Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel GT Concept - sporťák budoucnosti

Atraktivní studie Opel GT Concept se představila na 86. ženevském autosalonu. Tato studie sportovního automobilu dokumentuje neustálý vývoj inovací značky Opel. Jde vlastně o přímého následníka legendárního modelu Opel GT i studie

Opel GT Concept jde ve stopách studie Opel Experimental GT. V roce 1965, jen rok po založení prvního designerského studia, představil Opel úhledné expresivní kupé s technikou sériového modelu Kadett B. Ale inovace nespočívala pouze v tom, že to bola historicky první studie evropského automobilového výrobce. Opel Experimental GT už tehdy přinesl takové prvky, jako jsou výklopné reflektory nebo atraktivně tvarovaná karoserie. Nekompromisní studie, kterou navrhl Erhard Schnell, chtěla být především designerským poselstvím. Reakce veřejnosti byla ale taká nadšená, že jen o tři roky později už vznikl sériový Opel GT.

Aktuální studie znovu dokládá průkopnického ducha značky Opel. Dynamický vůz, jehož charakter okamžitě deklaruje rudá linie horizontálně dělící karoserii a dodávající jí osobitý styl. Unikátní červené pneumatiky na discích z lehkých slitin s vyzývavým designem kolečkových bruslí – jsou reminiscencí motocyklu Opel Motoclub 500, který ve své době také představoval avantgardu a v roce 1928 zaujal rudými pneumatikami. Ovšem kromě tohoto nemá GT Concept mnoho společného s dávnou minulostí. Dlouhá štíhlá kapota motoru, absence víka zavazadlového prostoru, dvojitý středový výfuk a samozřejmě název – to vše navazuje na původní model GT. Jinak ale Opel GT Concept nenese žádné jiné známky retro-designu.

Klíčovou inovací jsou velké dveře s integrovanými bočními okny, které vytvářejí plynulý přechod skla do lakovaného povrchu karoserie. Řidič i spolujezdec mají přístup do prostorné kabiny po stlačení dotykové plošky elektricky ovládaných dveří, která je integrovaná do rudé obrysové linie. Dveře se při otevření výrazně zanoří do předních blatníků. Inovativní patentované závěsy dveří šetří prostor a dovolují velký uhel otevření dveří i ve stísněných prostorách. Dvě kamery ukryté za lemy blatníků zaručují přehled o situaci kolem vozu. Obraz kamer se přenáší na dva monitory u levé a pravé strany kokpitu – zdá se, že éra vnějších zpětných zrcátek s nebezpečnými mrtvými úhly se uzavírá.

Stejně, jako první Opel GT a Chevrolet Corvette, má také motor uložený vpředu za přední nápravou, tedy tzv. „vpředu-uprostřed“. Díky tomu je těžiště vozu posunuté dolu a do středu, což je ideální řešení pro zajištění sportovních jízdních vlastností a vynikající dynamiky v zatáčkách. Opel GT Concept pohání výkonný turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec o objemu jen 1,0 l s výkonem 107 kW (145 k) a točivým momentem 205 Nm, který se přenáší na kola zadní nápravy přes mechanický samosvorný diferenciál a sekvenční 6-stupňovou převodovku s ovládáním páčkami na volantu. Opel GT Concept zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a dosahuje maximální rychlosti 215 km/h.

Další lahůdkou studie jsou přední reflektory s integrovanými směrovými světly. K nim se perfektně hodí technologie adaptivního osvětlení příští generace, založená na bázi LED diod. Reflektory Opel IntelliLux LED®, které dovolují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly bez oslňování jiných účastníků provozu, debutovaly v nové modelové řadě Astra v roce 2015 a získaly ocenění SAFETYBEST. Opel GT Concept využívá další vývojový stupeň tohoto inteligentního osvětlovacího systému. Design reflektorů doplňuje trojrozměrný design koncových skupinových světel, které vytvářejí charakteristický světelný obraz studie v noci.


Opel 18.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar