WTCC Brno - Matějovský mezi elitou
Pátý závodní víkend Mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC zavítá o tomto víkendu na brněnský Masarykův okruh. V roli favoritů přijede SEAT, vedoucí značka průběžného pořadí a Gabriele Tarquini, první v klasifikaci jezdců.
Brněnských závodů se na divokou kartu zúčastní Michal Matějovský, jediný a zároveň první český zástupce v novodobé historii MS. Představí se s vozem SEAT Leon TFSI v barvách česko-španělského týmu SUNRED-BRT. Se stejným vozem pojede týmový kolega Tom Coronel.
Michal Matějovský si nedělá žádné vysoké ambice, za úspěch experti považují, kdyby nováček WTCC dojel uprostřed vyrovnaného startovního pole. Závody bývají velmi dramatické a šance prosadit se na přední příčky je jen teoretická. Matějovský jezdí jinak závody seriálu SEAT Eurocup, jehož vítězové mají šanci předvést své umění v následujících závodech WTCC. Z tohoto hlediska je účast českého závodníka ve WTCC na divokou kartu výjimečná.
Michal Matějovský má za sebou závodnické začátky na motokárách, jezdil Škoda Octavia Cup a BMW 1 Challenge. Účast ve WTCC bude patřit spolu s loňským závodem FIA European Touring Car Cup, k vrcholům jeho kariéry.
V Brně se dosud jelo deset závodů WTCC. Letos si na vítězství brousí zuby pochopitelně SEAT, i když jeho jezdci to nebudou mít kvůli dodatečné zátěži ve vozech vůbec snadné. Pravidla šampionátu WTCC obsahují klíč, podle něhož jsou úspěšní jezdci v následujících závodech znevýhodněni pro zachování dramatičnosti závodů.
A jak vidí své šance v Brně jezdci týmu SEAT Sport? Jak říkají, Brno bude vzhledem ke svému charakteru obzvláště obtížné, zejména kvůli profilu trati a novému asfaltu. „Brno je okruh BMW, takže zátěž, nový asfalt a možná i počasí budou hlavními faktory hrající proti nám,“ říká Gabriele Tarquini. Yvan Mulller s ním souhlasí a dodává, že trať není pro vozy s předním pohonem ideální. Jordi Gené říká: „Brno je jedním z nejhezčích okruhů v šampionátu a mě se tady vždycky dařilo. Navzdory všem faktorům, které nás limitují, se nám zatím v šampionátu velmi daří a věřím, že Brno nebude výjimkou.“
První dva závody plně ovládly vozy SEAT TDI rozdílem třídy, poté FIA přitvrdila a podnikla opatření ke snížení maximálních otáček vznětových motorů na 4100 místo dosavadních 8500/min. Tímto omezením se má zabránit nadvládě motorů TD.
V jednotlivých jízdách zvítězili Muller, Tarquini, Gene a Monteiro, když v v druhé jízdě druhého podniku dojely Leony na prvních pěti místech. Další dvě jízdy vyhráli Huff a Menu se Chevrolety a ve čtvrtém závodě přišly konečně ke slovu BMW zásluhou Priaulxe a Farfuse.
Průběžné pořadí
JL, 13.6.2008
Michal Matějovský si nedělá žádné vysoké ambice, za úspěch experti považují, kdyby nováček WTCC dojel uprostřed vyrovnaného startovního pole. Závody bývají velmi dramatické a šance prosadit se na přední příčky je jen teoretická. Matějovský jezdí jinak závody seriálu SEAT Eurocup, jehož vítězové mají šanci předvést své umění v následujících závodech WTCC. Z tohoto hlediska je účast českého závodníka ve WTCC na divokou kartu výjimečná.
Michal Matějovský má za sebou závodnické začátky na motokárách, jezdil Škoda Octavia Cup a BMW 1 Challenge. Účast ve WTCC bude patřit spolu s loňským závodem FIA European Touring Car Cup, k vrcholům jeho kariéry.
V Brně se dosud jelo deset závodů WTCC. Letos si na vítězství brousí zuby pochopitelně SEAT, i když jeho jezdci to nebudou mít kvůli dodatečné zátěži ve vozech vůbec snadné. Pravidla šampionátu WTCC obsahují klíč, podle něhož jsou úspěšní jezdci v následujících závodech znevýhodněni pro zachování dramatičnosti závodů.
A jak vidí své šance v Brně jezdci týmu SEAT Sport? Jak říkají, Brno bude vzhledem ke svému charakteru obzvláště obtížné, zejména kvůli profilu trati a novému asfaltu. „Brno je okruh BMW, takže zátěž, nový asfalt a možná i počasí budou hlavními faktory hrající proti nám,“ říká Gabriele Tarquini. Yvan Mulller s ním souhlasí a dodává, že trať není pro vozy s předním pohonem ideální. Jordi Gené říká: „Brno je jedním z nejhezčích okruhů v šampionátu a mě se tady vždycky dařilo. Navzdory všem faktorům, které nás limitují, se nám zatím v šampionátu velmi daří a věřím, že Brno nebude výjimkou.“
První dva závody plně ovládly vozy SEAT TDI rozdílem třídy, poté FIA přitvrdila a podnikla opatření ke snížení maximálních otáček vznětových motorů na 4100 místo dosavadních 8500/min. Tímto omezením se má zabránit nadvládě motorů TD.
V jednotlivých jízdách zvítězili Muller, Tarquini, Gene a Monteiro, když v v druhé jízdě druhého podniku dojely Leony na prvních pěti místech. Další dvě jízdy vyhráli Huff a Menu se Chevrolety a ve čtvrtém závodě přišly konečně ke slovu BMW zásluhou Priaulxe a Farfuse.
Průběžné pořadí
Jezdci | vůz | body | Značka | body |
1Tarquini | SEAT | 45 | SEAT | 115 |
2Muller | SEAT | 38 | Chevrolet | 85 |
3Rydell | SEAT | 37 | BMW | 81 |
4Priaulx | BMW | 33 | ||
5Gene | SEAT | 30 | ||
6Huff | Chevrolet | 27 |
JL, 13.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout