New Trabi - „Made in Herpa“
Není pochyb, že každý motorista zná Trabant a každý modelář zná firmu Herpa. Víte, co však mohou mít oba společného, kromě toho, že Herpa vyrábí modely Trabant v měřítku 1:87: New Trabant.
Herpa, výrobce automobilových modelů totiž získala licenční práva na značku Trabant a nyní chce lidové vozítko ze Zwickau opět uvést do života. Nikoliv jako model, ale opravdový automobil. Společně s automobilovými enthusiasty by se tak mohla plastová bomba objevit opět na silnicích, ovšem v podstatně modernější podobě. Pokud jde o tvary, v tom má Herpa už hodně konkrétní představy, a na IAA již presentuje model New Trabi v měřítku 1:10.
Na světle modré studii s bílou střechou pochopitelně vystopujeme prvky retro designu. Známé tvary byly převedeny do nové doby, jsou také mohutnější, zaoblená střecha navazující na prodlouženou kapotu motoru, se táhne až k zadní nápravě. Klasické víko zavazadlového prostoru muselo ustoupit tradicím, což je jediná podstatná změna oproti původnímu Trabantu, jehož bylo vyrobno přes dva a půl milionu. Pochopitelně, že pod kapotou již nebude dvoutakt, ale moderní motor. V té souvislosti se mluví o BMW.
Nyní se čeká na reakce návštěvníků IAA a hodnocení po internetu. Klaus Schindler, iniciátor myšlenky a člen vedení firmy Herpa, ujišťuje, že nejde o žádný marketingový tah, ale vážnou snahu nechat opět oživit značku Trabant. Pokud bývalá východoněmecká legenda v moderním pojetí vyjede jednou na silnice, potom výrobcem určitě nebude Herpa, ale úplně jiná firma. Herpa by pouze poskytla licenci a designerské návrhy.
Jindřich Lasík, 10.9.2007
Na světle modré studii s bílou střechou pochopitelně vystopujeme prvky retro designu. Známé tvary byly převedeny do nové doby, jsou také mohutnější, zaoblená střecha navazující na prodlouženou kapotu motoru, se táhne až k zadní nápravě. Klasické víko zavazadlového prostoru muselo ustoupit tradicím, což je jediná podstatná změna oproti původnímu Trabantu, jehož bylo vyrobno přes dva a půl milionu. Pochopitelně, že pod kapotou již nebude dvoutakt, ale moderní motor. V té souvislosti se mluví o BMW.
Nyní se čeká na reakce návštěvníků IAA a hodnocení po internetu. Klaus Schindler, iniciátor myšlenky a člen vedení firmy Herpa, ujišťuje, že nejde o žádný marketingový tah, ale vážnou snahu nechat opět oživit značku Trabant. Pokud bývalá východoněmecká legenda v moderním pojetí vyjede jednou na silnice, potom výrobcem určitě nebude Herpa, ale úplně jiná firma. Herpa by pouze poskytla licenci a designerské návrhy.
Jindřich Lasík, 10.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!

Tisknout