Chevrolet Epica 2.0 D - překvapivě úsporný
V roce 2002 převzal GM jihokorejskou značku Daewoo a od roku 2005 nesou všechny automobily označení Chevrolet. To platí také o modelu Epica, jenž je vlastně nástupcem vozu Daewoo Evanda. Klasický sedan se svojí délkou pěti metrů pohybuje na rozhraní třídy střední a vyšší střední.
Nejdříve se pod kapotou objevily dva zážehové šestiválce 2.0 a 2.5 a teprve na jaře 2007 první vznětový čtyřválec vlastní konstrukce. Předem můžeme prozradit, že tento dvoulitrový agregát je silnou stránkou modelu Epica.
Díky velkým převisům vpředu i vzadu působí vůz hodně luxusně a na pohled se zdá větší než ve skutečnosti je, k čemuž přispívají také vysoké boky a mohutná záď. Karosérii opticky ještě rozšiřují velké zadní svítilny protažené do stran. Tříprostorový sedan vychází z podvozku Evandy, ale je o 35 mm delší, interiér je přístupný širokými dveřmi, které se otevírají pod úhlem až 70 stupňů.
Interiér vypadá možná trochu konzervativně, ale vyznačuje se kvalitním zpracováním a vysokým komfortem. Je vytvořen, stejně jako celý automobil, v evropském duchu. Přední sedadla, u řidiče elektricky nastavitelné, jsou velká a pohodlná, jen boční vedení by mohlo být trochu výraznější. Ale na druhé straně nejde o sportovní automobil. Větší výtku bychom měli k multifunkčnímu volantu, jehož průměr je na dnešní poměry velký. Ani seřízení volantu mohutnou pákou na sloupku volantu není právě elegantní.
Kruhové přístroje jsou přehledně uspořádány před volantem, mezi jehož rameny jsou ovládací prvky audiosoustavy a tempomatu Přístrojová deska je elegantní, přehledná jen na ovládání radia a ventilace si musí člověk zvyknout.
Otvor do zavazadlového prostoru je dostatečně velký, objem kufru 480 litrů (stejný jako Superb) také ujde, ale po sklopení zadních sedadel se nám odkryje dělicí stěna s otvorem ve tvaru lichoběžníku. Větší předměty tak protáhneme jen těžko. Vzhledem k podběhům kol je zavazadlový prostor hodně členěný – metr dlouhý a 480 cm vysoký, šířka se pohybuje v rozmezí 1440 až 970 mm. Manipulace s víkem je snadná díky čtyřem kloubovým závěsům.
Jak jsme už řekli, s dieselem Chevrolet poněkud otálel, ale po Captivě a Lacetti se dočkala konečně také Epica. Nejenže je silný – 150 k, ale hlavně úsporný. Při normální jízdě jsme na jednu nádrž 65 litrů ujeli přes osm set kilometrů ve smíšeném provozu. Takže nám vycházela průměrná spotřeba dost pod sedm litrů nafty. A to je na dvoulitr více než slušné. Chvíli sice trvá než se rozjede, s přímým vstřikem common-rail druhé generace a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek zatahuje rovnoměrně a plynule zhruba od 1500 otáček. Nejvíce temperamentu prokazuje spíš ve vyšších otáčkách, a to až do 4500. Kulturu chodu zlepšuje dvojice pomocných vyvažovacích hřídelí. S pětistupňovou mechanickou převodovkou si rozumí dobře, řazení jde lehce a přesně, ale „šestka“ by se hodila.
Podvozek je měkký, takže si Epica elegantně poradí s každou nerovností, v zatáčkách se trochu naklání vzhledem k těžší přední části. Bohužel se k vozu ani za příplatek nedodává stabilizační systém ESP. Vpředu je nezávislé zavěšení kol McPherson, vzadu víceprvková náprava. Komfortní nastavení podvozku přímo vybízí k pohodlnému cestování po dálnicích.
Chevrolet Epica se dodává ve dvou stupních výbavy, vyšší LT se může pochlubit bohatou výbavou, která zahrnuje mj. 17“ kola, mlhovky, šest airbagů, samočinnou klimatizace, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání předních sedadel (s trochu netradičním ovládáním na dveřích), palubní počítač, dešťový senzor, parkovací asistent nebo kožené čalounění.
Kvalitní rodinný sedan pro zájemce preferující pohodlné cestování a dobré užitné vlastnosti, zvláště pak v kombinaci se vznětovým motorem. K tomu vysoká míra pohodlí na všech sedadlech a bohatá výbava. Epica LS se vznětovým motorem přijde po slevě 50 000 Kč na 561 800 Kč, testovaná verze LT stojí 619 000 Kč. Benzinové základní provedení pak 531 800 Kč.
Základní technické údaje
Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1991 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4400/min
Toč.moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,5/5,3/6,1 l/100 km
Rozměry: 4805 x 1810 x 1450 mm
Rozvor: 2700 mm
Cena: 619 000 Kč (2.0 TD LT)
Jindřich Lasík, 9.1.2008
Díky velkým převisům vpředu i vzadu působí vůz hodně luxusně a na pohled se zdá větší než ve skutečnosti je, k čemuž přispívají také vysoké boky a mohutná záď. Karosérii opticky ještě rozšiřují velké zadní svítilny protažené do stran. Tříprostorový sedan vychází z podvozku Evandy, ale je o 35 mm delší, interiér je přístupný širokými dveřmi, které se otevírají pod úhlem až 70 stupňů.
Interiér vypadá možná trochu konzervativně, ale vyznačuje se kvalitním zpracováním a vysokým komfortem. Je vytvořen, stejně jako celý automobil, v evropském duchu. Přední sedadla, u řidiče elektricky nastavitelné, jsou velká a pohodlná, jen boční vedení by mohlo být trochu výraznější. Ale na druhé straně nejde o sportovní automobil. Větší výtku bychom měli k multifunkčnímu volantu, jehož průměr je na dnešní poměry velký. Ani seřízení volantu mohutnou pákou na sloupku volantu není právě elegantní.
Kruhové přístroje jsou přehledně uspořádány před volantem, mezi jehož rameny jsou ovládací prvky audiosoustavy a tempomatu Přístrojová deska je elegantní, přehledná jen na ovládání radia a ventilace si musí člověk zvyknout.
Otvor do zavazadlového prostoru je dostatečně velký, objem kufru 480 litrů (stejný jako Superb) také ujde, ale po sklopení zadních sedadel se nám odkryje dělicí stěna s otvorem ve tvaru lichoběžníku. Větší předměty tak protáhneme jen těžko. Vzhledem k podběhům kol je zavazadlový prostor hodně členěný – metr dlouhý a 480 cm vysoký, šířka se pohybuje v rozmezí 1440 až 970 mm. Manipulace s víkem je snadná díky čtyřem kloubovým závěsům.
Jak jsme už řekli, s dieselem Chevrolet poněkud otálel, ale po Captivě a Lacetti se dočkala konečně také Epica. Nejenže je silný – 150 k, ale hlavně úsporný. Při normální jízdě jsme na jednu nádrž 65 litrů ujeli přes osm set kilometrů ve smíšeném provozu. Takže nám vycházela průměrná spotřeba dost pod sedm litrů nafty. A to je na dvoulitr více než slušné. Chvíli sice trvá než se rozjede, s přímým vstřikem common-rail druhé generace a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek zatahuje rovnoměrně a plynule zhruba od 1500 otáček. Nejvíce temperamentu prokazuje spíš ve vyšších otáčkách, a to až do 4500. Kulturu chodu zlepšuje dvojice pomocných vyvažovacích hřídelí. S pětistupňovou mechanickou převodovkou si rozumí dobře, řazení jde lehce a přesně, ale „šestka“ by se hodila.
Podvozek je měkký, takže si Epica elegantně poradí s každou nerovností, v zatáčkách se trochu naklání vzhledem k těžší přední části. Bohužel se k vozu ani za příplatek nedodává stabilizační systém ESP. Vpředu je nezávislé zavěšení kol McPherson, vzadu víceprvková náprava. Komfortní nastavení podvozku přímo vybízí k pohodlnému cestování po dálnicích.
Chevrolet Epica se dodává ve dvou stupních výbavy, vyšší LT se může pochlubit bohatou výbavou, která zahrnuje mj. 17“ kola, mlhovky, šest airbagů, samočinnou klimatizace, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání předních sedadel (s trochu netradičním ovládáním na dveřích), palubní počítač, dešťový senzor, parkovací asistent nebo kožené čalounění.
Kvalitní rodinný sedan pro zájemce preferující pohodlné cestování a dobré užitné vlastnosti, zvláště pak v kombinaci se vznětovým motorem. K tomu vysoká míra pohodlí na všech sedadlech a bohatá výbava. Epica LS se vznětovým motorem přijde po slevě 50 000 Kč na 561 800 Kč, testovaná verze LT stojí 619 000 Kč. Benzinové základní provedení pak 531 800 Kč.
Základní technické údaje
Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1991 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4400/min
Toč.moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,5/5,3/6,1 l/100 km
Rozměry: 4805 x 1810 x 1450 mm
Rozvor: 2700 mm
Cena: 619 000 Kč (2.0 TD LT)
Jindřich Lasík, 9.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout