Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo 147 s výkonným a úsporným 1.9 JTD

Historie Alfy Romeo 147, jako nástupce typu 145/147 (debut 1994) sahá až do roku 2000, kdy se objevila první generace. Zhruba v polovině letošního roku přišla na český trh modifikovaná generace ve tří i pětidveřové karosérii a čtyřmi pohonnými jednotkami.

Vedle tří zážehových pohonných jednotek je pro 147 k dispozici také jeden přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 JTD se vstřikováním Multijet a s výkonem 150 k. Právě ten jsme si zvolili pro náš test s pětidveřovou karosérií a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Již v minulosti jsme si jej mohli vyzkoušet ve Fiatu, a tak jsme byli zvědavi, jak si bude rozumět s Alfou. Musíme říct, že nás rozhodně nezklamal – dynamikou, tichým chodem a hospodárností. Posuďte sami – výkon 150 k, točivý moment 305 N.m a průměrná spotřeba kolem šesti litrů nafty, nejsou rozhodně špatné hodnoty. Devadesát procent točivého momentu poskytuje v rozmezí od 1750 do 3250 otáček za minutu.
Velice dobře si rozumí se šestistupňovou mechanickou převodovkou, a když k tomu připočteme přesné řízení a tvrdší nastavení podvozku, jak se ostatně na Alfu Romeo sluší a patří, potom prakticky není vozu co vytknout. V zatáčkách se ani při ostřejší jízdě takřka nenaklání. Na výborných jízdních vlastnostech, Alfa Romeo je jako by přímo předurčena pro jízdu po venkovních technických silnicích, se stará „čtyřprvkové“ zavěšení předních kol s vysokou těhlicí, podporující maximální adhezi kol na vozovce. Zadní kola používají nezávislé zavěšení McPherson. Odpružení je komfortně nastavené a na všech kolech jsou účinné kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením.
Už v základní výbavě nechybí pochopitelně ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD a stabilizačním systémem VDC s protiprokluzujícím systémem ASR, pomáhají řidiči zajišťovat kontrolu nad vozem za všech okolností. Ale pozor, jak se říká – čert nikdy nespí a fyzikální zákony neobelstíte. Ještě dodejme, že vrcholná verze 1.9 JTD, označená Q2 (nebo za příplatek), je vybavena samosvorným diferenciálem přední nápravy Torsen.
Vkusný sportovní volant se drží dobře, všechny ovladače jsou v dosahu, ukazatele čitelné a přehledné, celá přístrojová deska moderně ztvárněná. Snad jedině sedadla, byť jsou dostatečně tuhá, by mohla mít trochu výraznější boční oporu těla. Vzadu je místa pro dvě osoby tak akorát, a na zavazadla zbylo 290 litrů. Žádná převratná hodnota to sice není, ale je třeba si uvědomit, že 147 bychom spíš zařadili mezi sportovnější automobily než rodinné hatchbacky. Pokud pojedete ve dvou, potom můžete sklopit zadní opěradla, čímž zvětšíte úložný objem na 1042 litrů.
Už v základní výbavě Progession je Alfa Romeo 147 dobře vybavena – mj. šest airbagů, ABS s EBD, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizace nebo radio s CD přehrávačem. Vedle další výbav Distinctive jsou pro náročné zájemce připraveny ještě speciální série Black Line a Collezione. (viz www.alfaromeo.cz ).
Na základě velkého zájmu připravila Alfa Romeo sérii modelu Alfa 147 za velmi příznivých finančních podmínek. K dispozici jsou vozy v obou motorizacích. Cena základní pětidveřové verze s motorem 1.6 Twin Spark/105 k začíná na 399 000 Kč. Obsahuje mj. 6 airbagů, klimatizaci, ABS+EBD, audiosystém se 6 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy, posilovač řízení atd. Celková sleva pro klienta činí až 135 800 Kč.
Alfa Romeo 147 s dieselovým čtyřválcem 1.9 nás rozhodně nezklamala svým výkonem ve vztahu k úsporné spotřebě a hlavně jízdními vlastnostmi. Nejmenší model milánské automobily je rozhodně vítaným zpestřením našeho trhu.


Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1910 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 305 N.m při 2000/min
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.) 8,0/4,7/5,9
Rozměry: 4223 x 1730 x 1442 mm
Rozvor: 2545 mm
Cena: 644 000 K4 (Progressive)
679 000 Kč (Distinctive)
704 000 Kč (Q2)


Jindřich Lasík, 19.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar