Tereza Bartáková - autokros je můj koníček
Krásné třetí místo v Lady Cupu, který je vypsaný pro dívky startující v Junior Buggy, obsadila Terezka Bartáková z Lomničky u Tišnova. Pokud byste ji chtěli potkat v depu autokrosových závodů, tak hledejte Barta ze Simpsonových. Bart je totiž její talisman, a protože jsou Bartákovi, tak Bart Racing Team.
Ve třech letech si holčičky většinou hrají s panenkami a kočárky, ale Terezka už ve třech letech drandila na minikrosové motorce po okolních polích, ale protože jí brzy nestačila, tak dostala k narozeninám KTM 50 ccm se kterou doprovázela svého taťku při trénincích na skutečných motokrosových tratích. Jenže dvě kola už jí nestačila, a proto ježíšek nadělil k Vánocům malou buggy 160. Netrvalo dlouho a už seděla v Racer Buggy 125 a než se rok s rokem sešel postavil tatínek Racer Buggy 250. S ní startovala tři roky v mistrovství republiky.
Jak člověk roste, tak postupuje výš a výš kategoriemi. Letos poprvé přestoupila do Junior Buggy, a to je už o pořádném závodění. Koupili buggy, s níž kdysi získal Petr Nikodém třetí místo v Evropě. „Aby odpovídala homologaci, tak ji bylo třeba upravit a předělat, vlastně z původní zůstalo jen řazení a motor,“ vysvětluje Terezka Bartáková.
Se svojí buggy byla společně s Eliškou Plnou a Eliškou Pytlounovou pozvána na Prague car Festival. Využili jsme tedy příležitosti a požádali je o rozhovor.
V České republice máme dnes tratě v Humpolci, Poříčí, Přerově, Nové Pace, Dolním Bousově a Sedlčanech. Jaké se Ti zamlouvají.
„To je dost těžká otázka. Každá je svým způsobem něčím zvláštní. Ale bezpochyby top je Štikovská rokle. To je pořádný adrenalin. Však se také říká, kdo nejel Novou Paku, nejel autokros. Někteří se bojí skákat s kopce dolů. Já s tím problém nemám. Je to vyloženě na srdce, a to miluju.
Jak se dívají na Tvůj koníček kamarádi? A máš čas ještě na jinou zábavu, než je autokros?
Kamarádi většinou nechápou, proč to dělám. Často ani nevědí o čem autokros je. Hrála jsem fotbal za Tišnov, tancovala jsem, také jsem se zapojila do hasičských závodů, navštěvovala řadu kroužků, ale kvůli autokrosu jsem si nechala pouze hraní na kytaru. Autokrosu se věnuji naplno. V neděli v noci přijedeme ze závodů, v pondělí po škole se buggy umyje, v úterý opravuje, a chystá se na další závod.
Asi veškeré práce dělá tatínek, který jak víme, má také svoji buggy 4x2 a jen čeká, až s ní vyjede.
Kdepak. Buggy si připravuji sama, přece je to můj koníček. Umyji, namažu, a pak ji s tátou zkontrolujeme. Pokud je větší oprava, tak nám ještě pomáhá můj strejda (taťkův bratr Jirka). V našem týmu je, ale přece jenom něco jedinečného než u ostatních, protože všichni mají mechaniky jen já mám školníka. Strejda je totiž povoláním školník.
Víme, že jste také zažila už pořádnou boudu. Co na to maminka?
V Nové Pace jsem udělala pět salt, ale nic se díky konstrukci nestalo, jen jsem byla v šoku. Mamka se o mě pochopitelně bála. Chvíli jsme vedly doma debatu, jestli pokračovat a buggy neprodat Ale jen chvilku. Za pár dní jsem startovala v Přerově a nic jsem si nepřipouštěla. Žádný blok jsem neměla. Taky pevně věřím taťkovi, že je buggy stoprocentní.
Terezka Bartáková studuje druhým rokem gymnazium a chtěla by jít na medicínu, obor zubařka. Jak jsme se na výstavě přesvědčili, mohla by být klidně i moderátorkou. V neděli v podvečer se schylovalo k besedě s Lukášem Kubíčkem, který jezdil závody do vrchu a teď rally. Deset minut před zahájením jsem se jí zeptal, jestli by si takový rozhovor nechtěla vyzkoušet. Chvilku váhala a pak souhlasila. S Lukášem se nikdy neviděli a ani neznali. Jakmile vzali mikrofon do ruky, tak si počínali opravdu skvěle. Možná, by se dal najít někde na internetu.
Ještě vám musíme něco prozradit. Bartákům koluje benzin v krvi. Dědeček Jiří Barták jezdil autokros v osmdesátých letech, dnes se vrací k autokrosu jako týmová podpora na závodech. Brášku až dosud autokros moc nebral, ale dnes je mým skvělým mechanikem. „Není kontaktní typ, určitě by mu šla dobře rally, kdy je na trati sám“, prozradila šestnáctiletá sestra- A maminka Lída miluje silné motorky (ani se nám nepochlubila, to jsme si „vyšetřili“ sami).
Už se s těšíme, až Bart Racing Team na jaře zase potkáme na závodech. Je to pravá autokrosová rodina. Přejeme hodně štěstí.
JL 9.11.2022
Jak člověk roste, tak postupuje výš a výš kategoriemi. Letos poprvé přestoupila do Junior Buggy, a to je už o pořádném závodění. Koupili buggy, s níž kdysi získal Petr Nikodém třetí místo v Evropě. „Aby odpovídala homologaci, tak ji bylo třeba upravit a předělat, vlastně z původní zůstalo jen řazení a motor,“ vysvětluje Terezka Bartáková.
Se svojí buggy byla společně s Eliškou Plnou a Eliškou Pytlounovou pozvána na Prague car Festival. Využili jsme tedy příležitosti a požádali je o rozhovor.
V České republice máme dnes tratě v Humpolci, Poříčí, Přerově, Nové Pace, Dolním Bousově a Sedlčanech. Jaké se Ti zamlouvají.
„To je dost těžká otázka. Každá je svým způsobem něčím zvláštní. Ale bezpochyby top je Štikovská rokle. To je pořádný adrenalin. Však se také říká, kdo nejel Novou Paku, nejel autokros. Někteří se bojí skákat s kopce dolů. Já s tím problém nemám. Je to vyloženě na srdce, a to miluju.
Jak se dívají na Tvůj koníček kamarádi? A máš čas ještě na jinou zábavu, než je autokros?
Kamarádi většinou nechápou, proč to dělám. Často ani nevědí o čem autokros je. Hrála jsem fotbal za Tišnov, tancovala jsem, také jsem se zapojila do hasičských závodů, navštěvovala řadu kroužků, ale kvůli autokrosu jsem si nechala pouze hraní na kytaru. Autokrosu se věnuji naplno. V neděli v noci přijedeme ze závodů, v pondělí po škole se buggy umyje, v úterý opravuje, a chystá se na další závod.
Asi veškeré práce dělá tatínek, který jak víme, má také svoji buggy 4x2 a jen čeká, až s ní vyjede.
Kdepak. Buggy si připravuji sama, přece je to můj koníček. Umyji, namažu, a pak ji s tátou zkontrolujeme. Pokud je větší oprava, tak nám ještě pomáhá můj strejda (taťkův bratr Jirka). V našem týmu je, ale přece jenom něco jedinečného než u ostatních, protože všichni mají mechaniky jen já mám školníka. Strejda je totiž povoláním školník.
Víme, že jste také zažila už pořádnou boudu. Co na to maminka?
V Nové Pace jsem udělala pět salt, ale nic se díky konstrukci nestalo, jen jsem byla v šoku. Mamka se o mě pochopitelně bála. Chvíli jsme vedly doma debatu, jestli pokračovat a buggy neprodat Ale jen chvilku. Za pár dní jsem startovala v Přerově a nic jsem si nepřipouštěla. Žádný blok jsem neměla. Taky pevně věřím taťkovi, že je buggy stoprocentní.
Terezka Bartáková studuje druhým rokem gymnazium a chtěla by jít na medicínu, obor zubařka. Jak jsme se na výstavě přesvědčili, mohla by být klidně i moderátorkou. V neděli v podvečer se schylovalo k besedě s Lukášem Kubíčkem, který jezdil závody do vrchu a teď rally. Deset minut před zahájením jsem se jí zeptal, jestli by si takový rozhovor nechtěla vyzkoušet. Chvilku váhala a pak souhlasila. S Lukášem se nikdy neviděli a ani neznali. Jakmile vzali mikrofon do ruky, tak si počínali opravdu skvěle. Možná, by se dal najít někde na internetu.
Ještě vám musíme něco prozradit. Bartákům koluje benzin v krvi. Dědeček Jiří Barták jezdil autokros v osmdesátých letech, dnes se vrací k autokrosu jako týmová podpora na závodech. Brášku až dosud autokros moc nebral, ale dnes je mým skvělým mechanikem. „Není kontaktní typ, určitě by mu šla dobře rally, kdy je na trati sám“, prozradila šestnáctiletá sestra- A maminka Lída miluje silné motorky (ani se nám nepochlubila, to jsme si „vyšetřili“ sami).
Už se s těšíme, až Bart Racing Team na jaře zase potkáme na závodech. Je to pravá autokrosová rodina. Přejeme hodně štěstí.
JL 9.11.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout