Extrémní Dakar prověří piloty Buggyry
Piloty týmu Buggyra ZM Racing čeká v lednu velká zkouška. Pořadatelé Rally Dakar představili itinerář 47. ročníku slavné soutěže, který se v Saúdské Arábii pojede od 3. do 17. ledna 2025. Šesté vydání saúdskoarabského Dakaru slibuje extrémní souboj s tamními dunami, kameny i dalšími nástrahami.
V elitní kategorii automobilů Ultimate bude v barvách Buggyry startovat za volantem speciálu Red-Lined REVOT1+ Aliyyah Koloc, kamion Tatra Buggyra Evo3 bude pilotovat Martin Šoltys a Karel Poslední si odbude debut v Tatře Phoenix.
Soutěž se bude skládat z prologu a 12 etap, včetně 48hodinové Chrono etapy a maratonské etapy. Trasa začíná v Bishi a měří zhruba 7700 kilometrů, z toho přibližně 5100 kilometrů tvoří speciálky. Legendární obtížná oblast pouště Empty Quarter prověří všechny účastníky předtím, než rallye skončí v Shubaytahu.
Dvoudenní etapa Chrono48, která se na Dakaru jela letos poprvé, bude na programu už ve druhé a třetí etapě, což bude opravdu tvrdý start.
"Chrono48 hodin hned druhý den?! To bude jízda!“ řekl překvapený Šoltys. „Osobně mi to nevadí, já bych jel klidně Chrono72! Zvláště náročné bude hned pokračovat dlouhými etapami na sever Saúdské Arábie, kde nás už mezi čtvrtou a pátou etapou čeká maratonský bivak. Kombinace tohoto všeho dohromady bude zásadní pro celý vývoj soutěže a já zde budu chtít zabojovat o pořádný výsledek!" dodal zkušený jezdec kamionu.
Také 20letá Aliyyah Koloc, kterou čeká už třetí Dakar a druhý start v kategorii Ultimate, si je vědoma náročnosti soutěže. „Trasa Dakaru 2025 vypadá, že bude velmi náročná. Každý den ujedeme hodně kilometrů, což upřímně řečeno vypadá dost šíleně. 48hodinová etapa Chrono bude už druhý den, což bude zajímavé. Ale jako každý rok se na Dakar těším.“
Sébastien Delaunay, zkušený francouzský spolujezdec Aliyyah přiznal, že ho samotná trasa příliš nepřekvapila. „Na druhou stranu je zajímavé, že Chrono48 je na začátku rallye. Může způsobit problémy, protože pokud máte technické trable, většinou se stanou na začátku,“ uvedl.
Podle Sébastiena vedení soutěže se snaží vrátit filozofii Rally Dakar k jejím kořenům. „Je to trasa, která je hodně o vytrvalosti, ne o rychlosti. Je to něco, co se mění, protože dálkové závody se vyvíjejí v něco jako ‚WRC naslepo‘ a stávají se příliš rychlými na úkor vytrvalosti. Pořadatelé se chtějí vrátit k vytrvalostnímu pojetí soutěže. Ti, kteří jsou zvyklí jezdit na rovině každý den, na to doplatí ve druhém týdnu,“ domnívá se.
Nováček Karel Poslední se na svůj první Dakar těší. „Lednový Dakar bude můj první. Kamarádi mi vyprávěli, co vše se dá na Dakaru zažít a já už se nemůžu dočkat, až toho budu součástí. Viděl jsem, že nás čeká i více než 600 km dlouhá speciální zkouška. To si nedokážu představit. Ale doufám, že se dostaneme až do poslední etapy, kde by měl být hromadný start. Na to se moc těším!"
Buggyra 8.12.2024
Soutěž se bude skládat z prologu a 12 etap, včetně 48hodinové Chrono etapy a maratonské etapy. Trasa začíná v Bishi a měří zhruba 7700 kilometrů, z toho přibližně 5100 kilometrů tvoří speciálky. Legendární obtížná oblast pouště Empty Quarter prověří všechny účastníky předtím, než rallye skončí v Shubaytahu.
Dvoudenní etapa Chrono48, která se na Dakaru jela letos poprvé, bude na programu už ve druhé a třetí etapě, což bude opravdu tvrdý start.
"Chrono48 hodin hned druhý den?! To bude jízda!“ řekl překvapený Šoltys. „Osobně mi to nevadí, já bych jel klidně Chrono72! Zvláště náročné bude hned pokračovat dlouhými etapami na sever Saúdské Arábie, kde nás už mezi čtvrtou a pátou etapou čeká maratonský bivak. Kombinace tohoto všeho dohromady bude zásadní pro celý vývoj soutěže a já zde budu chtít zabojovat o pořádný výsledek!" dodal zkušený jezdec kamionu.
Také 20letá Aliyyah Koloc, kterou čeká už třetí Dakar a druhý start v kategorii Ultimate, si je vědoma náročnosti soutěže. „Trasa Dakaru 2025 vypadá, že bude velmi náročná. Každý den ujedeme hodně kilometrů, což upřímně řečeno vypadá dost šíleně. 48hodinová etapa Chrono bude už druhý den, což bude zajímavé. Ale jako každý rok se na Dakar těším.“
Sébastien Delaunay, zkušený francouzský spolujezdec Aliyyah přiznal, že ho samotná trasa příliš nepřekvapila. „Na druhou stranu je zajímavé, že Chrono48 je na začátku rallye. Může způsobit problémy, protože pokud máte technické trable, většinou se stanou na začátku,“ uvedl.
Podle Sébastiena vedení soutěže se snaží vrátit filozofii Rally Dakar k jejím kořenům. „Je to trasa, která je hodně o vytrvalosti, ne o rychlosti. Je to něco, co se mění, protože dálkové závody se vyvíjejí v něco jako ‚WRC naslepo‘ a stávají se příliš rychlými na úkor vytrvalosti. Pořadatelé se chtějí vrátit k vytrvalostnímu pojetí soutěže. Ti, kteří jsou zvyklí jezdit na rovině každý den, na to doplatí ve druhém týdnu,“ domnívá se.
Nováček Karel Poslední se na svůj první Dakar těší. „Lednový Dakar bude můj první. Kamarádi mi vyprávěli, co vše se dá na Dakaru zažít a já už se nemůžu dočkat, až toho budu součástí. Viděl jsem, že nás čeká i více než 600 km dlouhá speciální zkouška. To si nedokážu představit. Ale doufám, že se dostaneme až do poslední etapy, kde by měl být hromadný start. Na to se moc těším!"
Buggyra 8.12.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout