Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Berlingo 1.6 HDI v atraktivní výbavě XTR

Když se řekne Berlingo nebo Partner, tak si každý většinou vybaví francouzské užitkové dodávky pro řemeslníky, drobné živnostníky nebo rozvážkovou službu apod. Možná, tak spíš ve Francii, u nás na silnicích převládají osobní verze a není divu.

Dvojčata Citroën Berlingo a Peugeot Partner se poprvé ukázaly světu v roce 1996 a od té doby se jich prodalo na čtyři miliony. Od té doby byly již samozřejmě modernizovány, a výsledkem jsou dva pohledné automobily s líbivým designem a vysokou mírou praktičnosti. Mohli bychom i říct – rodinné automobily z kategorie MPV.
Citroën Berlingo od prvního okamžiku upoutá svojí velikostí – délka 4,38 m, šířka 1,8 m a výška 1,85 metru. V základní verzi se dodává s bočnímu posuvnými dveřmi na pravé straně, od druhé výbavy také na levé straně, což je pochopitelně mnohem praktičtější, stejně jako tři samostatná sedadla ve druhé řadě. Ty můžeme posouvat, sklápět a případně i lehce vyjmout. Rozměry sedadel jsou dostačující, zadní jsou o málo trochu užší. Objem zavazadlového prostoru se nám může zvětšit ze základních 675 l na 2650 l, resp. až na 3000 l při vyjmutých sedadlech.
Díky výšce 1,85 metru se do vozu pohodlně nastupuje, výše usazená přední sedadla jsou skvěle tvarovaná, a je z nich dobrý výhled díky velkému přednímu oknu, dozadu usnadní pohled velká vnější zpětná zrcátka, uvnitř je navíc ještě panoramatické.
Pro osobní Berlingo jsou k dispozici výhradně motory s objemem 1,6 litru – zážehové s výkonem 95 k a 120 k, vznětové pak 75 k, 90 k a pro náročnější zákazníky je připravena ještě nejvýkonnější verze 110 k ve výbavě Multispace Extra.
My jsme zvolili osvědčený a mnohokrát vyzkoušený turbodiesel 1.6 HDI s výkonem 66 kW, tedy 92 k, který patří k tomu nejlepšímu, co současný trh v této třídě nabízí. Jeho výkon je dostačující pro běžné cestování, lze s ním jet i svižně, nikoliv však sportovně, kdy však nejsou jízdní vlastnosti takové, jako u klasických automobilů. Přeci jen větší výška je znát. Ale Berlingo je vyloženě rodinný automobil, s nímž nikdo nebude asi nikam pospíchat. Nejvyššího točivého momentu 215 Nm dosahuje již od 1750 otáček za minutu a dostatečně pružný je i na „pětku“. Předností je nejen spotřeba, ale také tichý provoz ve vyšších rychlostech. Průměrná spotřeba se nám ustálila asi na 6,5 litrech nafty na sto kilometrů, ale je třeba říct, že vůz měl najeté pouhé tři kilometry. Ale ze zkušenosti víme, že se lze dostat hravě pod šest litrů nafty.
Použití filtru pevných částic je spojeno s několika novinkami, díky nímž vůz vykazuje lepší výsledky z hlediska spotřeby a emisí. Toho bylo dosaženo cestou optimalizace aerodynamických výkonů a využití řidšího motorového oleje.
Řazení pětistupňové mechanické převodovky je přesné, stejně jako řízení. Volant je nastavitelný v obou směrech, řadicí páka dobře po ruce, potěší také rejd 11,5 metru.
Citroën Berlingo si lze vybrat s výbavou X (resp.speciální Furio), Multispace (resp. XTR) nebo Multispace Extra. Testovaný automobil měl akční výbavu XTR. To znamená mj. s paketem Modutop zahrnující čtyři samostatná pevná střešní okna, dvoupolohové střešní nosiče s možností podélného / příčného ukotvení, podélný stropní panel s výdechy klimatizace pro druhou řadu a s úložnými prostory pro první a druhou řadu, stropní schránku o objemu 60 litrů přístupnou z druhé řady sedadel nebo ze zavazadlového prostoru, přenosnou samonabíjecí kapesní svítilnu. Za příplatek necelých deseti tisíc korun můžeme mít Connecting box, zadní parkovací asistent a elektricky sklopná vnější zrcátka. Naopak v rámci paketu XTR dostanete boční airbagy, tempomat a další výbava zdarma.
Design rozhodně vylepšuje ochranný kryt pod motorem nebo nárazníky s dotykovými lištami a bočními ochrannými lištami v černé barvě se specifickými výraznými stříbrnými doplňky
Samozřejmostí jsou dvoje boční posuvné dveře, tři sedadla v druhé řadě, 12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru, systém ESP, Hill Holder, radio s přehrávačem CD/MP3, automatické stírače s dešťovým senzorem, palubní počítač. Podrobné informace o výbavách na www.citroen.cz
Osobní
verze Citroënu Berlingo začíná na 284 900 Kč (1.6/95), resp. na 309 900 Kč (1.6 HDI/75 k). Testované provedení XTR s velice atraktivní výbavou přijde na 399 900 Kč.
Citroën Berlingo se speciální výbavou XTR a hodně hospodárným turbodieselem je praktickým automobilem pro rodiny, které hodně cestují a chtějí také patřičné pohodlí.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 66 kW (92 k) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 161 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 6,2/4,8/5,3 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1801 mm
Rozvor: 2728 mm
Objem zav.prostoru: 675 l
Cena: 399 900 Kč (1.6 HDi XTR)


J.Lasík, 7.11.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar