K&K Racing Team úspěšný v Dubaji
TOYO TIRES 24h Dubai je jedním z nejtěžších okruhových závodů. Kromě Dubaje se nejznámější 24 hodinové závody jezdí ve francouzském Le Mans, německém Nürburgringu, belgickém Spa a americké Daytoně.
Dojet a dostat se ve třídě A5 na stupně vítězů. To byly ambice českého K&K Racing Teamu před startem druhého ročníku jednodenního závodu v Dubaji.
Pro některé posádky byl letošní závod premiérou, ale český tým startoval v Dubaji již podruhé. Za závodní volanty usedli piloti více jak 25 národností a kromě evropských týmů se představily také třeba domácí Motorsport Wheel LLC, japonský Team Hayashi nebo čtyři japonské posádky.
Vytrvalostní závody jsou jednou z nejdůkladnějších prověrek každého člena týmu. Vzdálená Dubaj pod vedením holandských promotérů zažila 24hodinový závod podruhé, ale už viděla na startovní listině na osmdesát přihlášených týmů a také zajímavých jezdců jako jsou třeba Stuck, Wendlinger, Peter, Thiim a další.
Český K&K Racing Team loni závod nedokončil, a tak chtěl neúspěch odčinit, což se mu podařilo. Čtveřice Petr Kačírek, Petr Válek, Matěj Kotrba a Marcel Kusín obsadili v celkovém hodnocení 24. pozici a ve své třídě skončila třetí.
Tým se v páté hodině závodu potýkal s nepříjemných technickým problémem, kdy BMW E46 M3 GTR strávilo u mechaniků v boxu více než hodinu kvůli výměně diferenciálu. Do Matěje Kotrby totiž narazil jiný vůz a mírně promáčkl automobilu pravý bok. Smůlu si ovšem tým naštěstí vybral v relativním začátku a dalších 19 hodin již proběhlo jen s nutnými výměnami brzdových destiček či pneumatik.
„Necítím nohy, bolí mě hlava. Ale ostatní to budou mít horší,“ zpovídal se z pocitů Petr Kačírek po sedmi hodinách závodu. Jezdci se za volantem střídali po dvou hodinách. K&K Racing Team zajel celkem 493 kol (tedy 2657,27 km).
Celkové vítězství patřilo rakouskému týmu Duller Motorsport, který s vozem BMW Z4 Coupe ve složení Hans Joachim Stuck, Dieter Quester a Dirk Werner vyhrál už podruhé. V jeho barvách měl startovat také Jarek Janiš, ale na doporučení lékaře nakonec do vozu neusedl. Rakouský tým dokázal obkroužit dubajský okruh celkem 567krát.
Druhé místo vybojoval na voze Porsche GT3 tým Konrad (Konrad, Da Silver, Schrey, Saviozzi), jenž na vítěze ztrácel dvě kola. Ještě v poslední hodině vedl s náskokem šesti kol, ale pak musel pro technické problémy zajet do boxů. A z náskoku byla najednou ztráta tří kol. Po opravě se jim podařilo zachránit ještě druhé místo. Třetí dojel Pro Speed team na Porsche GT3 ve složení Penders a Lamot. Po nejrychlejším tréninkovém čase a několikahodinovém vedení dojelo na 4.místě Porsche 996 RSR týmu Oktans. V jeho kokpitu se s litevskými jezdci střídali také zkušení „vytrvalci“ Jürgen a Uwe Alzenové.
Výbornou pátou příčku vybojoval slovenský tým Autoracing Bratislava vedený Miroslavem Konopkou (Michaelin, Casadi) na Porsche GT3. Celkem ujel 519 kol.
JL, 16.1.2007
Pro některé posádky byl letošní závod premiérou, ale český tým startoval v Dubaji již podruhé. Za závodní volanty usedli piloti více jak 25 národností a kromě evropských týmů se představily také třeba domácí Motorsport Wheel LLC, japonský Team Hayashi nebo čtyři japonské posádky.
Vytrvalostní závody jsou jednou z nejdůkladnějších prověrek každého člena týmu. Vzdálená Dubaj pod vedením holandských promotérů zažila 24hodinový závod podruhé, ale už viděla na startovní listině na osmdesát přihlášených týmů a také zajímavých jezdců jako jsou třeba Stuck, Wendlinger, Peter, Thiim a další.
Český K&K Racing Team loni závod nedokončil, a tak chtěl neúspěch odčinit, což se mu podařilo. Čtveřice Petr Kačírek, Petr Válek, Matěj Kotrba a Marcel Kusín obsadili v celkovém hodnocení 24. pozici a ve své třídě skončila třetí.
Tým se v páté hodině závodu potýkal s nepříjemných technickým problémem, kdy BMW E46 M3 GTR strávilo u mechaniků v boxu více než hodinu kvůli výměně diferenciálu. Do Matěje Kotrby totiž narazil jiný vůz a mírně promáčkl automobilu pravý bok. Smůlu si ovšem tým naštěstí vybral v relativním začátku a dalších 19 hodin již proběhlo jen s nutnými výměnami brzdových destiček či pneumatik.
„Necítím nohy, bolí mě hlava. Ale ostatní to budou mít horší,“ zpovídal se z pocitů Petr Kačírek po sedmi hodinách závodu. Jezdci se za volantem střídali po dvou hodinách. K&K Racing Team zajel celkem 493 kol (tedy 2657,27 km).
Celkové vítězství patřilo rakouskému týmu Duller Motorsport, který s vozem BMW Z4 Coupe ve složení Hans Joachim Stuck, Dieter Quester a Dirk Werner vyhrál už podruhé. V jeho barvách měl startovat také Jarek Janiš, ale na doporučení lékaře nakonec do vozu neusedl. Rakouský tým dokázal obkroužit dubajský okruh celkem 567krát.
Druhé místo vybojoval na voze Porsche GT3 tým Konrad (Konrad, Da Silver, Schrey, Saviozzi), jenž na vítěze ztrácel dvě kola. Ještě v poslední hodině vedl s náskokem šesti kol, ale pak musel pro technické problémy zajet do boxů. A z náskoku byla najednou ztráta tří kol. Po opravě se jim podařilo zachránit ještě druhé místo. Třetí dojel Pro Speed team na Porsche GT3 ve složení Penders a Lamot. Po nejrychlejším tréninkovém čase a několikahodinovém vedení dojelo na 4.místě Porsche 996 RSR týmu Oktans. V jeho kokpitu se s litevskými jezdci střídali také zkušení „vytrvalci“ Jürgen a Uwe Alzenové.
Výbornou pátou příčku vybojoval slovenský tým Autoracing Bratislava vedený Miroslavem Konopkou (Michaelin, Casadi) na Porsche GT3. Celkem ujel 519 kol.
JL, 16.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout