Pech s Uhlem vyzkoušeli Citroën C3 R5
Premiérový start na voze Citroën má za sebou posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel. Vůz kategorie R5 se rozhodli vyzkoušet na domácí soutěži v Plzni, v rámci hledání nové techniky pro příští sezónu.
Soutěž v Plzni se jela po stejných rychlostních zkouškách jako předchozí ročníky, kde Pech s Uhlem dokázali dvakrát absolutně zvítězit a bylo pro ně tedy ideální porovnávat moderní Citroën C3 s jejich starším Fordem WRC na stejné trati. Museli však prvního místa v RZ 6 odstoupit pro poruchu palivového čerpadla. Přestože cíl soutěže nespatřili, získali z tohoto startu důležité poznatky.
„Samozřejmě nás odstoupení mrzí, nejprve když začalo auto kuckat jsem se lekl, že nám dochází benzin. Petr počítal potřebné množství paliva podle údajů spotřeby, které jsme dostali k autu a neměli jsme to ještě úplně ověřené v praxi. Ale ukázalo se, že se porouchala nízkotlaká pumpa v nádrži,“ popisuje důvod odstoupení Pech a pokračuje.
„I přesto se nám povedlo ujet dostatek kilometrů, abychom získali prvotní poznatky o fungování a chování nových vozů R5. Největší rozdíl je v podvozku, kdy R5 v zatáčkách drží víc, než jsme zvyklí a dokáže zabrzdit na kratší vzdálenosti. Na každé rychlostní zkoušce jsem se snažil jet trošku jinak a hledat ten nejefektivnější styl. V prvním servisu jsme znovu změnili i nastavení podvozku, na kterém jsme kousek také odjeli. Takže alespoň důležité poznatky a rozdíly v řízení nové C3 máme. I když se k tomu nepovedl přidat dobrý výsledek v úžasném domácím prostředí a atmosféře, kterou pro nás tady všichni diváci a příznivci motorismu vytvořili.“
Dalším závodem EuroOil teamu bude 12-14. července Rallye Bohemia v Mladé Boleslavi, kde Pech s Uhlem pojedou opět s jejich Fordem Focusem WRC.
PR 2.7.2024
„Samozřejmě nás odstoupení mrzí, nejprve když začalo auto kuckat jsem se lekl, že nám dochází benzin. Petr počítal potřebné množství paliva podle údajů spotřeby, které jsme dostali k autu a neměli jsme to ještě úplně ověřené v praxi. Ale ukázalo se, že se porouchala nízkotlaká pumpa v nádrži,“ popisuje důvod odstoupení Pech a pokračuje.
„I přesto se nám povedlo ujet dostatek kilometrů, abychom získali prvotní poznatky o fungování a chování nových vozů R5. Největší rozdíl je v podvozku, kdy R5 v zatáčkách drží víc, než jsme zvyklí a dokáže zabrzdit na kratší vzdálenosti. Na každé rychlostní zkoušce jsem se snažil jet trošku jinak a hledat ten nejefektivnější styl. V prvním servisu jsme znovu změnili i nastavení podvozku, na kterém jsme kousek také odjeli. Takže alespoň důležité poznatky a rozdíly v řízení nové C3 máme. I když se k tomu nepovedl přidat dobrý výsledek v úžasném domácím prostředí a atmosféře, kterou pro nás tady všichni diváci a příznivci motorismu vytvořili.“
Dalším závodem EuroOil teamu bude 12-14. července Rallye Bohemia v Mladé Boleslavi, kde Pech s Uhlem pojedou opět s jejich Fordem Focusem WRC.
PR 2.7.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout