Vallecamonica - Fagioli kraloval a porazil Merliho
V italském městečku Malegno pokračovalo šestým podnikem mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Na Trofeo Vallecamonica vyrazili také naši reprezentanti, které doplnilo několik dalších českých jezdců. Petr Trnka tentokrát na bednu v absolutním pořadí nedosáhl, ale připsal si důležité body za třetí místo ve skupině E2-SC v rámci ME. Absolutně skončil šestý (pozn.red.)
Letošní počasí přináší nečekané rychlé zvraty nejen u nás, ale i v celé Evropě. V pátek se nad Malegnem přehnal silný déšť, který přinesl téměř 50 litrů vody na metr čtverečný. Průtrž mračen ovlivnila nakonec jen přejímky a zbytek víkendu opět patřil typicky letnímu italskému počasí, s teplotami blížícími se 40 °C.
Petr Trnka (Norma M20 FC): „Na tenhle závod jsem se těšil, v minulosti se jezdil v rámci evropského cupu a startoval jsem tady už třikrát. Naposledy asi před osmi lety, musel jsem tedy trochu zatrénovat a trať si oživit. Překvapilo nás, že je poměrně hodně rozbitá a uskákaná. Proto jsme na trénink změkčili nastavení, ale v první závodní jízdě se ukázalo, že to není ideální volba. Vrátili jsme se k tvrdému setupu z Německa a bylo to o poznání lepší. V první jízdě ovlivnila můj čas nehoda v retardéru, po které traťoví komisaři špatně vyhodnotili situaci a místo zastavení závodu část retardéru odstranili a mávali pouze žlutou vlajkou. Došlo tím ke změně trati a někteří jezdci toho využili. Ve druhé jízdě jsem dokázal zajet třetí nejrychlejší čas (pozn. red ME)za Schatzem a Merlim. V součtu to dalo na čtvrté místo absolutně a třetí ve skupině. Díky celému týmu, všem partnerům a fanouškům za podporu.“
Kompletní stupně vítězů ve třídě E2-SC-2000 (ME)obsadili čeští jezdci. Zvítězil Jaroslav Surowka, pro druhé místo si zajela Tereza Machová, třetí skončil Lukáš Studený. V absolutním pořadí se mezi třináctého Surowku a patnáctou Terezu Machovou prosadil ještě Karel Berger, startující ve slabší třídě E2-SC-1600.
Lukáš Studený (Ligier JS51): „Tuhle trať neznám, startoval jsem na ní poprvé. Je dlouhá téměř devět kilometrů, se spoustou zatáček, takže náročná na zapamatování. Tomu odpovídaly i moje časy, ale moc jsem si to užil, perfektní svezení, parádní atmosféra a hezká trať.“
Tereza Machová (Norma M20F): „Jsem opravdu nadšená, Vallecamonica je zatím mým nejpovedenějším letošním závodem. Bylo velké teplo, takže nám dobře fungovaly i tvrdší Avony. Trať je náročná a nováčci, mezi kterými jsem byla i já, to nemají úplně jednoduché. Myslím si, že během jednoho víkendu není možné si zapamatovat všechny zatáčky a najít ideální stopu. To byl pro nás pochopitelně trochu handicap. Do Itálie jsem jela s Michalem (Jindrou), už o týden dříve k nedalekému jezeru a do Malegna jsme se zajeli podívat, jak trať vypadá. Mimochodem, Michal zajel také skvěle, podařilo se mu dojet na druhém místě ve skupině dvě. Italové jsou skvělí fanoušci a motorsport mají v krvi. Fandili tak, že jsem je slyšela i přes špunty v uších a řev motoru.“
Karel Berger (Osella PA21 JrB): „Italské kopce jsou nádherné, proto jsem měl velká očekávání i před odjezdem do Malegna. A do puntíku se vyplnila. Nádherná a velmi náročná trať, velké převýšení, spousta zatáček, téměř devět kilometrů délky a průlet třemi vesnicemi. Jedním slovem úžasné. A k tomu konkurence více než padesáti placek. S výsledkem jsem nadmíru spokojený, i když to mohlo být lepší, protože mě trochu zpomalil typicky mírný italský zmatek po havárii v retardéru, se kterým jsem pak kolidoval také. Ale radost mi to nekazí, naopak, budeme se do Malegna rádi vracet.“
Jaroslav Surowka (Norma F20): „Nezačalo to vůbec dobře, měl jsem problém s technickou přejímkou. Překvapilo mě to, protože stejní technici kontrolovali náš vůz ve Šternberku a tam jsme prošli v pohodě. Bezpečnostní požadavky pochopitelně chápu, ale dalo nám to zabrat, až do večera jsem řešil, jestli nás do závodu vůbec pustí. Pak nás z prvního tréninku vyřadil technický problém, navíc jsem na trati ztratil poměrně drahou kameru, která upadla z držáku. Druhý trénink se obešel bez problémů, ale zjistili jsme, že musíme vůz přestavět. Nastavení nebylo dobré. Oproti sobotě auto v neděli hodně klouzalo, pravděpodobně změnou podmínek. Jinak jsem si skvěle zazávodil s Karlem Bergerem, tahali jsme oba a užili si zdejší nádhernou trať. Atmosféra byla úžasná, Italové mají srdce pro motorsport, byl to super zážitek. Navíc to byl můj první zahraniční start v evropském šampionátu a tím to mám ještě umocněné.“
Pozn.red. Absolutním vítězem závodu se stal Fagioli (neboduje do ME) před Merlim, Schatzem, Starckem, Carusou (neboduje do ME)
https://salita.ficr.it/#/SAL/results/53%C2%AA%20Trofeo%20Vallecamonica%20%28ITA%29%20-%2012-14.07.2024/2024/29/1/1/G2
Následujícím podnikem evropského šampionátu v závodech do vrchu je polská Limanowa, která se koná v termínu 26.-28.7.2024.
JK + JL 22.7.2024
Petr Trnka (Norma M20 FC): „Na tenhle závod jsem se těšil, v minulosti se jezdil v rámci evropského cupu a startoval jsem tady už třikrát. Naposledy asi před osmi lety, musel jsem tedy trochu zatrénovat a trať si oživit. Překvapilo nás, že je poměrně hodně rozbitá a uskákaná. Proto jsme na trénink změkčili nastavení, ale v první závodní jízdě se ukázalo, že to není ideální volba. Vrátili jsme se k tvrdému setupu z Německa a bylo to o poznání lepší. V první jízdě ovlivnila můj čas nehoda v retardéru, po které traťoví komisaři špatně vyhodnotili situaci a místo zastavení závodu část retardéru odstranili a mávali pouze žlutou vlajkou. Došlo tím ke změně trati a někteří jezdci toho využili. Ve druhé jízdě jsem dokázal zajet třetí nejrychlejší čas (pozn. red ME)za Schatzem a Merlim. V součtu to dalo na čtvrté místo absolutně a třetí ve skupině. Díky celému týmu, všem partnerům a fanouškům za podporu.“
Kompletní stupně vítězů ve třídě E2-SC-2000 (ME)obsadili čeští jezdci. Zvítězil Jaroslav Surowka, pro druhé místo si zajela Tereza Machová, třetí skončil Lukáš Studený. V absolutním pořadí se mezi třináctého Surowku a patnáctou Terezu Machovou prosadil ještě Karel Berger, startující ve slabší třídě E2-SC-1600.
Lukáš Studený (Ligier JS51): „Tuhle trať neznám, startoval jsem na ní poprvé. Je dlouhá téměř devět kilometrů, se spoustou zatáček, takže náročná na zapamatování. Tomu odpovídaly i moje časy, ale moc jsem si to užil, perfektní svezení, parádní atmosféra a hezká trať.“
Tereza Machová (Norma M20F): „Jsem opravdu nadšená, Vallecamonica je zatím mým nejpovedenějším letošním závodem. Bylo velké teplo, takže nám dobře fungovaly i tvrdší Avony. Trať je náročná a nováčci, mezi kterými jsem byla i já, to nemají úplně jednoduché. Myslím si, že během jednoho víkendu není možné si zapamatovat všechny zatáčky a najít ideální stopu. To byl pro nás pochopitelně trochu handicap. Do Itálie jsem jela s Michalem (Jindrou), už o týden dříve k nedalekému jezeru a do Malegna jsme se zajeli podívat, jak trať vypadá. Mimochodem, Michal zajel také skvěle, podařilo se mu dojet na druhém místě ve skupině dvě. Italové jsou skvělí fanoušci a motorsport mají v krvi. Fandili tak, že jsem je slyšela i přes špunty v uších a řev motoru.“
Karel Berger (Osella PA21 JrB): „Italské kopce jsou nádherné, proto jsem měl velká očekávání i před odjezdem do Malegna. A do puntíku se vyplnila. Nádherná a velmi náročná trať, velké převýšení, spousta zatáček, téměř devět kilometrů délky a průlet třemi vesnicemi. Jedním slovem úžasné. A k tomu konkurence více než padesáti placek. S výsledkem jsem nadmíru spokojený, i když to mohlo být lepší, protože mě trochu zpomalil typicky mírný italský zmatek po havárii v retardéru, se kterým jsem pak kolidoval také. Ale radost mi to nekazí, naopak, budeme se do Malegna rádi vracet.“
Jaroslav Surowka (Norma F20): „Nezačalo to vůbec dobře, měl jsem problém s technickou přejímkou. Překvapilo mě to, protože stejní technici kontrolovali náš vůz ve Šternberku a tam jsme prošli v pohodě. Bezpečnostní požadavky pochopitelně chápu, ale dalo nám to zabrat, až do večera jsem řešil, jestli nás do závodu vůbec pustí. Pak nás z prvního tréninku vyřadil technický problém, navíc jsem na trati ztratil poměrně drahou kameru, která upadla z držáku. Druhý trénink se obešel bez problémů, ale zjistili jsme, že musíme vůz přestavět. Nastavení nebylo dobré. Oproti sobotě auto v neděli hodně klouzalo, pravděpodobně změnou podmínek. Jinak jsem si skvěle zazávodil s Karlem Bergerem, tahali jsme oba a užili si zdejší nádhernou trať. Atmosféra byla úžasná, Italové mají srdce pro motorsport, byl to super zážitek. Navíc to byl můj první zahraniční start v evropském šampionátu a tím to mám ještě umocněné.“
Pozn.red. Absolutním vítězem závodu se stal Fagioli (neboduje do ME) před Merlim, Schatzem, Starckem, Carusou (neboduje do ME)
1.Fagioli | Nova | 3:46.923 | 3:42600 | 7:29.523 |
2.Merli | Osella | 3:45.516 | 3:46.803 | +02.796 |
3.Schatz | Nova | 3:45.332 | 3:49.753 | +06.660 |
4.Caruso | Nova | 3:50.005 | 3:51.990 | +12.175 |
5.Starck | Nova | 3:52.680 | 3:49.753 | +12.910 |
6.Trnka | Nova | 3:53.342 | 3:51.598 | +15.417 |
https://salita.ficr.it/#/SAL/results/53%C2%AA%20Trofeo%20Vallecamonica%20%28ITA%29%20-%2012-14.07.2024/2024/29/1/1/G2
Následujícím podnikem evropského šampionátu v závodech do vrchu je polská Limanowa, která se koná v termínu 26.-28.7.2024.
JK + JL 22.7.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout