Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

WTCC Brno - Matějovský mezi elitou

Pátý závodní víkend Mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC zavítá o tomto víkendu na brněnský Masarykův okruh. V roli favoritů přijede SEAT, vedoucí značka průběžného pořadí a Gabriele Tarquini, první v klasifikaci jezdců.

Brněnských závodů se na divokou kartu zúčastní Michal Matějovský, jediný a zároveň první český zástupce v novodobé historii MS. Představí se s vozem SEAT Leon TFSI v barvách česko-španělského týmu SUNRED-BRT. Se stejným vozem pojede týmový kolega Tom Coronel.
Michal Matějovský si nedělá žádné vysoké ambice, za úspěch experti považují, kdyby nováček WTCC dojel uprostřed vyrovnaného startovního pole. Závody bývají velmi dramatické a šance prosadit se na přední příčky je jen teoretická. Matějovský jezdí jinak závody seriálu SEAT Eurocup, jehož vítězové mají šanci předvést své umění v následujících závodech WTCC. Z tohoto hlediska je účast českého závodníka ve WTCC na divokou kartu výjimečná.
Michal Matějovský má za sebou závodnické začátky na motokárách, jezdil Škoda Octavia Cup a BMW 1 Challenge. Účast ve WTCC bude patřit spolu s loňským závodem FIA European Touring Car Cup, k vrcholům jeho kariéry.

V Brně se dosud jelo deset závodů WTCC. Letos si na vítězství brousí zuby pochopitelně SEAT, i když jeho jezdci to nebudou mít kvůli dodatečné zátěži ve vozech vůbec snadné. Pravidla šampionátu WTCC obsahují klíč, podle něhož jsou úspěšní jezdci v následujících závodech znevýhodněni pro zachování dramatičnosti závodů.
A jak vidí své šance v Brně jezdci týmu SEAT Sport? Jak říkají, Brno bude vzhledem ke svému charakteru obzvláště obtížné, zejména kvůli profilu trati a novému asfaltu. „Brno je okruh BMW, takže zátěž, nový asfalt a možná i počasí budou hlavními faktory hrající proti nám,“ říká Gabriele Tarquini. Yvan Mulller s ním souhlasí a dodává, že trať není pro vozy s předním pohonem ideální. Jordi Gené říká: „Brno je jedním z nejhezčích okruhů v šampionátu a mě se tady vždycky dařilo. Navzdory všem faktorům, které nás limitují, se nám zatím v šampionátu velmi daří a věřím, že Brno nebude výjimkou.“

První dva závody plně ovládly vozy SEAT TDI rozdílem třídy, poté FIA přitvrdila a podnikla opatření ke snížení maximálních otáček vznětových motorů na 4100 místo dosavadních 8500/min. Tímto omezením se má zabránit nadvládě motorů TD.
V jednotlivých jízdách zvítězili Muller, Tarquini, Gene a Monteiro, když v v druhé jízdě druhého podniku dojely Leony na prvních pěti místech. Další dvě jízdy vyhráli Huff a Menu se Chevrolety a ve čtvrtém závodě přišly konečně ke slovu BMW zásluhou Priaulxe a Farfuse.


Průběžné pořadí
JezdcivůzbodyZnačkabody
1TarquiniSEAT45SEAT115
2MullerSEAT38Chevrolet85
3RydellSEAT37BMW81
4PriaulxBMW33
5GeneSEAT30
6HuffChevrolet27



JL, 13.6.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar