Setkání mistrů - autokrosaři a Enge nezklamali
Sezonu už 21 let uzavírá Setkání mistrů na autodromu v Sosnové a nejinak tomu letos. Akce začíná volnými jízdami, letos většinou za deště, a tak si přišli na své jezdci i několik zmoklých diváků. Odměnou jim byly jízdy plné smyků, zatímco v sobotu, se už bohužel vytratila show a většina jezdců upřednostňuje čistou okruhovou stopu.
mKromě autokrosařů, kteří ani tentokrát nezklamali a diváci byli jízdou Petra Nikodéma, Vladislava Štětiny, Jaroslava Hoška nebo Jana Bartoše nadšení. Vloni vyhrála semifinále Eliška Plná s Junior buggy před Hoškem a také letos, i když odjela bez poháru získala potlesk diváků V první jízdě porazila Jana Bartoše, za druhým Vladislavem Štětinou zaostala o čtyři desetiny. Také v semifinále si teprve ani ne čtrnáctiletá drobná dívka souboj s Janem Bartošem zopakovala a prohrála jen velice těsně. Finále vyhrál Petr Nikodém před Vladislavem Štětinou, který si neodpustil vítězná kolečka.
Když už jsme u show, tak musíme zmínit Tomáše Engeho s Fordem Escort, jehož majitelem je Michal Rejchrt. O výsledek mu nešlo, a tak bavil diváky, jak je u něj dobrým zvykem. A tak skončil čtvrtý za Vladimírem Bergrem, vítězem semifinále. Ve finále se představil Vojta Štajf s Toyotou Celica, s níž startoval letos pouze na Rally Šumava. Auto fungovalo, v pátek si jízdy užíval, a ve finále vsadil na jistotu a jen těsně nechal za zády Jiřího Navrátila s Fordem Sierra Cosworth.
Největší pozornost byla upřena na kategorii R5. V první jízdě byl nejrychlejší Dominik Stříteský to i absolutně před Martinem Kouřilem se Škodou Fabia R5 a Václavem Pechem s Fordem Focus Cosworth. Stříteský (čas po dvou jízdách 2:48.292) vyhrál i druhou jízdu, ale celkově jej předstihl Pech (2:47.909). V semifinále vyhrál Martin Semerád nad Petrem Kačírkem, ve finále si Dominik Stříteský jen těsně poradil s Martinem Kouřilem. Škoda, že se třeba na závěr nejel souboj Pech vers. Stříteský. Tím, že byly automobily rozděleny do mnoha tříd, tak se ve finále4WD utkali Václav Pech s Jane Sýkorou, který byl se slabším Mitsubishi bohužel bez šancí.
Špatně si nevedl ani Martin Rohlena, který ještě vloni bavil diváky se Škodou 130 LR, jeho sen byl však závodit se Škodou Fabia R5. Po neskutečném úsilí a nadšení se stal sen realitou a s vozem z Rexteamu Věroslava Cvrčka skončil v kategorii na šestém místě (v první jízdě byl pátý) při prvním startu s „er-pětkou“. V absolutní pořadí se vešel do první desítky.
Letošní XXI. Global Assistance Setkání mistrů bylo rozděleno na kategorie Rally, Autokros, Autokros/buggy, Autokros/Rallycross a nově i závody do vrchu a každá pak ještě na další podskupiny
A tak si třeba v závodech do vrchu odvezli pohárky všichni jezdci, kteří se na trati objevili. Raritou byly dva vrchařské speciály - Lamborghini Huracan GT Martina Jermana a Lamborghini Gallardo GT 3 Zdeňka Kmínka. Na technické motokárové trati se ale trápili a prakticky snad kromě cílové rovinky a nově vyasfaltované zadní části nemohli využít potenciál vozu. Divákům to vynahradil aspoň pořádný rámus.
Ještě jsme zapomněl na kategorii Audi, v níž startovaly vozy zcela rozdílných kategorií. Luboš Kužel jezdí autokros, Luboš Čížek zase rallycross, v obou disciplínách jsou technické předpisy volnější. Naopak automobily Petra Žáčka a Jiřho Fígla, postavené podle homologace, by patřily buď mezi kopce nebo historiky. Semifinále vyhrál Petr Žáček, když během setkání měnil čtyřikrát poloosu. Když to vypadalo, že se na start ani nepostaví, tak „vyhrabal“ odněkud Jiří Fígl letitou zapomenutou poloosu, kterou bylo ale nutné nejdřív ještě upravit. Měl by dostat cenu fair play, protože se tím „připravil“ o pohárek za třetí místo.
Ve finále se dočkal vítězství Luboš Čížek porážkou Luboše Kužela, který prohrál jen velice těsně.
Absolutní pořadí
1.Václav Pech Ford Focus WRC
2.Dominik Stříteský Škoda Fabia R5
3.Martin Kouřil Škoda Fabia R5
R5
1.Dominik Stříteský Škoda Fabia R5
2.Martin Kouřil Škoda Fabia R5
3.Martin Semerád Škoda Fabia R5
4WD
1.Václav Pech Ford Focus WRC
2.Jan Sýkora Mitsubishi Lancer
3.Josef Semerád Mitsubshi Lancer
Historici
1.Vojtěch Štajf Toyota Celica
2.Jiří Navrátil Ford Sierra Cosworth
3.Vladimír Berger Škoda 130 LR
Autokros
1.Petr Nikodém
2.Vladislav Štětina
3.Jan Bartoš
4.Eliška Plná
Rallycross/Autokros
1.Aleš Fučík VW Polo
2.Marian Gajdoš Ford Focus
3.Jiří Bret VW Polo
Rallycross 1600
1.Josef Šusta Škoda Fabia
2.Martin Knápek Škoda Fabia
3 Lukáš Pech VW Polo
Kompletní výsledky najdete na ww.autodromsonova,.cz
JL 6.11.2022
Když už jsme u show, tak musíme zmínit Tomáše Engeho s Fordem Escort, jehož majitelem je Michal Rejchrt. O výsledek mu nešlo, a tak bavil diváky, jak je u něj dobrým zvykem. A tak skončil čtvrtý za Vladimírem Bergrem, vítězem semifinále. Ve finále se představil Vojta Štajf s Toyotou Celica, s níž startoval letos pouze na Rally Šumava. Auto fungovalo, v pátek si jízdy užíval, a ve finále vsadil na jistotu a jen těsně nechal za zády Jiřího Navrátila s Fordem Sierra Cosworth.
Největší pozornost byla upřena na kategorii R5. V první jízdě byl nejrychlejší Dominik Stříteský to i absolutně před Martinem Kouřilem se Škodou Fabia R5 a Václavem Pechem s Fordem Focus Cosworth. Stříteský (čas po dvou jízdách 2:48.292) vyhrál i druhou jízdu, ale celkově jej předstihl Pech (2:47.909). V semifinále vyhrál Martin Semerád nad Petrem Kačírkem, ve finále si Dominik Stříteský jen těsně poradil s Martinem Kouřilem. Škoda, že se třeba na závěr nejel souboj Pech vers. Stříteský. Tím, že byly automobily rozděleny do mnoha tříd, tak se ve finále4WD utkali Václav Pech s Jane Sýkorou, který byl se slabším Mitsubishi bohužel bez šancí.
Špatně si nevedl ani Martin Rohlena, který ještě vloni bavil diváky se Škodou 130 LR, jeho sen byl však závodit se Škodou Fabia R5. Po neskutečném úsilí a nadšení se stal sen realitou a s vozem z Rexteamu Věroslava Cvrčka skončil v kategorii na šestém místě (v první jízdě byl pátý) při prvním startu s „er-pětkou“. V absolutní pořadí se vešel do první desítky.
Letošní XXI. Global Assistance Setkání mistrů bylo rozděleno na kategorie Rally, Autokros, Autokros/buggy, Autokros/Rallycross a nově i závody do vrchu a každá pak ještě na další podskupiny
A tak si třeba v závodech do vrchu odvezli pohárky všichni jezdci, kteří se na trati objevili. Raritou byly dva vrchařské speciály - Lamborghini Huracan GT Martina Jermana a Lamborghini Gallardo GT 3 Zdeňka Kmínka. Na technické motokárové trati se ale trápili a prakticky snad kromě cílové rovinky a nově vyasfaltované zadní části nemohli využít potenciál vozu. Divákům to vynahradil aspoň pořádný rámus.
Ještě jsme zapomněl na kategorii Audi, v níž startovaly vozy zcela rozdílných kategorií. Luboš Kužel jezdí autokros, Luboš Čížek zase rallycross, v obou disciplínách jsou technické předpisy volnější. Naopak automobily Petra Žáčka a Jiřho Fígla, postavené podle homologace, by patřily buď mezi kopce nebo historiky. Semifinále vyhrál Petr Žáček, když během setkání měnil čtyřikrát poloosu. Když to vypadalo, že se na start ani nepostaví, tak „vyhrabal“ odněkud Jiří Fígl letitou zapomenutou poloosu, kterou bylo ale nutné nejdřív ještě upravit. Měl by dostat cenu fair play, protože se tím „připravil“ o pohárek za třetí místo.
Ve finále se dočkal vítězství Luboš Čížek porážkou Luboše Kužela, který prohrál jen velice těsně.
Absolutní pořadí
1.Václav Pech Ford Focus WRC
2.Dominik Stříteský Škoda Fabia R5
3.Martin Kouřil Škoda Fabia R5
R5
1.Dominik Stříteský Škoda Fabia R5
2.Martin Kouřil Škoda Fabia R5
3.Martin Semerád Škoda Fabia R5
4WD
1.Václav Pech Ford Focus WRC
2.Jan Sýkora Mitsubishi Lancer
3.Josef Semerád Mitsubshi Lancer
Historici
1.Vojtěch Štajf Toyota Celica
2.Jiří Navrátil Ford Sierra Cosworth
3.Vladimír Berger Škoda 130 LR
Autokros
1.Petr Nikodém
2.Vladislav Štětina
3.Jan Bartoš
4.Eliška Plná
Rallycross/Autokros
1.Aleš Fučík VW Polo
2.Marian Gajdoš Ford Focus
3.Jiří Bret VW Polo
Rallycross 1600
1.Josef Šusta Škoda Fabia
2.Martin Knápek Škoda Fabia
3 Lukáš Pech VW Polo
Kompletní výsledky najdete na ww.autodromsonova,.cz
JL 6.11.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout