Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - Dunovský vyhrál kategorii 2WD

Okolí Mladé Boleslavi o uplynulém víkendu hostilo již 43. ročník Rally Bohemia, jedné z nejnáročnějších soutěží Mistrovství České republiky v rally. Počasí v letošním ročníku hodně zamíchalo kartami, a již tak náročné rychlostní zkoušky se stávaly doslova pastí pro mnoho soutěžních posádek.

Václav Dunovský s Petrem Glösslem vyráželi do soubojů na trati Rally Bohemia v roli jedné z favorizovaných posádek kategorie dvoukolek. Ve dvou ze tří dosud odjetých soutěží se posádce startující s Peugeotem 208 R2 podařilo zvítězit ve třídě 6

V každé etapě na soutěžící čekaly dvě rychlostní zkoušky ve dvou průjezdech, přičemž dvě z nich byly polookruhové. Teploty přesahující tropickou třicítku krátce před startem vystřídala vichřice a přívaly deště. Na trať se vytahovalo množství bláta, a to byly podmínky, v nichž musela v první etapě závodit i posádka Václav Dunovský – Petr Glössl. Již po první sekci soutěže se jim ale dařilo na soupeře najet vteřiny a využít jejich chyb. Do parc fermé v cíli první etapy odevzdávali svůj Peugeot 208 R2 na prvním místě ve třídě 6 a současně ve vedoucí pozici mezi dvoukolkami.

Druhá etapa Rally Bohemia nebyla o nic jednodušší než ta první a jela se v kombinaci dlouhé polookruhové rychlostní zkoušky Radostín s délkou nad 30 kilometrů a městské RZ Staroměstská. Václav Dunovský s Petrem Glösslem si při prvním průjezdu užili horkou chvilku, kdy se museli vyhýbat posádce, která chvíli před nimi havarovala a stála napříč přes cestu. Pořadatelé ale dokázali trať velmi rychle zprůjezdnit.

Další posádce s Peugeotem, tentokrát s modelem 206 WRC, Štěpán Vojtěch – Michal Ernst se přes velmi dobrý začátek soutěže bohužel nepodařilo Rally Bohemia dokončit a museli odstoupit pro technickou závadu.

Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rally Teamu: „Už před startem jsme věděli, že to nebude vůbec jednoduchý závod. Do harmonogramu se po mnoha letech vrátila těžká zkouška vedoucí přes Navarov a další dlouhé rychlostní zkoušky. Celkově bylo sice jen osm měřených úseků, ale byly hodně náročné. Každá měla něco speciálního a třeba Cetno bylo nesmírně kluzké, Zlatá byla zkouška světových parametrů a Staroměstská RZ je pěkná městská zkouška. Nám se tentokrát povedlo snad za všech okolností dobře obout pneumatiky a skvěle nám seděl rozpis. Potvrdila se moje teorie o velké vyrovnanosti ve třídě na RZ, jako bylo Cetno, které bylo velmi rychlé. Tam jsem bohužel chyboval v první zatáčce soutěže, kde jsme se přetočili a ztratili asi 10 vteřin. Snažili jsme se udělat čas na RZ Zlatá a také se nám to v obou průjezdech povedlo a najeli jsme na soupeře trochu náskok i přesto, že jsem vyjel do kluzké trávy a chvíli trvalo, než jsme se vyhrabali zpět. Stálo nás to dalších 5 až 10 vteřin. I ve druhé etapě jsme museli ale stále tahat, protože ve třídě je neskutečná konkurence a nesmí se vypustit jediná rychlostní zkouška.

Při prvním průjezdu RZ Radostín jsem přehřál brzdy a více než poslední třetinu jsem musel jet hodně opatrně. Byla to ale moje chyba a ve druhém průjezdu jsem si na to dal již pozor, změnil jsem styl jízdy, který mi sice nebyl až tak pohodlný, ale problém se neopakoval a i časově to bylo dobré.

Celkově hodnotím rally Bohemia jako velmi náročnou a povedenou soutěž. Potěšila mě novinka pořadatelů, kterou bylo rally rádio s rozhovory v cíli každé rychlostní zkoušky. Náš tým, fanoušci a všichni, kdo se na soutěž nedostali osobně, tak měli okamžitě informace přímo ze stanovišť STOP.“


PR 6.7.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar