Škoda Fabia S2000 - předzvěst nové generace
Na velkých mezinárodních autosalonech překvapuje Škoda-Auto vždy atraktivními studiemi či koncepty, které přibližují, jak by mohla vypadat budoucnost ve vybraném segmentu. Tentokrát potěšila příznivce automobilového sportu.
Představenstvo společnosti Škoda Auto v prosinci 2006 rozhodlo o tom, že značka bude dále rozvíjet více než stoletou tradici působení v motoristickém sportu. Na Ženevském autosalonu je poprvé k vidění věrná studie modelu S2000, která naznačuje, jak by další angažmá automobilky Škoda v rallye mohlo vypadat.
Studie Super 2000 vychází z hatchbacku druhé generace modelu Fabia a je navržena s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro soutěžní kategorii. Právě třída S2000 bude se zřejmě divácky nejzajímavější kategorií automobilových rallye. Nabídne totiž velmi výkonná auta vyrobená s rozumnými náklady. Díky tomu si je budou moci dovolit pořídit i soukromé týmy a mladí talentovaní jezdci. S cenou mezi 160 000 až 240 000 eur jsou vozy Super 2000 cenově dostupnější než automobily WRC.
Podle předpisů této třídy se počítá s použitím čtyřválcového atmosferického benzinového motoru s objemem 2,0 l o výkonu 280 k. Zatím není jasné, o jaký agregát půjde, neboť v koncernu v tuto chvíli žádný vhodný není „na skladě“Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm – těmito parametry odpovídá sériovému vozu Fabia. Zásadním rozdílem je použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000.
Jde o první krok návratu značky do vrcholového prostředí automobilového sportu. V srpnu by měly být podniknuty první testovací jízdy ostré verze, vyloučen není ani start v nějaké soutěži. V roce 2008 by chtěla Škoda-Auto nasadit tento model do letos poprvé vypsaného seriálu International Rally Challenge (IRC) a měla by se také objevit v některých z národních šampionátů včetně německého, kde by měl za volant usednout několikanásobný mistr Matthias Kahle.
Jindřich Lasík, 9.3.2007
Studie Super 2000 vychází z hatchbacku druhé generace modelu Fabia a je navržena s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro soutěžní kategorii. Právě třída S2000 bude se zřejmě divácky nejzajímavější kategorií automobilových rallye. Nabídne totiž velmi výkonná auta vyrobená s rozumnými náklady. Díky tomu si je budou moci dovolit pořídit i soukromé týmy a mladí talentovaní jezdci. S cenou mezi 160 000 až 240 000 eur jsou vozy Super 2000 cenově dostupnější než automobily WRC.
Podle předpisů této třídy se počítá s použitím čtyřválcového atmosferického benzinového motoru s objemem 2,0 l o výkonu 280 k. Zatím není jasné, o jaký agregát půjde, neboť v koncernu v tuto chvíli žádný vhodný není „na skladě“Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm – těmito parametry odpovídá sériovému vozu Fabia. Zásadním rozdílem je použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000.
Jde o první krok návratu značky do vrcholového prostředí automobilového sportu. V srpnu by měly být podniknuty první testovací jízdy ostré verze, vyloučen není ani start v nějaké soutěži. V roce 2008 by chtěla Škoda-Auto nasadit tento model do letos poprvé vypsaného seriálu International Rally Challenge (IRC) a měla by se také objevit v některých z národních šampionátů včetně německého, kde by měl za volant usednout několikanásobný mistr Matthias Kahle.
Jindřich Lasík, 9.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout