Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ecce Homo: Schatz - přijel, viděl, vyhrál, Merli kalkuloval

Jedním z vrcholů automobilové sezony je už po mnoha let závod do vrchu Ecce Homo ve Šternberku. Opět byl součástí evropského šampionátu, ale body se počítaly mj. do mistrovství ČR, SK nebo Rakouska.

Na Ecce Homo poprvé dorazil Francouz Geoffrey Schatz, který letos svádí souboje s Christianem Merlim, jejich skore bylo po třech závodech 1:2. Do Šternberka ale nedorazil Merli, podle jedné informace nestihl letadlo z Colorada, kde trénoval na Pikes Peak. Podle druhé, ale přesnější byla skutečnost, že do závodu byl sice přijat, ale přestože nevyjel na trať, tak se mu bude tento výsledek škrtat. Takže taktika zvítězila.

Schatz aniž by na Ecce Homo někdy vůbec startova,l vyhrál hned první trénink s náskokem pěti sekund na Trnku, v druhém zaostal o necelé dvě sekundy. Pak už Francouz nenechal nikoho na pochybách a s přehledem vyhrál obě jízdy a celkově zvítězil o necelé čtyři sekundy před Španělem Lanzagortou. Kategorii 1 cestovních automobilů vyhrál Kalendari s Mitsubishi lancer, v absolutním pořadí skončil třináctý.

Součastí ME bylo i ME historických automobilů. Tady vyhráli Ital Massaglia s Osellou (č.171), jeho čas 6:57.05 by stačil na 27. místo mezi soudobými automobily FIA.

Z našich byl nejrychlejší Jaroslav Mikeš při premiérovém startu s BMW M3 a celkově skončil desátý. V domácím šampionátu skončil druhý Robert Brož a třetí Pavel Kolář, oba se Škodou 130 RS.


Absolutní pořadí

1.SchatzNova Proto2:44.9632:51.7265:36.691
2.LanzagortaNova2:48.8802:52.305+0:04.494
3.TrnkaNorma2:46.552:57.981+0:07.846
3.PetitNorma+0:13.347
5.StarckNova+016.864



HA FIA
1.MassagliaOsella6:57.05
2.GlinzmerPorsche 911+0:53.02
3.MottiPorsche Carrera+1:00.32
10.MikešBMW M31:21.71
14.BrožŠ 139 RS+02:54.77




https://online.timing.sk/ehonline/absolute?Pretek=469


Jiří Voves



Tisková zpráva Jana Koudelky

Třiačtyřicátý ročník legendárního závodu provázely prudké a velmi vydatné dešťové přeháňky, které zapříčinily řadu nehod, odložení sobotního startu, nutné přestávky na přezutí .

Počasí rozehrálo velkou pneumatikovou loterii už během sobotních tréninkových jízd. Start musel být odložen, na téměř osmikilometrové trati bylo příliš mnoho vody. V tu chvíli bylo jasné, že jedinou správnou volbou jsou mokré pneumatiky. Nicméně sluníčko trať rychle vysušilo a rázem bylo všechno jinak. A tento scénář se opakoval celý víkend. Nikdo z více než dvou stovek startujících si nemohl být jistý, jestli se do obutí trefí správně.

Petr Trnka – 1. místo, 3.abs., Norma M20 FC. „Počasí si s námi opravdu hodně pohrálo, tak rychle se měnící podmínky jsem asi ještě nezažil. Už v sobotu jsme proto zvolili taktiku jet na jistotu a obuli mokré gumy. Cítil jsem se dobře, auto fungovalo a s časy jsem byl také celkem spokojený. První závodní jízda mně vyšla skvěle, zajel jsem druhý čas za Schatzem, se ztrátou necelých dvou vteřin. Pak nás to ale fakt vypeklo. Nejdřív průtrž mračen, potom dlouhé přerušení a čištění tratě po havárii a proměnlivé podmínky. Mokré pneumatiky už optimálně nefungovaly, vyždímal jsem z nich, co šlo, nechtěl jsem ale zbytečně riskovat a z tohoto pohledu jsem se třetím místem v Evropě a prvním v domácím šampionátu spokojený.“

Václav Janík – 2. místo v MČR, 10.abs Norma M20 FC. „Složitější počasí jsem na závodech ještě nezažil. Tohle byl fakt extrém. Žádná jízda nebyla ani suchá, ani mokrá a jen jsme předvídali, jak rychle trať oschne, kdy zase zaprší, co bude v lese pod stromy a jak budou vypadat otevřené pasáže. Musím říci, že i na tohle byl skvělý přímý přenos z trati, mohli jsme alespoň trochu tušit. Pořadatelé odvedli perfektní práci, i přes nepříznivou předpověď přijelo hodně diváků, atmosféra byla jako vždy parádní. Já jsem se zaměřil hlavně na domácí šampionát, chtěl jsem za sebou udržet Petra Vítka, což je letos můj největší soupeř. To se mi povedlo, takže jsem spokojený.“

Petr Vítek – 3. místo v MČR, 12.abs.,OSELLA PA30. „Počasí nám tentokrát dalo pořádně zabrat, jedním slovem katastrofa. Nejprestižnější závod letošní sezóny je zatím asi tím nejnáročnějším, který jsme kdy jeli. O to více musím smeknout před prací pořadatelů, kteří museli zvládat velké množství havárií, neustálé uklízení trati, atd.Pro nás byla největším problémem volba pneumatik, vývoj počasí a rychlost, s jakou přicházely přeháňky, nebo lépe řečeno průtrže mračen, to prostě nešlo odhadnout. Byl to krásný, ale nesmírně náročný víkend.“
Následující podnik českého šampionátu v závodech automobilů do vrchu se uskuteční první červencový víkend na slovenské trati Čierny Balog.

JK 6.6.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar