Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Unikátní Peugeot Inception Concept se představil v Praze

Návštěvníci veletrhu čisté mobility e-Salon si mohli prohlédnout unikátní Peugeot Inception Concept. který otevírá svým novým pojetím designu novou éru a ztělesňuje vizi značky z hlediska budoucích elektromobilů. Nový design zdůrazňuje atraktivní vzhled šelmy. Podruhé byl představen na tiskové konferenci předpremiéry Peugeotu 3008.

Název Peugeot Inception Concept (latinsky „Inceptio“) znamená začátek. Žádný jiný název nemůže lépe vystihnout ambice tohoto manifestu značky. Peugeot Inception Concept přichází díky svému vizionářskému designu s kabinou, která nabízí originální technologické perspektivy a přináší exkluzivní automobilový zážitek.


Peugeot Inception Concept je postaven na jedné ze čtyř budoucích platforem „BEV-by-design“ skupiny Stellantis. Příchod této nové řady platforem od roku 2023 bude znamenat revoluci v budoucích vozech Peugeot. Tyto platformy byly vytvořeny speciálně pro elektrifikaci a nabízejí zásadní změnu v architektuře, kterou designéři využili k tomu, aby zcela přetvořili kabinu vozu Peugeot Inception Concept. Pro řidiče to znamená novou polohu při řízení a pro cestující na palubě nový zážitek.

•Peugeot Inception Concept postavený na platformě STLA Large, má siluetu nízkého (134 cm) a výkonného hatchbacku dlouhého 500 cm. Tato velikost byla zvolena záměrně, aby vyniklo množství inovací vozu.


•Nové nativní elektrické platformy „BEV-by-design“ uvedou rovněž technologické moduly řízené umělou inteligencí: STLA Brain, STLA SmartCockpit a STLA Autodrive.


•Stoprocentně elektrický Peugeot Inception Concept je vybaven technologií 800 V. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km. Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Peugeot Inception Concept se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel.


•Dva kompaktní elektromotory, jeden vpředu a druhý vzadu, dělají z vozu Peugeot Inception Concept vůz s pohonem všech 4 kol, který umožňuje dokonalou a plně kontrolovanou dynamickou jízdu. Kombinovaný výkon se blíží 680 k (500 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za méně než 3 vteřiny.

•Dokonalost technologií na palubě těchto platforem se v konceptu Peugeot Inception odráží v systému Steer-by-Wire. Z vozu mizí volant, jak jsme ho znali po desetiletí, a místo něj je zde ovládání Hypersquare, u něhož mechanické spoje nahrazuje digitální elektrické ovládání.




Designová výzva konceptu Peugeot Inception Concept spočívá v kontrastu mezi dynamickým profilem a kabinou navrženou jako skleněná kapsle, která je protažená až před nohy řidiče a spolujezdce. Při bočním pohledu si design zachovává principy elegantního a štíhlého hatchbacku


INTELIGENTNÍ PROSKLENÍ

Cestující obklopuje 7,25 m2 prosklené plochy, která přispívá k odvážnému designu tohoto konceptu. Veškeré prosklené části (čelní sklo, boční okna a okna u zadních sloupků) jsou vyrobeny ze skla určeného pro stavebnictví. Zachovává si výjimečné tepelné vlastnosti a prošlo multichromovou úpravou (ošetření oxidy kovů), což je postup, který NASA původně používala pro hledí přileb astronautů v NASA. Toto sklo NARIMA® má teplejší odraz ve žlutých barvách a spíše chladnější propustnost v namodralých tónech. Skleněný povrch vytváří soulad mezi exteriérem a interiérem. Zvenčí se odráží na barvě karoserie, uvnitř pak rozptyluje odrazy světla na materiály a neustále mění jejich odlesky a odstíny. Na cestující čeká nový zážitek z hlediska prostředí vytvářeného barvami a materiály, zatímco úprava multichromového skla řeší aspekty tepla a ochrany proti UV záření.

EXKLUZIVNÍ ODSTÍN KAROSERIE
Odstín karoserie se skládá z velmi jemných kovových pigmentů a je jednovrstvý, což znamená, že se při jeho aplikaci spotřebuje mnohem méně energie. Jeho mimořádně kvalitní vzhled zvýrazňuje křivky karoserie a stejně jako prosklení se zabarvuje podle vnějšího prostředí.

PŘEDNÍ ČÁST, „FUSION MASK“
Přední nárazník nabízí nový světelný podpis Peugeot, který tvoří tři ikonické drápy. Tato nová, pro značku velmi charakteristická přední část propojuje mřížku chladiče a světelný podpis do jediného objektu, v němž jsou rovněž umístěny senzory. Celek je tvořen jedním kusem skla s logem uprostřed, které podtrhuje 3D luminiscenční efekt. Přes tuto masku probíhají tři tenké vodorovné proužky protnuté třemi drápy. Všechny čtyři optické moduly jsou umístěny pod skleněnou maskou, která sama o sobě vytváří zrcadlový efekt. Je vytištěna digitální technologií INKJET.


KOMUNIKUJÍCÍ DVEŘE

Vodorovně přes plášť dveří prochází lišta TECH BAR. Tato zapuštěná obrazovka vysílá různá hlášení mimo vozidlo, jakmile se k němu řidič a cestující přiblíží. Umělá inteligence rozpozná řidiče a provede nastavení komfortu (poloha sedadla, teplota, jízdní režim a multimediální preference). TECH BAR nabízí kromě ukazatele stavu nabití baterie i obvyklé uvítací a rozlučkové zprávy a zahrnuje řadu senzorů a radarů spojených s delegováním řízení, takže karoserie je díky absenci těchto technických prvků zcela hladká. Spodní část dveří se pro dosažení lepší aerodynamiky rozšiřuje a výrazně vystupuje.


TECHNICKÝ PROSTOR V PŘEDNÍ ČÁSTI

Koncept je praktický také díky mobilnímu prvku karoserie před obrovským čelním sklem. Za tímto malým krytem je technický prostor Aero Tech Deck, v němž Inception soustřeďuje všechny funkce údržby elektrického systému včetně nabíjecí zásuvky a kontroly nabíjení.

EXPRESIVNÍ ZÁĎ
Zadní část je výsledkem špičkového technického zpracování. Tři ikonické lví drápy vytvářejí spolu s dvěma vrstvami skla magicky působivý efekt. Záď vozu zdůrazňuje jemné tvarování blatníků, vyznačující se jednoduchou linií, která se rozšiřuje do velkorysé plné křivky.


AERODYNAMICKÁ KOLA

Kola AERORIM v sobě důmyslně kombinují aerodynamiku a estetiku. Zakládají se na osové symetrii, stejně jako 20palcová kola nového Peugeotu 408. Vložky z textilie protkané kovovými vlákny přispívají k aerodynamickému výkonu, zatímco hliníkové vložky s mikroperforací podtrhují velmi moderní vzhled. Podsvícené logo lva zůstává při otáčení volantem statické. Uvnitř kola je brzdový třmen krytý zrcadlovým sklem. Tento netradiční design odkazuje na skleněné části systému Hypersquare na přídi a zádi vozu.


Hypersquare: revoluce v místě řidiče i-Cockpit®

Počet vozů vybavených kabinou i-Cockpit® překročil už 9 milionů. Peugeot Inception Concept ji přepracoval za použití ověřených futuristických technologií. Designéři se rozhodli pro zcela novou architekturu a odstranili volant a klasické ovladače. Řízení Hypersquare, které vzniklo v digitální podobě a inspirovalo se od videoher, představuje skok kupředu a trvale přenáší koncepci i-Cockpitu® do budoucnosti.


NOVÁ GENERACE i-COCKPITU®

Peugeot Inception Concept s novým systémem řízení Hypersquare nabízí intenzivnější pocity na palubě díky svižné jízdě a zcela nové intuitivnější generaci místa řidiče i-Cockpit®. Jediným dotykem prstu ovládáte všechny parametry jízdy a díky technologii steer-by wire je řízení instinktivnější a jednodušší jako ve videohře, která je však přenesená do reálného života. Klasický volant je nahrazen volantem Hypersquare, jehož dokonalá ergonomie vytváří nový, přirozený, jednodušší a bezpečnější způsob řízení. Tato ergonomie, díky níž používá řidič nové pohyby pro nové potěšení z jízdy, přináší také bezkonkurenční komfort při řízení.

Systém Hypersquare s digitálním elektrickým ovládáním tvoří displej s kruhovými buňkami v každém ze čtyř rohů. Buňky zajišťují několik funkcí:

Zcela přirozený a univerzální způsob uchopení ovládání řízení,
Pohodlí při řízení pomocí prstů,
Aktivace ovládacích prvků vozu jen stisknutím palce.

Uprostřed systému Hypersquare je displej tabletového typu určený k předávání informací o řízení. Piktogramy pro různé funkce (klimatizace, hlasitost rádia, asistenční systémy řízení atd.) jsou zobrazeny na dvou bočních panelech, což usnadňuje přístup k vybranému ovládacímu prvku. Ten se nachází uvnitř kruhových buněk a je přístupný pouze pohybem palce, bez nutnosti sundat ruce z ovladače řízení. Pro ještě větší jízdní komfort je okraj systému Hypersquare vyroben 3D tiskem a digitální skleněný displej uprostřed poskytuje atraktivní high-tech vzhled. Nová generace místa řidiče i-Cockpit využívá technologickou platformu Stellantis STLA Smart Cockpit.


HYPERSQUARE

Ovládací systém Hypersquare je propojen s pružnou obrazovkou v pozadí, která zobrazuje veškeré informace o jízdě nebo infotainmentu. K externí komunikaci slouží HALO CLUSTER. Ten je opatřen kruhovým displejem a přináší informace cestujícím, kteří se přiblíží k vozu. Externí komunikace posiluje koncepci sdílení a nového pojetí automobilu. Při přechodu na 4. úroveň delegace řízení (STLA AutoDrive) se HYPERSQUARE zasune a z podlahy se vysune velká panoramatická obrazovka.

Ambicí značky Peugeot je používat systém Hypersquare v nové generaci vozů ještě před koncem desetiletí.


STEER-BY-WIRE

Před vývojem značka testovala a integrovala technologii Steer-by-Wire s cílem vyvinout tuto inovaci a posunout hranice snadnosti řízení, bezpečnosti a spolehlivosti použití v rámci předpisů. Zmizel fyzický sloupek řízení, takže bylo možné na palubě vozu uplatnit novou architekturu.


Nová jízdní perspektiva

Peugeot Inception Concept nabízí novou vizi interiéru vozu vyšší střední třídy. Představuje nové, protáhlejší pozice k sezení, v souladu s novou architekturou platformy „BEV-by-design“ určené pro elektromobily. První řada sedadel je posunutá dopředu a nabízí výjimečný výhled na silnici. Vysoká linie bočních oken poskytuje bezpečnostní výztuž.

Cestující ve druhé řadě mají díky velkorysým proskleným plochám a novým proporcím sedadel lepší výhled. Skleněné plochy na zadní straně předních sedadel poskytují cestujícím ve 2. řadě možnost nastavit si vlastní vlastnosti prostředí a parametrů. Barva interiéru se vyvíjí podle prostředí, ve kterém se pohybuje, a mění se v závislosti na světle, které ho obklopuje. Prostor, pohodlí a emoce na palubě jsou tak mimořádně působivé.


POHLCUJÍCÍ SEDADLA

Sedadla byla přepracována z hlediska proporcí a jsou tak širší a pohodlnější. Sedadlo Comfort Fit se přizpůsobí tělesné stavbě každého cestujícího. Široká sedadla poskytují komfortní polohu Comfort Fit s opěrkami hlavy, které nepřesahují linii bočních oken. Tuto originální architekturu umožňuje nízká výška sedadel, která uvolňuje prostor.


PŘÍSTROJOVÁ DESKA MIZÍ

Na palubě je veškeré zařízení umístěno níže než u běžného vozu. Naproti sedadlům je ovládací panel, který je vyhrazen pouze řidiči a při automatickém řízení ho lze zasunout. Přístrojová deska mizí, stejně jako příčka a čelní stěna oddělující motor. Díky tomuto zcela otevřenému výhledu na silnici získávají cestující nové perspektivy a zážitky, což mnohonásobně zvyšuje emoce na palubě.



SUROVÁ POZINKOVANÁ OCEL

Faktem je, že i v elektrickém provedení bude vůz vždy tvořen minimálně z 50 % ocelí. Proč ji tedy neukázat v surové podobě? To je případ konstrukce sedadel vozu nebo jeho konzoly. Ocel je ošetřena galvanizací (ponoření do zinkové lázně, včetně antikorozní úpravy), která jí dodává přirozený odlesk.


SETKÁNÍ SAMETU S 3D TISKEM

Sedadla a podlaha jsou potaženy velmi speciálním sametem, 100% recyklovaným polyesterem s výrazným kovovým leskem, který reaguje na světlo rozptýlené skleněnou kapslí. Tento samet podtrhuje nové perspektivy, které nabízejí polohy sedadel a volný výhled na silnici, a je proto použit i na pokrytí podlahy vozu. Je vyrobený 3D tiskem se vzory, aby mohl sloužit jako koberec. Kontinuity mezi sedadly a podlahou se dosahuje pomocí jediného materiálu. 3D tisk použitý pro tuto pružnou textilii je revoluční a 100% recyklovatelný. Byl vyroben ve spolupráci se společností Stratasys.


POLSTROVÁNÍ AIR QUILTING®

Sedadla s označením Comfort Fit mají nastavitelné polstrování v oblasti ramen. Bylo zde použito elektricky svařované recyklovatelné čalounění z jednoho materiálu. Toto čalounění využívá nafukovací kapsy získané z klasických sedadel. Kapsa, která je obvykle neviditelná, je ošetřena tak, aby vytvářela kovový efekt a sjednotila se tak se sedadly. Je viditelná na ramenní opěrce a umožňuje na požádání zvýšit nastavení parametrů Comfort Fit v závislosti na stylu jízdy. Zviditelnění toho, co bylo dříve skryté, vede k větší jednoduchosti, menšímu počtu dílů a většímu pohodlí.




Peugeot 18.11.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar