Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Filip Mareš hodnotí Lausitz Rally

Neúčast na závěrečném klání českého mistrovství, kterým byla říjnová 3-Städte Rallye, otevřela Filipu Marešovi a Radovanu Buchovi dveře k zajímavě výzvě. Díky ušetřeným financím a podpoře partnerů se mohli vydat na ADMV Lausitz Rallye, a změřit síly s ostřílenými šotolinovými specialisty.

Radost z vyrovnané partie o stupně vítězů bohužel v týmovém zázemí vystřídalo zklamání, neboť v samém závěru, skoro na dohled cílové rampy, zůstali Filip s Radkem stát s ulomenými šrouby kola.

Posádka vozu Škoda Fabia Rally2 Evo po celý rok posouvala svoji výkonnost na asfaltových tratích a postupné zrychlování korunovala šesti umístěními na stupních vítězů. Maximální nasazení věnované startům v domácím seriálu si však vybralo svou daň v podobě jediného svezení na nezpevněném povrchu, kterým byl pro Filipa a Radka červnový Rajd Polski. Další šotolinovou zkušenost tedy oba členové posádky vyhlíželi jako sůl. „Ostré kilometry na šotolině mi za poslední tři sezóny chybí, proto byl start na Lausitz Rallye velmi prospěšný,“ zahájil svoje ohlédnutí Filip Mareš. „Svezení na šotolině nás neskutečně baví a moc jsme se na něj těšili. Abychom do Německa přijeli dobře připravení, absolvovali jsme týden před startem krátký test na naší skoro domácí trati v Dolním Bousově,“ doplnil letošní vicemistr ČR, jehož Fabia přijela na Lausitz v netradičním designu inspirovaném barvami kladenského partnera Merch53.


Pohled do startovní listiny dával tušit, že na Lausitz Rallye bude cesta ke stupňům vítězů mimořádně trnitá. Respekt vzbuzovali zejména představitelé skandinávské šotolinové školy zastoupení Mikkelsenem, Grøndalem či Kristenssonem, ale i celá řada mladých talentů z České republiky v čele s Caisem a Březíkem, hostitelského Německa a dalších států. V této společnosti začali Filip Mareš s Radovanem Buchou čtvrtým a druhým místem v úvodních dvou testech a i v dalším průběhu soutěže zajížděli s řetězovou pravidelností časy v top 5. Když před posledními čtyřmi „erzetami“ ztráceli na třetího Grøndala pouhých 11,6 sekundy, připravovali se na závěrečný nápor. Ten jim zpočátku nevyšel a vše nasvědčovalo tomu, že si z Německa odvezou bramborovou medaili. Poslední rychlostní zkouška však přinesla hned několik dějových zvratů. Sportovní zklamání nejprve postihlo Grøndala, který uvízl v písku a pozici na stupních vítězů uvolnil Filipovi s Radkem. Ani těm však nebylo přáno se z bronzu radovat dlouho. Problém, který je postihl, dal fanouškům vzpomenout na podobně smolný okamžik z rally v Římě. „Tři kilometry před koncem poslední RZ nám bez zdánlivé příčiny upadlo pravé přední kolo. Do cíle RZ jsme sice dokulhali na brzdovém kotouči, navíc v čase, který by nám pořád stačil na pro nás skvělé třetí místo. Ale provizorní oprava vydržela jen pár kilometrů přejezdu a na rampu jsme to prostě nedotáhli,“ vysvětlil příčiny odstoupení Filip Mareš.


Smolný závěr Lausitz Rallye však reprezentantům stáje Entry Engineering - ATT Investments nevezme porci 145 kilometrů, které absolvovali v plném nasazení na nezpevněném povrchu. Nezbývá než doufat, že jim situace dovolí tyto zkušenosti zužitkovat v nadcházející sezoně na evropských tratích. „Jízdu na nezpevněném povrchu jsme si užívali od prvního do posledního kilometru. Spokojený určitě nejsem s prvním průjezdem nejdelší RZ závodu, kde jsem nejprve trefil pneumatiky vytyčující trať a pak jsem probrzdil jednu z odboček. Jinak ale převládají pozitiva z předvedeného výkonu, který proti zkušeným a talentovaným jezdcům z mistrovství světa, možná i předčil naše očekávání. Především jsme ale najeli hodnotné kilometry na šotolině, na které nás doufám příští rok uvidí fanoušci častěji,“ zakončil hodnocení svého německého účinkování Filip Mareš.




PR 11.11.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar