Chevrolet Aveo 1.2 pro nenáročné
Když Louis Chevrolet sestrojil v roce 1909 první šestiválec a o dva roky také první automobil, tak si rozhodně nepomyslel, že někdy jeho jméno ponesou také vozy z Asie. Kdyby věděl, že jeho firma pohltí jednou korejskou značku Daewoo asi by se hodně divil.
Taková je však současná doba globalizace, i když
se nemůžeme zbavit dojmu, že označení Chevrolet Spark nebo Kalos či Aveo jsou pro tradiční značku, vyrábějící luxusní automobily spíše degradující. A proto jsme se museli smířit s tím, že i první automobil v režii nového majitele automobilky a zároveň
první výsledek jihokorejského designerského studia nese označení Chevrolet Aveo.
Nutno podotknout, že čtyřdveřový sedan zase tak úplně novým modelem není, ale jde svým
způsobem spíš o facelift tříprostorového Kalose, kterého také nahrazuje. Kromě podvozkové platformy a motorů s ním má společné také třeba čelní sklo nebo boční okna.
Vpředu upoutá…maska se širokou lištou uprostřed, z boku výraznými lemy blatníků a vzadu hlavně zajímavými trojúhelníkovými svítilnami a hranou na víku
zavazadlového prostoru. Vcelku lze říct, že design karosérie je moderní a decentní, zvláště pak ve třídě malých vozů.
V interiéru, byť je poměrně dobře dílensky
zpracovaný, je přeci jen znát cesta k cenově příznivému vozu, jak dokazují poměrně laciné tvrdé plasty nebo základní výbava, která u modelu 1.2 za 264 500 Kč (event. o 20 000 Kč levnější s akční cenou) zahrnuje pouze ABS a čelní airbag. Pokud chcete lépe vybavený automobil, potom musíte sáhnout hlouběji do peněženky.
Pro úplnost dodejme, že nejvyšší výbava SX, dodávaná pouze k motoru 1.4/94 k obsahuje mj. elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, palubní počítač, automatickou klimatizaci, mlhovky, boční airbagy, vyhřívaná zrcátka, ovládání radia na volantu, loketní opěrku řidiče nebo volant a řadicí páku v kůži. Za to však zaplatí zájemce 363 500 Kč, v akční ceně pak o 30 tisíc korun méně.
My jsme zvolili zlatou střední cestu, tzn. výbavu SE se sportovní přístrojovou deskou s dekorem hliníku, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, dálkovým zamykáním, posilovačem, ABS, manuální klimatizací, airbagem řidiče. Sečteno a podtrženo za 321 500 Kč
Sedadla potažená příjemnou textilií jsou poměrně tuhá, ale bez výraznějšího bočního držení těla. Vlastně u nejslabšího motoru není ani zapotřebí, neboť motor byť má 72 k je nejslabší stránkou vozu.
Volant pouze výškově stavitelný by mohl být o něco menší průměr, ale jinak se drží dobře, stejně jako řadicí páka pětistupňové mechanické převodovky. Ovšem samotné řazení nepatří právě k nejpřesnějším, má dlouhé dráhy a je tužší.
Vzhledem k rozvoru 2480 mm je uvnitř místa přiměřeně, pro čtyři dospělé osoby spíš dostatek, v pěti je třeba se uskrovnit. Zajímavostí jsou výškově a sklonově stavitelné opěrky hlavy.
Také objem zavazadlového prostoru odpovídá dané kategorii – 400 litrů by mělo pro rodinu stačit. V případě potřeby můžeme sklopit opěradla zadních sedadel. V tom případě se objem sice zvětší, ale průchodnost bohužel omezují výztuhy.
Zážehový čtyřválce 1.2 8V je vyhovující na klidnou jízdu a nelze od něj očekávat žádnou dynamiku. To je třeba si uvědomit například při předjíždění a počítat s delší dráhou. Lépe se chová spíš při nižších otáčkách, naopak při vyšších nepociťujeme žádný nárůst síly, spíš dává o sobě vědět větším hlukem pronikajícím do kabiny. Na sto kilometrů jsme spotřebovali v průměru kolem 7,5 litrů, takže na jednu nádrž (45 l) se ujede maximálně šest stovek kilometrů.
Kdo upřednostňuje dynamičtější jízdu, ten sáhne asi po silnější „jedna-čtyřce“ s výkonem 94 k, přičemž nejsilnější verze 1.6 je k dispozici pouze pro hatchback a diesel v nabídce zatím žádný nenajdeme.
Chevrolet Aveo v provedení sedan je klasický rodinný automobil pro méně náročné motoristy, kteří se jednou týdně potřebují přemístit někam na chalupu.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1150 cm³
Výkon: 53 kW (72 k) při 5400/min
Toč.moment: 104 N.m při 4400/min
Rychlost: 157 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombin.): 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Rozměry: 4310 x 1710 x 1505 mm
Rozvor: 2480 mm
Cena: 321 500 Kč (1.2 SE)
Jindřich Lasík, 28.11.2006
![]() |
![]() |
Nutno podotknout, že čtyřdveřový sedan zase tak úplně novým modelem není, ale jde svým
![]() |
![]() |
Vpředu upoutá…maska se širokou lištou uprostřed, z boku výraznými lemy blatníků a vzadu hlavně zajímavými trojúhelníkovými svítilnami a hranou na víku
![]() |
V interiéru, byť je poměrně dobře dílensky
![]() |
Pro úplnost dodejme, že nejvyšší výbava SX, dodávaná pouze k motoru 1.4/94 k obsahuje mj. elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, palubní počítač, automatickou klimatizaci, mlhovky, boční airbagy, vyhřívaná zrcátka, ovládání radia na volantu, loketní opěrku řidiče nebo volant a řadicí páku v kůži. Za to však zaplatí zájemce 363 500 Kč, v akční ceně pak o 30 tisíc korun méně.
My jsme zvolili zlatou střední cestu, tzn. výbavu SE se sportovní přístrojovou deskou s dekorem hliníku, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, dálkovým zamykáním, posilovačem, ABS, manuální klimatizací, airbagem řidiče. Sečteno a podtrženo za 321 500 Kč
Sedadla potažená příjemnou textilií jsou poměrně tuhá, ale bez výraznějšího bočního držení těla. Vlastně u nejslabšího motoru není ani zapotřebí, neboť motor byť má 72 k je nejslabší stránkou vozu.
Volant pouze výškově stavitelný by mohl být o něco menší průměr, ale jinak se drží dobře, stejně jako řadicí páka pětistupňové mechanické převodovky. Ovšem samotné řazení nepatří právě k nejpřesnějším, má dlouhé dráhy a je tužší.
Vzhledem k rozvoru 2480 mm je uvnitř místa přiměřeně, pro čtyři dospělé osoby spíš dostatek, v pěti je třeba se uskrovnit. Zajímavostí jsou výškově a sklonově stavitelné opěrky hlavy.
Také objem zavazadlového prostoru odpovídá dané kategorii – 400 litrů by mělo pro rodinu stačit. V případě potřeby můžeme sklopit opěradla zadních sedadel. V tom případě se objem sice zvětší, ale průchodnost bohužel omezují výztuhy.
Zážehový čtyřválce 1.2 8V je vyhovující na klidnou jízdu a nelze od něj očekávat žádnou dynamiku. To je třeba si uvědomit například při předjíždění a počítat s delší dráhou. Lépe se chová spíš při nižších otáčkách, naopak při vyšších nepociťujeme žádný nárůst síly, spíš dává o sobě vědět větším hlukem pronikajícím do kabiny. Na sto kilometrů jsme spotřebovali v průměru kolem 7,5 litrů, takže na jednu nádrž (45 l) se ujede maximálně šest stovek kilometrů.
Kdo upřednostňuje dynamičtější jízdu, ten sáhne asi po silnější „jedna-čtyřce“ s výkonem 94 k, přičemž nejsilnější verze 1.6 je k dispozici pouze pro hatchback a diesel v nabídce zatím žádný nenajdeme.
Chevrolet Aveo v provedení sedan je klasický rodinný automobil pro méně náročné motoristy, kteří se jednou týdně potřebují přemístit někam na chalupu.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1150 cm³
Výkon: 53 kW (72 k) při 5400/min
Toč.moment: 104 N.m při 4400/min
Rychlost: 157 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombin.): 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Rozměry: 4310 x 1710 x 1505 mm
Rozvor: 2480 mm
Cena: 321 500 Kč (1.2 SE)
Jindřich Lasík, 28.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout