Honda představila prototypy prototypy 0 Saloon a 0 SUV
Honda na veletrhu CES 2025 představila poprvé dva prototypy – Honda 0 Saloon a Honda 0 SUV – z řady Honda 0 Series, které budou uvedeny na globální trh v roce 2026. Společnost představila také originální automobilový operační systém ASIMO OS, který budou používat její elektromobily po celém světě.
Honda 0 Saloon
Koncept představený loni na veletrhu CES 2024 byl ještě zdokonalen a prototyp Honda 0 Saloon vyvíjen tak, aby mohl být v roce 2026 uveden na trh. Přestože je design totožný s konceptem, prototyp se může pochlubit lehkou sportovní konstrukcí, kterou se model Saloon odlišuje od ostatních elektromobilů, a prostorným interiérem, který nabízí více místa, než by se podle vnějších rozměrů dalo očekávat.
Honda 0 Saloon bude postavena s využitím nově vyvinuté speciální architektury pro elektromobily a bude vybaven řadou technologií nové generace, které ztělesňují koncept „štíhlého, lehkého a promyšleného“ designu.
Honda 0 SUV
Společnost nyní představila prototyp elektrického SUV střední třídy, které bude prvním modelem řady Honda 0 Series. Vychází z konceptu Space-Hub odhaleného na veletrhu CES 2024.
Společně s řadou technologií nové generace bude model Honda 0 SUV využívat mimořádně přesný odhad chování a řízení stabilizace. K tomu využije technologii 3D gyroskopů, kterou společnost Honda vytvořila během vývoje originálních robotických technologií. Dynamika vozu se tak na různých typech jízdních povrchů bude měnit podle přání řidiče.
Uvedení sériově vyráběného modelu Honda 0 SUV je plánováno na první polovinu roku 2026 – nejprve pro severoamerický trh, následovat bude globální trh (včetně Japonska a Evropy).
ASIMO OS
Modely řady Honda 0 Series budou vybaveny originálním operačním systémem ASIMO OS vyvinutých společností Honda, který bude u globální řady elektromobilů hlavní technologií umožňující dosažení aspektu „promyšlenosti“.
ASIMO byl humanoidní robot schopný autonomní chůze, vyvinutý v rámci výzkumu základních technologií Honda s cílem pomoci lidem a umožnit jeho fungování v lidském prostředí. Honda začala s výzkumem a vývojem robotiky v roce 1986 a robota ASIMO představila v roce 2000. Téměř 20 let byl ikonou na poli robotiky a miláčkem lidí po celém světě.
Honda pokračovala ve zdokonalování robotických technologií i po ukončení vývoje robota ASIMO, včetně těch, které rozpoznávají vnější prostředí a umožňují řízení autonomního chování, díky kterým dokázal robot ASIMO pochopit úmysly lidí ve svém okolí. Zkombinováním těchto robotických technologií s pokročilými inteligentními technologiemi pro účely řady Honda 0 Series chce společnost dosáhnout jedinečné hodnoty softwarově definovaných vozidel.
Jako softwarová platforma bude systém ASIMO OS používat integrované řízení elektronických řídicích jednotek pro systémy vozidla, jako jsou automatizované řízení / pokročilé systémy podpory řízení a informační a zábavní systém ve vozidle.
Díky nepřetržitým aktualizacím softwaru vozidla pomocí bezdrátových aktualizací i po zakoupení vozidla budou funkce a služby neustále zdokonalovány podle preferencí a potřeb jednotlivých uživatelů. Mezi nepřetržitě aktualizované funkce a služby patří ty, které zvyšují hodnotu „prostornosti“ a digitální uživatelskou zkušenost, což zaručuje zábavný a příjemný zážitek z jízdy. Jedinečné integrované řízení dynamiky od společnosti Honda, které definuje radost z řízení, umožňuje řidiči zažít dokonalé spojení s vozidlem.
Technologie automatizovaného řízení
V roce 2021 se Honda stala prvním výrobcem automobilů na světě, který začal v praxi využívat vybavení pro automatizované řízení úrovně 3. Stalo se tak zavedením nového modelu Legend vybaveného podmíněnou automatizací řízení v omezených oblastech a systémem Honda SENSING Elite, který splňoval požadavky pro automatizované řízení úrovně 3 (bez dohledu řidiče).
Honda vyvinula systém Honda SENSING Elite umožňující praktické využití technologie automatizovaného řízení. Předvídá veškeré jízdní podmínky a scénáře na základě předpokladu, že kromě snížení počtu dopravních nehod musí technologie automatizovaného řízení Honda zcela eliminovat dopravní nehody, o kterých se lidé domnívají, že by jim „člověk za volantem dokázal předejít“.
Honda je přesvědčena, že široké využití technologie bez dohledu řidiče povede v budoucnosti k dosažení nulového počtu smrtelných úrazů při dopravních nehodách. Podle tohoto přesvědčení se bude Honda snažit prostřednictvím řady Honda 0 Series nabídnout cenově dostupná vozidla s automatizovaným řízením většímu počtu zákazníků po celém světě.
Společnost proto použila originální technologii umělé inteligence Honda, která kombinuje technologii Helm.ai samostatného učení*1 a modely chování zkušených řidičů, což umělé inteligenci umožňuje učení s menším množstvím dat. Ve výsledku se tak rozšíří počet situací, ve kterých bude možné využít automatizované řízení a podporu řízení.
Honda navíc využije svou originální kooperativní umělou inteligenci k dalšímu vylepšení přesnosti kooperativního chování, jako je dávání přednosti v jízdě ostatním účastníkům silničního provozu, což je náročné i pro lidského řidiče. Díky použití těchto pokročilých technologií nabídne Honda vysoce spolehlivý systém podpory řízení, který dokáže rychle a správně reagovat na nečekané situace, například na zvěř, která vběhne do vozovky, či na objekt padající na silnici.
Modely řady Honda 0 Series budou vybaveny systémem, který umožňuje rozšíření řady jízdních podmínek, za kterých bude k dispozici podpora řízení a automatizované řízení úrovně 3. Toto rozšiřování začne zpřístupněním technologie bez dohledu řidiče v dopravních zácpách na dálnicích a bude pokračovat prostřednictvím bezdrátových aktualizací.
Díky automatizovanému řízení úrovně 3 bude mít řízení na starosti vozidlo, což člověku za volantem umožní věnovat se cestou do cíle „druhé činnosti“, ať už půjde o sledování filmu nebo vzdálenou účast na pracovní schůzce. Společnost Honda bude dále zdokonalovat své technologie a stane se prvním výrobcem automobilů, který rozšíří použití funkcí bez dohledu řidiče na všechny jízdní situace, což přinese nové příležitosti v oblasti mobility.
Honda 8.1.2025
Koncept představený loni na veletrhu CES 2024 byl ještě zdokonalen a prototyp Honda 0 Saloon vyvíjen tak, aby mohl být v roce 2026 uveden na trh. Přestože je design totožný s konceptem, prototyp se může pochlubit lehkou sportovní konstrukcí, kterou se model Saloon odlišuje od ostatních elektromobilů, a prostorným interiérem, který nabízí více místa, než by se podle vnějších rozměrů dalo očekávat.
Honda 0 Saloon bude postavena s využitím nově vyvinuté speciální architektury pro elektromobily a bude vybaven řadou technologií nové generace, které ztělesňují koncept „štíhlého, lehkého a promyšleného“ designu.
Honda 0 SUV
Společnost nyní představila prototyp elektrického SUV střední třídy, které bude prvním modelem řady Honda 0 Series. Vychází z konceptu Space-Hub odhaleného na veletrhu CES 2024.
Společně s řadou technologií nové generace bude model Honda 0 SUV využívat mimořádně přesný odhad chování a řízení stabilizace. K tomu využije technologii 3D gyroskopů, kterou společnost Honda vytvořila během vývoje originálních robotických technologií. Dynamika vozu se tak na různých typech jízdních povrchů bude měnit podle přání řidiče.
Uvedení sériově vyráběného modelu Honda 0 SUV je plánováno na první polovinu roku 2026 – nejprve pro severoamerický trh, následovat bude globální trh (včetně Japonska a Evropy).
ASIMO OS
Modely řady Honda 0 Series budou vybaveny originálním operačním systémem ASIMO OS vyvinutých společností Honda, který bude u globální řady elektromobilů hlavní technologií umožňující dosažení aspektu „promyšlenosti“.
ASIMO byl humanoidní robot schopný autonomní chůze, vyvinutý v rámci výzkumu základních technologií Honda s cílem pomoci lidem a umožnit jeho fungování v lidském prostředí. Honda začala s výzkumem a vývojem robotiky v roce 1986 a robota ASIMO představila v roce 2000. Téměř 20 let byl ikonou na poli robotiky a miláčkem lidí po celém světě.
Honda pokračovala ve zdokonalování robotických technologií i po ukončení vývoje robota ASIMO, včetně těch, které rozpoznávají vnější prostředí a umožňují řízení autonomního chování, díky kterým dokázal robot ASIMO pochopit úmysly lidí ve svém okolí. Zkombinováním těchto robotických technologií s pokročilými inteligentními technologiemi pro účely řady Honda 0 Series chce společnost dosáhnout jedinečné hodnoty softwarově definovaných vozidel.
Jako softwarová platforma bude systém ASIMO OS používat integrované řízení elektronických řídicích jednotek pro systémy vozidla, jako jsou automatizované řízení / pokročilé systémy podpory řízení a informační a zábavní systém ve vozidle.
Díky nepřetržitým aktualizacím softwaru vozidla pomocí bezdrátových aktualizací i po zakoupení vozidla budou funkce a služby neustále zdokonalovány podle preferencí a potřeb jednotlivých uživatelů. Mezi nepřetržitě aktualizované funkce a služby patří ty, které zvyšují hodnotu „prostornosti“ a digitální uživatelskou zkušenost, což zaručuje zábavný a příjemný zážitek z jízdy. Jedinečné integrované řízení dynamiky od společnosti Honda, které definuje radost z řízení, umožňuje řidiči zažít dokonalé spojení s vozidlem.
Technologie automatizovaného řízení
V roce 2021 se Honda stala prvním výrobcem automobilů na světě, který začal v praxi využívat vybavení pro automatizované řízení úrovně 3. Stalo se tak zavedením nového modelu Legend vybaveného podmíněnou automatizací řízení v omezených oblastech a systémem Honda SENSING Elite, který splňoval požadavky pro automatizované řízení úrovně 3 (bez dohledu řidiče).
Honda vyvinula systém Honda SENSING Elite umožňující praktické využití technologie automatizovaného řízení. Předvídá veškeré jízdní podmínky a scénáře na základě předpokladu, že kromě snížení počtu dopravních nehod musí technologie automatizovaného řízení Honda zcela eliminovat dopravní nehody, o kterých se lidé domnívají, že by jim „člověk za volantem dokázal předejít“.
Honda je přesvědčena, že široké využití technologie bez dohledu řidiče povede v budoucnosti k dosažení nulového počtu smrtelných úrazů při dopravních nehodách. Podle tohoto přesvědčení se bude Honda snažit prostřednictvím řady Honda 0 Series nabídnout cenově dostupná vozidla s automatizovaným řízením většímu počtu zákazníků po celém světě.
Společnost proto použila originální technologii umělé inteligence Honda, která kombinuje technologii Helm.ai samostatného učení*1 a modely chování zkušených řidičů, což umělé inteligenci umožňuje učení s menším množstvím dat. Ve výsledku se tak rozšíří počet situací, ve kterých bude možné využít automatizované řízení a podporu řízení.
Honda navíc využije svou originální kooperativní umělou inteligenci k dalšímu vylepšení přesnosti kooperativního chování, jako je dávání přednosti v jízdě ostatním účastníkům silničního provozu, což je náročné i pro lidského řidiče. Díky použití těchto pokročilých technologií nabídne Honda vysoce spolehlivý systém podpory řízení, který dokáže rychle a správně reagovat na nečekané situace, například na zvěř, která vběhne do vozovky, či na objekt padající na silnici.
Modely řady Honda 0 Series budou vybaveny systémem, který umožňuje rozšíření řady jízdních podmínek, za kterých bude k dispozici podpora řízení a automatizované řízení úrovně 3. Toto rozšiřování začne zpřístupněním technologie bez dohledu řidiče v dopravních zácpách na dálnicích a bude pokračovat prostřednictvím bezdrátových aktualizací.
Díky automatizovanému řízení úrovně 3 bude mít řízení na starosti vozidlo, což člověku za volantem umožní věnovat se cestou do cíle „druhé činnosti“, ať už půjde o sledování filmu nebo vzdálenou účast na pracovní schůzce. Společnost Honda bude dále zdokonalovat své technologie a stane se prvním výrobcem automobilů, který rozšíří použití funkcí bez dohledu řidiče na všechny jízdní situace, což přinese nové příležitosti v oblasti mobility.
Honda 8.1.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout