nebyli ohroženi vůbec. Zde se ukázalo, a na dalších závodech jen potvrdilo, jak pečlivě pořadatelé dbají na technické a bezpečnostní zajištění závodů. Zodpovědná práce, zejména ředitele závodů Romana Linharta, nese ovoce a zabezpečení trati je na vysoké úrovni.
Také třetí závod v Hronově, pořádaný v režii RTM motosport, se vydařil, množství diváků odcházelo spokojeno. Čtvrté dostaveníčko si závodníci dali v místě zaslíbeném soutěžím, na Korábu ve Kdyni. Zde pořadatel vyzkoušel nový systém hodnocení, kdy se časy obou dnů počítaly dohromady a jezdci si dosyta užili trať v sedmi měřených průjezdech.
Další závod v Prachaticích na Libínské sedlo pořádal Rally klub Prachatice. I na této rychlé trati vidělo velké množství diváků napínavé závody. První polovinu sezóny uzavřel závod na autodromu ve Vysokém Mýtě. V úmorném vedru se závody vydařily a závod na zdejším okruhu už v seriálu zůstane i pro příští sezónu.
Během dosavadního průběhu probíhají v jednotlivých třídách napínavé souboje nejen o první místo a stupně vítězů, urputně se bojuje o každý bod do závěrečné klasifikace. Ve třídě sériových čtrnáctistovek zatím většinou vítězství připadlo jednomu z dvojice otec a syn Sukovi. Jim se snaží konkurovat bratři Mészárosovi.
V závodních čtrnáctistovkách si první místo i přes havárii v Hronově drží rychlý Radim Mach, těsně před Jiřím Krobem a Janem Holečkem.
V sériových šestnáctistovkách k adeptům na nejvyšší příčky patří Petr Crhák, Mojmír Pribula a Antonín Široký. Závodní šestnáctistovky mají favority ve Vítku Novotném, Petru Krejzovi a Radku Chamolovi.
Dvoulitry nabízejí rozmanité startovní pole. V sériových si zatím nejlépe vedou Martin Čábela, Jiří Pilch a Ladislav Klokočka. Klasifikaci závodních dvoulitrů i díky špičkově připravené technice vede Petr Mužík, kterého stíhají Petr Balík, Tomáš Zelenka a Jan Souček.
Nejsilnější třídě sériových aut suverénně vévodí superrychlý Jan Kvasnička, kterému společnost na stupních vítězů dělají Jiří Hák a Martin Lev. Nejsilnější třídu závodních vozů ovládá Eda Patera, kterého zatím marně pronásleduje Jan Vávra.
Mezi diváky a fanoušky automobilové historie je oblíbená kategorie historických automobilů, kde mohou startovat dobové závodní a sériové vozy do roku výroby 1985. Z celkového počtu jezdců zatím klasifikovaných, jich 72 startovalo na historických vozech. Diváci měli možnost vidět samozřejmě kompletní paletu závodních škodovek, Lady VFTS, Mini Coopery, Citroën Visa Gti, Ford Escort Mk I, BMW, Mercedesy a další zajímavé značky, ale i takové skvosty jako Renault Alpine A 110, Audi Urquattro, dvanáctiválcový Jaguar XJS a Porsche 911. Ke špičkovým jezdcům patří Josef Srnský jr., Jaroslav Vosmek, Luboš Krameš, David Patera, Tomáš Drásta, Pavel Maier, Martin Slezák, Ivo Král, Jiří Šarocha, Ondřej Lorenz, Jaroslav Rejka a Pavel Baumgartner. Startovali zde i špičkoví jezdci minulosti, kteří ze svého umění nic neztratili a stále předvádějí nádherný sport, např. Josef Srnský, Miroslav Adámek, Jiljí Chmelař, Jan Heřmánek a Josef Stočes.
České mistrovství ZAV ukázalo ve své první polovině vysokou úroveň organizační i sportovní, kterou se zařadilo ke špičkovým motoristickým podnikům u nás a i do druhé poloviny slibuje podívanou, která uspokojí i náročně fanoušky rychlých aut a jejich pilotů, samozřejmě i pilotek, neboť promotér seriálu vypisuje i Dámský pohár.
Podrobnější informace, výsledky, kalendář a fotogalerie mohou zájemci najít na www.edda.cz/mscrdovrchu/.
Také třetí závod v Hronově, pořádaný v režii RTM motosport, se vydařil, množství diváků odcházelo spokojeno. Čtvrté dostaveníčko si závodníci dali v místě zaslíbeném soutěžím, na Korábu ve Kdyni. Zde pořadatel vyzkoušel nový systém hodnocení, kdy se časy obou dnů počítaly dohromady a jezdci si dosyta užili trať v sedmi měřených průjezdech.
Další závod v Prachaticích na Libínské sedlo pořádal Rally klub Prachatice. I na této rychlé trati vidělo velké množství diváků napínavé závody. První polovinu sezóny uzavřel závod na autodromu ve Vysokém Mýtě. V úmorném vedru se závody vydařily a závod na zdejším okruhu už v seriálu zůstane i pro příští sezónu.
Během dosavadního průběhu probíhají v jednotlivých třídách napínavé souboje nejen o první místo a stupně vítězů, urputně se bojuje o každý bod do závěrečné klasifikace. Ve třídě sériových čtrnáctistovek zatím většinou vítězství připadlo jednomu z dvojice otec a syn Sukovi. Jim se snaží konkurovat bratři Mészárosovi.
V závodních čtrnáctistovkách si první místo i přes havárii v Hronově drží rychlý Radim Mach, těsně před Jiřím Krobem a Janem Holečkem.
V sériových šestnáctistovkách k adeptům na nejvyšší příčky patří Petr Crhák, Mojmír Pribula a Antonín Široký. Závodní šestnáctistovky mají favority ve Vítku Novotném, Petru Krejzovi a Radku Chamolovi.
Dvoulitry nabízejí rozmanité startovní pole. V sériových si zatím nejlépe vedou Martin Čábela, Jiří Pilch a Ladislav Klokočka. Klasifikaci závodních dvoulitrů i díky špičkově připravené technice vede Petr Mužík, kterého stíhají Petr Balík, Tomáš Zelenka a Jan Souček.
Nejsilnější třídě sériových aut suverénně vévodí superrychlý Jan Kvasnička, kterému společnost na stupních vítězů dělají Jiří Hák a Martin Lev. Nejsilnější třídu závodních vozů ovládá Eda Patera, kterého zatím marně pronásleduje Jan Vávra.
Mezi diváky a fanoušky automobilové historie je oblíbená kategorie historických automobilů, kde mohou startovat dobové závodní a sériové vozy do roku výroby 1985. Z celkového počtu jezdců zatím klasifikovaných, jich 72 startovalo na historických vozech. Diváci měli možnost vidět samozřejmě kompletní paletu závodních škodovek, Lady VFTS, Mini Coopery, Citroën Visa Gti, Ford Escort Mk I, BMW, Mercedesy a další zajímavé značky, ale i takové skvosty jako Renault Alpine A 110, Audi Urquattro, dvanáctiválcový Jaguar XJS a Porsche 911. Ke špičkovým jezdcům patří Josef Srnský jr., Jaroslav Vosmek, Luboš Krameš, David Patera, Tomáš Drásta, Pavel Maier, Martin Slezák, Ivo Král, Jiří Šarocha, Ondřej Lorenz, Jaroslav Rejka a Pavel Baumgartner. Startovali zde i špičkoví jezdci minulosti, kteří ze svého umění nic neztratili a stále předvádějí nádherný sport, např. Josef Srnský, Miroslav Adámek, Jiljí Chmelař, Jan Heřmánek a Josef Stočes.
České mistrovství ZAV ukázalo ve své první polovině vysokou úroveň organizační i sportovní, kterou se zařadilo ke špičkovým motoristickým podnikům u nás a i do druhé poloviny slibuje podívanou, která uspokojí i náročně fanoušky rychlých aut a jejich pilotů, samozřejmě i pilotek, neboť promotér seriálu vypisuje i Dámský pohár.
Podrobnější informace, výsledky, kalendář a fotogalerie mohou zájemci najít na www.edda.cz/mscrdovrchu/.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout