Martin Koloc - Koncept EVO3 obstál, teď přijde další vývoj
Premiéra Tatry Buggyry EVO3 splnila Kolocova očekávání. Vůz pilotovaný Pascalem de Baarem, který na poslední chvíli nahradil zraněného Martina Šoltyse, absolvoval celý Dakar. Tím byla úspěšně završena první fáze vývoje nového speciálu.
„Pascal de Baar splnil přesně to, co jsme od něj očekávali. Máme 6 000 km dat, víme, co na tom autě potřeba zlepšit. Zásadní koncept EVO3 je výborný. Budeme se zabývat hlavně optimalizaci chlazení. Objevily se nějaké navigační chyby, ale letošní výsledek nebyl zvlášť důležitý, protože pro nás jsou důležité poznatky z trati,“ prohlásil Koloc.
Letošní start na Dakaru byl jen začátkem náročné cesty vývoje kamionu, který má jasný cíl – zařadit se mezi špičku závodního pole trucků. „Víme, že jsme na správné cestě. Už za 14 dní spouštíme stavbu upgradovaného speciálu pro Dakar 2025. Víme, co je na autě potřeba udělat trochu jinak. Ale zásadní koncept je v pořádku a ve voze vidíme obrovský potenciál. Kdo s ním pojede, to zatím nevím. Jestli Martin Šoltys pojede příští rok s tímhle autem, nebo s novým, to se ještě dohodneme,“ dodal Koloc.
Jedním z problémů, který bude třeba vyřešit do příštího ledna, jsou pneumatiky.
„U nového typu pneumatik Michelin se s problémy potýkaly úplně všechny posádky. Byly tu časté náhodné defekty. Některé defekty způsobily průrazy, ale hodně jich bylo zaviněných separací běhounu za relativně nízkých teplot. To je problém, který budeme muset vyřešit s výrobcem pneumatik,“ popsal Martin Koloc komplikace s pneumatikami.
Za Buggyru letos na Dakaru startovaly také obě Tatry Phoenix
„Posádku Dana Stiblíka jsme hodili do vody a nechali plavat, aby poznatky a zkušenosti nabrali přímo na Dakaru. Předtím s Tatrou jezdili hodinu. Rozhodli jsme se jít do tohoto rizika v rámci projektu Buggyra Academy. Dan nemusí být nejrychlejší, ale bude schopný pomáhat ostatním. V průběhu času by se měl začít zlepšovat, abychom od něho mohli ve výhledu pěti let čekat nějaké dobré výsledky. Na to, že jeli první Dakar, kluci zabojovali. Jsem na ně pyšný,“ zhodnotil šéf týmu snahu dakarských nováčků.
„Jarda Valtr jel dobré i slabší etapy. Před Dakarem měl možnost se rozhodnout, jestli pojede v EVO3, nebo prověřeným Phoenixem. Nakonec se rozhodl pro Phoenixe, který byl kompletně zrepasovaný. Měl proti loňskému roku nějaká vylepšení ve směru spolehlivosti. Auto podle mě fungovalo pěkně. Víme, že není vyhrávací, ale je ten truck na nějaké to třetí až šesté místo měl. Bohužel Chrono Stage rozhodla o tom, že jsme byli ze hry,“ sdělil Koloc.
„V sekci Tatra si nesmírně vážím nasazení všech mechaniků. Už od prvního dne, kdy jsme přijeli do Saudské Arábie, vydrželi non-stop čtyři dny pracovat na úpravách EVO3. Fantastickou práci odvedli u všech aut. Kluci si zaslouží ohromný obdiv,“ poděkoval Martin Koloc na závěr celému týmu.
PR 20.1.2024
Letošní start na Dakaru byl jen začátkem náročné cesty vývoje kamionu, který má jasný cíl – zařadit se mezi špičku závodního pole trucků. „Víme, že jsme na správné cestě. Už za 14 dní spouštíme stavbu upgradovaného speciálu pro Dakar 2025. Víme, co je na autě potřeba udělat trochu jinak. Ale zásadní koncept je v pořádku a ve voze vidíme obrovský potenciál. Kdo s ním pojede, to zatím nevím. Jestli Martin Šoltys pojede příští rok s tímhle autem, nebo s novým, to se ještě dohodneme,“ dodal Koloc.
Jedním z problémů, který bude třeba vyřešit do příštího ledna, jsou pneumatiky.
„U nového typu pneumatik Michelin se s problémy potýkaly úplně všechny posádky. Byly tu časté náhodné defekty. Některé defekty způsobily průrazy, ale hodně jich bylo zaviněných separací běhounu za relativně nízkých teplot. To je problém, který budeme muset vyřešit s výrobcem pneumatik,“ popsal Martin Koloc komplikace s pneumatikami.
Za Buggyru letos na Dakaru startovaly také obě Tatry Phoenix
„Posádku Dana Stiblíka jsme hodili do vody a nechali plavat, aby poznatky a zkušenosti nabrali přímo na Dakaru. Předtím s Tatrou jezdili hodinu. Rozhodli jsme se jít do tohoto rizika v rámci projektu Buggyra Academy. Dan nemusí být nejrychlejší, ale bude schopný pomáhat ostatním. V průběhu času by se měl začít zlepšovat, abychom od něho mohli ve výhledu pěti let čekat nějaké dobré výsledky. Na to, že jeli první Dakar, kluci zabojovali. Jsem na ně pyšný,“ zhodnotil šéf týmu snahu dakarských nováčků.
„Jarda Valtr jel dobré i slabší etapy. Před Dakarem měl možnost se rozhodnout, jestli pojede v EVO3, nebo prověřeným Phoenixem. Nakonec se rozhodl pro Phoenixe, který byl kompletně zrepasovaný. Měl proti loňskému roku nějaká vylepšení ve směru spolehlivosti. Auto podle mě fungovalo pěkně. Víme, že není vyhrávací, ale je ten truck na nějaké to třetí až šesté místo měl. Bohužel Chrono Stage rozhodla o tom, že jsme byli ze hry,“ sdělil Koloc.
„V sekci Tatra si nesmírně vážím nasazení všech mechaniků. Už od prvního dne, kdy jsme přijeli do Saudské Arábie, vydrželi non-stop čtyři dny pracovat na úpravách EVO3. Fantastickou práci odvedli u všech aut. Kluci si zaslouží ohromný obdiv,“ poděkoval Martin Koloc na závěr celému týmu.
PR 20.1.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout