Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Filip Mareš hodnotí závěr sezony

Filip Mareš s Radovanem Buchou v kokpitu Toyoty GR Yaris Rally2 absolvovali jedenáct soutěží a díky svojí spolehlivosti nepromarnili ani jeden závodní kilometr. Zatímco jaro a léto jim přinesly několik náročných zkoušek, podzimní část sezony byla pro oba členy posádky vynikající vzpruhou.

Filip Mareš s Radovanem Buchou v kokpitu Toyoty GR Yaris Rally2 absolvovali jedenáct soutěží a díky svojí spolehlivosti nepromarnili ani jeden závodní kilometr. Zatímco jaro a léto jim přinesly několik náročných zkoušek, podzimní část sezony byla pro oba členy posádky vynikající vzpruhou.


Každá ze tří podzimních soutěží ukázala reprezentanty stáje ACCR Toyota Dolák ve zcela odlišné situaci. Zatímco na zářijové Invelt Rally Pačejov se pustili do souboje s českou špičkou, na Central European Rally i na německém Lausitzu je čekala přetahovaná převážně se zahraničními posádkami. Co však tyto závody spojovalo, bylo maximální nasazení od první do poslední rychlostní zkoušky.

V Pačejově vrcholil souboj o titul českého šampiona, a přestože do něj Filip Mareš s Radkem Buchou už nemohli zasáhnout, chtěli se uchazečům o trůn na trati vyrovnat. To se jim dařilo a z průběžně třetí příčky výsledkové listiny se během druhé etapy postupně přibližovali vedoucí dvojici. Posun kupředu nakonec o 4,4 sekundy nevyšel, cennou náplastí se však pro bronzovou posádku stalo vítězství v samostatném hodnocení nedělní etapy.

Řada fanoušků předpokládala, že mezinárodní program zakončí na polském Rajdu Śląska, kde bylo ještě ve hře vylepšení pozice v hodnocení evropského šampionátu. Pro Mareše však nebylo tolik podstatné, zda obsadí jedenáctou nebo šestnáctou příčku tabulky, a proto se spolu s celým týmem pustili do jiné výzvy. Byla jí účast na soutěži mistrovství světa, Central European Rally.
„Start na Středoevropské rally nebyl v našem předsezónním plánu a vše se dalo dohromady opravdu těsně před uzávěrkou přihlášek. Pro náš tým to v praxi znamenalo především nutnost rozhodnout o podobě přihlášky (zda chceme, nebo nechceme bodovat do WRC2) a následně vše po technické stránce připravit na start s jiným palivem a pneumatikami. Ty jsou pro šampionát WRC předepsané pro všechny vozy jednotné. Znamená to mimo jiné, že si ve zhruba měsíčním předstihu před samotným závodem musíte objednat a zaplatit zvolené množství pneumatik daných směsí a totéž platí i o palivu. Pro náš malý tým byla už tato fáze velká výzva, protože náklady šplhaly k milionu a závod byl ještě stále v nedohlednu. V týmu ale máme všichni stejný cíl, táhneme s našimi partnery za jeden provaz a vše se proto nakonec zdárně podařilo,“ nastínil specifika startu v nejvyšší lize Filip.


Samotný závod měl být za dané situace už jen třešničkou na dortu. Opatrné sbírání zkušeností se však nekonalo a reprezentanti stáje ACCR Toyota Dolák byli vidět výš, než se všeobecné očekávalo. Po úvodní etapě se drželi mezi špičkou kategorie WRC2 a v absolutním pořadí figurovali na skvělé jedenácté pozici. K radosti početných davů fanoušků ze svého tempa neslevili ani po přejezdu na německé a rakouské území. Filip Mareš s Radkem Buchou protnuli cílovou pásku jako osmí absolutně, druzí v kategorii WRC2 a třetí ve třídě RC2. Nemluvě o tom, že za svými zády udrželi takové piloty, jakými jsou Marczyk, Kajetanowicz či Greensmith..


Středoevropskou rally se však letošní program ještě neuzavřel. Myšlenky na příští sezonu a touha po reparátu v evropském mistrovství přivedly posádku na šotolinovou Lausitz Rallye, která nabízí ideální možnost tréninku na nezpevněném povrchu. Filip na tuto soutěž vyrazil již popáté a svými předcházejícími výkony se nevědomky nominoval do role hlavního favorita. V pátek ale se startovním číslem 1 čistil trať, a navíc se stejně jako na Středoevropské rally potýkal s nachlazením, takže zpočátku nestačil tempu rychlého Poláka Koltuna. Druhý den se však karta obrátila a posádka vozu Toyota GR Yaris Rally2 vyhrála nejen pět rychlostních zkoušek v řadě, ale i celou soutěž. „Soupeři na nás tlačili a donutili nás ze sebe vydat to nejlepší, což je právě to, proč jsme sem vyrazili. Vyhrát šotolinový závod je skvělý způsob, jak zakončit sezonu, neboť prvenstvím na nezpevněném povrchu se mnoho českých pilotů pochlubit nemůže. Rád bych najeté kilometry zužitkoval v příští sezoně, pro kterou opět usilujeme o program v mistrovství Evropy. Rádi bychom vylepšili letošní umístění a ukázali, že máme na to pohybovat se v první desítce, nebo dokonce v první pětce. Doba je ale těžká, musíme být nohama na zemi a teprve následující jednání s našimi partnery naznačí, zda se nám náš záměr podaří uskutečnit,“ uzavřel svůj výhled do příští sezony Filip Mareš.



PR 20.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar