Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ouředníček s Bartákem stříbrní v Raid of the Champions

Další závod v novém složení absolvovala posádka týmu Gazoo Racing Czech, když se účastnila podniku Raid of the Champions, který se jel u jezera Balaton v Maďarsku. Podnik byl součástí série závodů Středoevropské zóny Mezinárodní automobilové federace FIA.

„Tento závod mám rád, protože nabízí překrásné přírodní scenérie a láká velké množství fanoušků. Pro nás to byla letos navíc poslední možnost vyzkoušet v reálných závodních podmínkách nastavení auta a také se lépe sžít jako posádka,“ řekl jezdec Tomáš Ouředníček.


Opět usedl do kabiny týmové Toyoty Hilux GR T1+ spolu s novým navigátorem Lukášem Bartákem. Spolu už na podzim závodili na Baja SSV Maroko, Maďarsko bylo tedy druhým společným podnikem. „Cílem bylo, aby Lukáš zažil jiný druh rally. V Maďarsku se jelo podle papírového roadbooku, jsou zde přísnější časové limity,“ vysvětlil Ouředníček.


Do dějiště závodu, který byl také součástí otevřeného mistrovství Maďarska a italského šampionátu, dorazili Ouředníček s Bartákem už den před startem. „Ve čtvrtek jsme mohli testovat, v pátek jsme se snažili zrychlit. Tím, že jsme se do závodu přihlásili na poslední chvíli, jsme startovali ze zadních pozic a museli jsme předjíždět pomalejší italská auta. Později jsme si trať vyčistili a jelo se nám velmi dobře. Byl jsem spokojený s výkonem motoru, který fungoval celou dobu bezchybně,“ popsal Ouředníček s tím, že méně byl už spokojen s výkonem svým. „Pořád se nám nedaří vyladit tlumiče a celý podvozek tak, aby mi v tomto specifickém terénu seděl. Dobře nám ale fungovalo opravené řízení,“ doplnil jezdec.


Do soboty, která slibovala přírodní scenérie se skoky a špalíry diváků, vstávali Ouředníček s Bartákem s nadějemi. „Na trati však ležela tak hustá mlha, že jsme málem neviděli ani jeden druhého,“ říká s nadsázkou jezdec. Další špatnou zprávou byla patnáctiminutová penalizace za údajné překročení maximální rychlosti. „Byla to jednoznačně chyba přístrojů GPS, ale nepodařilo se mi to organizátorům vysvětlit. Opět jsme tedy startovali ze zadních pozic. I v té mlze se nám ale podařilo předjet řadu aut, takže jsme věděli, že máme dobré tempo. Nicméně ani toto tempo nestačilo na Mirka Zapletala, který kategorii aut zaslouženě vyhrál,“ zdůraznil Ouředníček.


Posádka skončila mezi auty na druhém místě, v celkovém pořadí ji zmíněná sporná penalizace odsunula pod stupně vítězů. „I tak to byl úspěšný a hezký závod. Kromě dobrého výsledku mám dobrý pocit z toho, jak rychle se v nové roli navigátora učí Lukáš, a také z výrazného posunu v nastavování podvozku auta. A také bylo příjemné, že jsme se mohli po delší době potkat třeba s přáteli z Maďarska nebo Itálie,“ popsal pilot.


Závod v kopcích nad Balatonem však ukázal také na potřebu péče o tělesnou kondici. „Nastavování tlumičů a podvozku s sebou vždy nese zátěž pro posádku. Po druhém závodním dni jsem už kvůli bolestem zad téměř nemohl vystoupit z auta,“ říká Ouředníček. „Je to důsledek poranění páteře z Dakaru 2010. Dá se s tím závodit, je však třeba speciální péče a někdy je nutné se hodně přemáhat. Ale zatím jsem to vždycky přemohl,“ uzavřel pilot Tomáš Ouředníček.



PR 12.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar