SEAT Tribu - koncept budoucnosti
Ve světové premiéře představil SEAT na autosalonu ve Frankfurtu koncept Tribu, který je od příchodu nynějšího ředitele SEAT Design Luca Donckerwolka prvním návrhem kompletně realizovaným podle vlastních představ a jeho týmu.
Nový Tribu přináší evoluci současných designerských principů značky SEAT. Najdeme zde známé prvky, jako je dynamická linka, která zdobí modely současné generace, ale také „ochranné známky“ značky SEAT, jinak je všechno ostatní odlišné. Siluetu vozu zdůrazňují přímější linie, které podtrhují sílu, výkonnost a dynamiku.
Vůz disponuje všemi prvky pravého SUV. Jeho světlá výška a pohon všech čtyř kol ukazují na terénní vůz, ale jeho kompaktní, třídveřová karoserie a detaily, jako výrazná 20“ litá kola, výrazný přední spoiler jsou důkazem sportovního charakteru.
Dynamická linka je zřetelněji modelována než u předchozích modelů a zdůrazňuje a potvrzuje image vozu. Začíná na přídi vozu, kde vytváří „obočí“ nad světlomety, pokračuje nad podběhy předních kol a svažuje se po bocích karoserie k podběhům zadních kol.
Nový lichoběžníkový tvar krytů světlometů, mřížky chladiče a vstupů vzduchu i design mřížky s prodlouženými šestiúhelníkovými otvory propůjčují Tribu temperamentní vzhled.
Při pohledu zepředu je nápadné čelní sklo, jako pokračování kompaktní kapoty, a je protažené až k vrcholu kabiny, kde vytváří panoramatickou střechu.
Sdružené svítilny na zádi zdánlivě chybějí, protože jsou zakryty skleněným krytem a viditelná pouze při brzdění, signalizaci nebo jako boční světla.
Pozornost upoutají 20“ litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, čímž odrážejí designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.
V interiéru jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy a opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.
Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a oddělena opěrkou s odkládacím prostorem. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.
Přístrojová deska je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na zvoleném režimu jízdy – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).
Pouhým stisknutím tlačítka se zvolí jeden ze tří režimů jízdy a podle jejich volby dokáže nový Tribu měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy – ve městě, na dálnici nebo v terénu.
Koncept Tribu je podobně jako SEAT Salsa z roku 2000 předzvěstí vlny nově uváděných modelů. Proto je velmi pravděpodobné, že na tomto konceptu se objevují prvky designu budoucích modelů SEAT.
ML, 13.11.2007
Vůz disponuje všemi prvky pravého SUV. Jeho světlá výška a pohon všech čtyř kol ukazují na terénní vůz, ale jeho kompaktní, třídveřová karoserie a detaily, jako výrazná 20“ litá kola, výrazný přední spoiler jsou důkazem sportovního charakteru.
Dynamická linka je zřetelněji modelována než u předchozích modelů a zdůrazňuje a potvrzuje image vozu. Začíná na přídi vozu, kde vytváří „obočí“ nad světlomety, pokračuje nad podběhy předních kol a svažuje se po bocích karoserie k podběhům zadních kol.
Nový lichoběžníkový tvar krytů světlometů, mřížky chladiče a vstupů vzduchu i design mřížky s prodlouženými šestiúhelníkovými otvory propůjčují Tribu temperamentní vzhled.
Při pohledu zepředu je nápadné čelní sklo, jako pokračování kompaktní kapoty, a je protažené až k vrcholu kabiny, kde vytváří panoramatickou střechu.
Sdružené svítilny na zádi zdánlivě chybějí, protože jsou zakryty skleněným krytem a viditelná pouze při brzdění, signalizaci nebo jako boční světla.
Pozornost upoutají 20“ litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, čímž odrážejí designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.
V interiéru jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy a opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.
Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a oddělena opěrkou s odkládacím prostorem. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.
Přístrojová deska je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na zvoleném režimu jízdy – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).
Pouhým stisknutím tlačítka se zvolí jeden ze tří režimů jízdy a podle jejich volby dokáže nový Tribu měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy – ve městě, na dálnici nebo v terénu.
Koncept Tribu je podobně jako SEAT Salsa z roku 2000 předzvěstí vlny nově uváděných modelů. Proto je velmi pravděpodobné, že na tomto konceptu se objevují prvky designu budoucích modelů SEAT.
ML, 13.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout