Evropský Rechberg s překvapivým vítězem Merli poražen
Letošní desetidílný seriál mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu odstartoval na populární trati v Rechbergu. Rakouský podnik, který se do evropského šampionátu vrátil před rokem, je u českých jezdců velmi oblíbený nejen kvůli pěkné trati, ale také díky skvělé atmosféře a obrovskému množství diváků, které neodradilo ani chladnější počasí.
Do Rakouska odjížděli čeští zástupci s rozporuplnými pocity, protože ještě pár dní před závodem ležel Rechberg pod lehkou sněhovou přikrývkou. Nezvykle chladné počasí ale ustupovalo, i když letošní ročník populárního závodu patřil jednoznačně k těm nejchladnějším.
Nejrychlejším českým reprezentantem byl Petr Trnka, který dokončil náročný závod na 5. místě absolutně. „Trochu nás potrápilo počasí, na Rechbergu bylo nezvykle chladno. Vzhledem k tomu jsme hodně laborovali s pneumatikami a zkoušeli různé směsi. Některé sady jsme měli rozjeté, některé nové. Pneumatik na naše auto je bohužel stále nedostatek, a to nás citelně limituje. V tréninku jsme něco odzkoušeli, ale nebylo to ono. Nechtěli jsme si rozjet moc nových sad, takže se hledalo kompromisní řešení. Auto bylo stále nedotáčivé, především v pomalých zatáčkách. Rozdíl mezi novou a použitou sadou činil zhruba jednu vteřinu, ale normálně to bývají na takto dlouhé trati až čtyři sekundy. Na druhou závodní jízdu jsme zkoušeli změnit nastavení podvozku, ale stále to nebylo ideální. Takže s ohledem na okolnosti je páté místo maximum, máme ale hodně poznatků do příštího závodu,“ vysvětlil nejrychlejší český jezdec Petr Trnka.
Rechberg si poprvé vyzkoušel také Zdeněk Chudoba. Ten sice nebodoval do evropského šampionátu, ale v rámci rakouského mistrovství skončil na 5. místě v kategorii II, třídě E2-SC do 2000 ccm. „Rechberg jsem jel poprvé, je to krásná a rychlá trať, což mi úplně vyhovuje. V tréninku mně auto poměrně výrazně klouzalo v rychlých zatáčkách, dával jsem si pozor, ale stejně se ve druhé jízdě přetočil. Do vraceček jsem neměl úplně ideálně poskládané převody, jednička byla krátká a dvojka zase moc dlouhá. Zkoušeli jsme také pneumatiky Hoosier, na kterých jsem si nebyl úplně jistý, i když po úpravě odklonů to bylo lepší. Užili jsme si víkend, Rechberg vede krásnou krajinou a tolik fanoušků motorsportu se na kopci jen tak nevidí,“ shrnul svojí první zkušenost z Rechbergu Zdeněk Chudoba.
V kategorii II, skupině E2-SC obsadil 7. místo Karel Berger, ve třídě E2-SC-do 1600 ccm zvítězil. „Popravdě jsem rád, že jsem mohl odjet závod, protože hned v prvním tréninku přišla velká komplikace. Zhruba v polovině tratě se mi rozletěla spojka, poškodila i skříň a všude byla spousta ocelových špon. Neměl jsem s sebou náhradní spojku, takže přišla velká záchranná akce. Volal jsem kamarádům a fanouškům, kteří se chystali za námi, aby potřebné díly přivezli. Opravovali jsme dlouho do noci a stihl jsem pouze jeden trénink. Do závodu jsem tak nastupoval s opatrností, nebyl jsem si jistý, jestli bude motor mazat, a zda bude auto fungovat. Trochu mě mrzí, že jsem něco ztratil oproti loňskému času, ale v daných podmínkách to nemohlo dopadnout lépe,“ komentoval úvodní evropský podnik Karel Berger.
První místo v kategorii II, třídě E2-SC do 2000 ccm, vybojovala v rámci evropského šampionátu Tereza Machová. „Byl to opět mimořádný víkend. Krásné závody a diváků přišlo snad ještě víc než v minulém roce. Podmínky nebyly jednoduché, asfalt byl studený, protože přes noc mrzlo, a i když od rána svítilo sluníčko, chladnou trať nestihlo ohřát. Ale jinak jsme si víkend v Rakousku opravdu užili. Jsem ráda, že se mi podařilo zrychlit v porovnání s minulým rokem, ale mohlo to být ještě lepší. Při výjezdu z jedné zatáčky se správně nedořadila pětka, a to mě stálo nějaký čas,“ řekla Tereza Machová.
Absolutním vítězem úvodního evropského závodu se stal Geoffrey Schatz z Francie. Následujícím podnikem mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu je Subida al Fito ve Španělsku, který proběhne v termínu 11. – 12. května 2024.
(Jan Koudelka) 6.5.2024
Nejrychlejším českým reprezentantem byl Petr Trnka, který dokončil náročný závod na 5. místě absolutně. „Trochu nás potrápilo počasí, na Rechbergu bylo nezvykle chladno. Vzhledem k tomu jsme hodně laborovali s pneumatikami a zkoušeli různé směsi. Některé sady jsme měli rozjeté, některé nové. Pneumatik na naše auto je bohužel stále nedostatek, a to nás citelně limituje. V tréninku jsme něco odzkoušeli, ale nebylo to ono. Nechtěli jsme si rozjet moc nových sad, takže se hledalo kompromisní řešení. Auto bylo stále nedotáčivé, především v pomalých zatáčkách. Rozdíl mezi novou a použitou sadou činil zhruba jednu vteřinu, ale normálně to bývají na takto dlouhé trati až čtyři sekundy. Na druhou závodní jízdu jsme zkoušeli změnit nastavení podvozku, ale stále to nebylo ideální. Takže s ohledem na okolnosti je páté místo maximum, máme ale hodně poznatků do příštího závodu,“ vysvětlil nejrychlejší český jezdec Petr Trnka.
Rechberg si poprvé vyzkoušel také Zdeněk Chudoba. Ten sice nebodoval do evropského šampionátu, ale v rámci rakouského mistrovství skončil na 5. místě v kategorii II, třídě E2-SC do 2000 ccm. „Rechberg jsem jel poprvé, je to krásná a rychlá trať, což mi úplně vyhovuje. V tréninku mně auto poměrně výrazně klouzalo v rychlých zatáčkách, dával jsem si pozor, ale stejně se ve druhé jízdě přetočil. Do vraceček jsem neměl úplně ideálně poskládané převody, jednička byla krátká a dvojka zase moc dlouhá. Zkoušeli jsme také pneumatiky Hoosier, na kterých jsem si nebyl úplně jistý, i když po úpravě odklonů to bylo lepší. Užili jsme si víkend, Rechberg vede krásnou krajinou a tolik fanoušků motorsportu se na kopci jen tak nevidí,“ shrnul svojí první zkušenost z Rechbergu Zdeněk Chudoba.
V kategorii II, skupině E2-SC obsadil 7. místo Karel Berger, ve třídě E2-SC-do 1600 ccm zvítězil. „Popravdě jsem rád, že jsem mohl odjet závod, protože hned v prvním tréninku přišla velká komplikace. Zhruba v polovině tratě se mi rozletěla spojka, poškodila i skříň a všude byla spousta ocelových špon. Neměl jsem s sebou náhradní spojku, takže přišla velká záchranná akce. Volal jsem kamarádům a fanouškům, kteří se chystali za námi, aby potřebné díly přivezli. Opravovali jsme dlouho do noci a stihl jsem pouze jeden trénink. Do závodu jsem tak nastupoval s opatrností, nebyl jsem si jistý, jestli bude motor mazat, a zda bude auto fungovat. Trochu mě mrzí, že jsem něco ztratil oproti loňskému času, ale v daných podmínkách to nemohlo dopadnout lépe,“ komentoval úvodní evropský podnik Karel Berger.
První místo v kategorii II, třídě E2-SC do 2000 ccm, vybojovala v rámci evropského šampionátu Tereza Machová. „Byl to opět mimořádný víkend. Krásné závody a diváků přišlo snad ještě víc než v minulém roce. Podmínky nebyly jednoduché, asfalt byl studený, protože přes noc mrzlo, a i když od rána svítilo sluníčko, chladnou trať nestihlo ohřát. Ale jinak jsme si víkend v Rakousku opravdu užili. Jsem ráda, že se mi podařilo zrychlit v porovnání s minulým rokem, ale mohlo to být ještě lepší. Při výjezdu z jedné zatáčky se správně nedořadila pětka, a to mě stálo nějaký čas,“ řekla Tereza Machová.
Absolutním vítězem úvodního evropského závodu se stal Geoffrey Schatz z Francie. Následujícím podnikem mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu je Subida al Fito ve Španělsku, který proběhne v termínu 11. – 12. května 2024.
1.Schatz | Nova Proto | 1:43.424 | 1:43.550 | 3:26.974 | 154 km/h |
2.Merli | Osella | 1:44.780 | 1:43 766 | 3:28.548 | +0:01.574 |
3.Lanzagorta | Nova Proto | 1:45.074 | 1:44.592 | 3:29.666 | +0:02.692 |
3.Starck | Nova Proto | 1:45.880 | 1:46.561 | 3:32.421 | +0:05.447 |
5.Trnka | Norma | 1:46.232 | 1:46.359 | 3:32.591 | +0:05.617 |
(Jan Koudelka) 6.5.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout