Lexus RC F pojede mistrovství světa FIA WEC
Dva výkonné vozy Lexus RC F GT3 se letos prostřednictvím soukromých týmů zapojí do mistrovství světa FIA WEC. Závodní speciály se zúčastní všech osmi závodů na čtyřech kontinentech, včetně slavných okruhů v Le Mans, Spa a Fudži. První závod se jel v Kataru.
Model RC F GT3 již řadu let vítězí na největších světových závodních tratích. Vůz má na svém kontě takové výrazné úspěchy, jako jsou vítězství ve 24hodinovém závodě Daytona, v americkém šampionátu Blancpain GT World Challenge a v japonské sérii Super GT. Vysoce výkonná varianta sportovního kupé RC F je nabízena na přání soukromých závodních týmů.
Moderní luxusní sportovní vůz vybavený nejnovějšími technologiemi Lexus patří mezi elitní skupinu posledních vozů s tradiční pohonnou jednotkou, klasickým pohonem zadních kol a diferenciálem s omezenou svorností. RC F dostal adaptivní sportovní odpružení se systémem korekce tuhosti (AVS) a ventilované kotoučové brzdy Brembo o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu.
Vůz je vybaven také systémem pro regulaci tuhosti kol. Vpředu umístěný pětilitrový hliníkový motor V8 s přirozeným nasáváním dosahuje výkonu 464 k a maximálního točivého momentu 520 Nm a je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou se sekvenčním režimem.
Vychází ze silničního modelu RC F
Lexus RC F GT3, který vychází ze silničního modelu RC F, si v souladu s předpisy FIA zachoval ze sériového vozu mimo jiné podvozek a hnací ústrojí s motorem vpředu pohánějícím zadní kola. Karoserie byla vyrobena z uhlíkových vláken a objem atmosférického motoru V8 byl zvýšen z pěti litrů na 5,4 litru. Výkon byl zvýšený na více než 500 k.
Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky ovládané za volantem. Díky použití ultralehkých materiálů na karoserii, spoilerů a konstrukčních prvků, zeštíhlení interiéru na minimum a lehkým závodním komponentům váží Lexus RC F GT3 pouhých 1300 kg.
Jeden z vozů s číslem 87 bude řídit José María López, dvojnásobný mistr světa WEC a vítěz legendárního závodu 24 hodin Le Mans, známý z dlouholetého závodění v barvách týmu Toyota Gazoo Racing.
Lexus 7.3.2024
Moderní luxusní sportovní vůz vybavený nejnovějšími technologiemi Lexus patří mezi elitní skupinu posledních vozů s tradiční pohonnou jednotkou, klasickým pohonem zadních kol a diferenciálem s omezenou svorností. RC F dostal adaptivní sportovní odpružení se systémem korekce tuhosti (AVS) a ventilované kotoučové brzdy Brembo o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu.
Vůz je vybaven také systémem pro regulaci tuhosti kol. Vpředu umístěný pětilitrový hliníkový motor V8 s přirozeným nasáváním dosahuje výkonu 464 k a maximálního točivého momentu 520 Nm a je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou se sekvenčním režimem.
Vychází ze silničního modelu RC F
Lexus RC F GT3, který vychází ze silničního modelu RC F, si v souladu s předpisy FIA zachoval ze sériového vozu mimo jiné podvozek a hnací ústrojí s motorem vpředu pohánějícím zadní kola. Karoserie byla vyrobena z uhlíkových vláken a objem atmosférického motoru V8 byl zvýšen z pěti litrů na 5,4 litru. Výkon byl zvýšený na více než 500 k.
Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky ovládané za volantem. Díky použití ultralehkých materiálů na karoserii, spoilerů a konstrukčních prvků, zeštíhlení interiéru na minimum a lehkým závodním komponentům váží Lexus RC F GT3 pouhých 1300 kg.
Jeden z vozů s číslem 87 bude řídit José María López, dvojnásobný mistr světa WEC a vítěz legendárního závodu 24 hodin Le Mans, známý z dlouholetého závodění v barvách týmu Toyota Gazoo Racing.
Lexus 7.3.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout