Citroën Berlingo 1.6 HDI zaujme velikostí i designem
Když se řekne Berlingo nebo Partner, tak si každý většinou vybaví francouzské užitkové dodávky pro řemeslníky, drobné živnostníky nebo rozvážkovou službu apod. Ovšem to už není tak docela pravda. Tyto modely druhé generace mohou velice dobře sloužit jako rodinné automobily z kategorie MPV.
Dvojčata Peugeot Partner a Citroën Berlingo se poprvé ukázaly světu v roce 1996 a od té doby se jich prodalo přes 3,2 milionu. Letos na jaře prošly důkladnou modernizací, na jejímž konci jsou dva pohledné automobily s líbivým designem a vysokou mírou praktičnosti.
Po verzi Peugeot Partner Tepee Outdoor (viz Testy) jsme si vyzkoušeli neméně atraktivní Citroën Berlingo Multispace, který od prvního okamžiku upoutá svojí velikostí. Povyrostl totiž ve všech směrech – na délku o 24,3 cm na 4,38 m, v šířce o 8,3 cm na 1,8 m a na výšku o 5 cm na 1,85 metru.
V základní verzi se Berlingo dodává s bočnímu posuvnými dveřmi na pravé straně, od výbavy Multispace také na levé straně, což je pochopitelně mnohem praktičtější, stejně jako tři samostatná sedadla ve druhé řadě. Ty můžeme posouvat, sklápět a případně i lehce vyjmout. Rozměry sedadel jsou dostačující, zadní jsou o málo trochu užší. Objem zavazadlového prostoru se nám tak zvětšuje ze základních 675 l na 2650 l, resp. až na 3000 l při vyjmutých sedadlech.
Díky výšce se do vozu pohodlně nastupuje, výše usazená přední sedadla jsou dobře tvarovaná, a je z nich dobrý výhled díky velkému přednímu oknu, dozadu usnadní pohled velká vnější zpětná zrcátka, uvnitř je navíc ještě panoramatické.
Pro osobní Berlingo jsou k dispozici výhradně motory s objemem 1,6 litru – benzinové s výkonem 90 k a 110 k, vznětové pak 75 k a 92 k, pro náročnější zákazníky je připravena ještě nejvýkonnější verze 110 k ve výbavě Multispace Extra.
My jsme zvolili zlatou střední cestu, to znamená osvědčený a mnohokrát vyzkoušený turbodiesel 1.6 HDI s výkonem 66 kW (92 k), který patří k tomu nejlepšímu, co současný trh v této třídě nabízí. Jeho výkon je dostačující pro běžné cestování, lze s ním jet i rychle, nikoliv však sportovně, kdy však nejsou jízdní vlastnosti takové, jako u klasických automobilů. Přeci jen větší výška je znát. Ale Berlingo je vyloženě rodinný automobil, s nímž nikdo nebude po zatáčkovitých silnicích nikam pospíchat. Nejvyššího točivého momentu 215 Nm dosahuje již od 1750 otáček za minutu a dostatečně pružný je i na „pětku“. Předností je nejen spotřeba, ale také tichý provoz ve vyšších rychlostech. Průměrná spotřeba se nám ustálila na šesti litrech nafty na sto kilometrů.
Řazení pětistupňové mechanické převodovky je přesné, stejně jako řízení. Volant je nastavitelný v obou směrech, řadicí páka dobře po ruce, potěší také rejd 11,5 metru.
Citroën Berlingo si lze vybrat s výbavou X, Multispace a Multispace Plus. Testovaný automobil druhého stupně výbavy měl navíc mj. Paket Modularita a Paket Rodina za 20 000 Kč (mj. tři sedadla v druhé řadě, boční airbagy, příčný úložný prostor nad čelním sklem, 12 V zásuvka v zav.prostoru, přenosná samonabíjecí kapesní svítilna atd), dále Paket Viditelnost a Paket ESP za 37 400 Kč (ESP + ASR + Hill Holder, radio s přehrávačem CD/MP3, automatické stírače s dešťovým senzorem, palubní počítač) a dále Paket Parkování za 15 300 Kč (zadní parkovací asistent, tempomat + omezovač rychlosti, elektricky sklopná vnější zrcátka). Podrobné informace o výbavách na www.citroen.cz
Atraktivitu testovaného Berlinga ještě zvyšovala zlatá barva, v níž vynikne zajímavý design asi více než v jiném zbarvení. Jízda po dálnici i silnicích je příjemná, místa uvnitř dostatek pro pět osob a také pro zavazadla.
Osobní verze Citroënu Berlingo začíná na 354 900 (1.6), resp. na 384 900 Kč (1.6 HDI/75 k). Výkonnější verze – 1.6/110 k a 1.6 HDi/92 k se dodávají pouze od druhého stupně výbavy Multispace za 419 900 Kč, resp. 449 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 66 kW (92 k) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 7,0/5,0/5,7 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1852 mm
Rozvor: 2728 mm
Objem zav.prostoru: 675/ 2650 l
Cena: 449 900 Kč (1.6 HDi/92 k)
Jindřich Lasík, 3.11.2008
Po verzi Peugeot Partner Tepee Outdoor (viz Testy) jsme si vyzkoušeli neméně atraktivní Citroën Berlingo Multispace, který od prvního okamžiku upoutá svojí velikostí. Povyrostl totiž ve všech směrech – na délku o 24,3 cm na 4,38 m, v šířce o 8,3 cm na 1,8 m a na výšku o 5 cm na 1,85 metru.
V základní verzi se Berlingo dodává s bočnímu posuvnými dveřmi na pravé straně, od výbavy Multispace také na levé straně, což je pochopitelně mnohem praktičtější, stejně jako tři samostatná sedadla ve druhé řadě. Ty můžeme posouvat, sklápět a případně i lehce vyjmout. Rozměry sedadel jsou dostačující, zadní jsou o málo trochu užší. Objem zavazadlového prostoru se nám tak zvětšuje ze základních 675 l na 2650 l, resp. až na 3000 l při vyjmutých sedadlech.
Díky výšce se do vozu pohodlně nastupuje, výše usazená přední sedadla jsou dobře tvarovaná, a je z nich dobrý výhled díky velkému přednímu oknu, dozadu usnadní pohled velká vnější zpětná zrcátka, uvnitř je navíc ještě panoramatické.
Pro osobní Berlingo jsou k dispozici výhradně motory s objemem 1,6 litru – benzinové s výkonem 90 k a 110 k, vznětové pak 75 k a 92 k, pro náročnější zákazníky je připravena ještě nejvýkonnější verze 110 k ve výbavě Multispace Extra.
My jsme zvolili zlatou střední cestu, to znamená osvědčený a mnohokrát vyzkoušený turbodiesel 1.6 HDI s výkonem 66 kW (92 k), který patří k tomu nejlepšímu, co současný trh v této třídě nabízí. Jeho výkon je dostačující pro běžné cestování, lze s ním jet i rychle, nikoliv však sportovně, kdy však nejsou jízdní vlastnosti takové, jako u klasických automobilů. Přeci jen větší výška je znát. Ale Berlingo je vyloženě rodinný automobil, s nímž nikdo nebude po zatáčkovitých silnicích nikam pospíchat. Nejvyššího točivého momentu 215 Nm dosahuje již od 1750 otáček za minutu a dostatečně pružný je i na „pětku“. Předností je nejen spotřeba, ale také tichý provoz ve vyšších rychlostech. Průměrná spotřeba se nám ustálila na šesti litrech nafty na sto kilometrů.
Řazení pětistupňové mechanické převodovky je přesné, stejně jako řízení. Volant je nastavitelný v obou směrech, řadicí páka dobře po ruce, potěší také rejd 11,5 metru.
Citroën Berlingo si lze vybrat s výbavou X, Multispace a Multispace Plus. Testovaný automobil druhého stupně výbavy měl navíc mj. Paket Modularita a Paket Rodina za 20 000 Kč (mj. tři sedadla v druhé řadě, boční airbagy, příčný úložný prostor nad čelním sklem, 12 V zásuvka v zav.prostoru, přenosná samonabíjecí kapesní svítilna atd), dále Paket Viditelnost a Paket ESP za 37 400 Kč (ESP + ASR + Hill Holder, radio s přehrávačem CD/MP3, automatické stírače s dešťovým senzorem, palubní počítač) a dále Paket Parkování za 15 300 Kč (zadní parkovací asistent, tempomat + omezovač rychlosti, elektricky sklopná vnější zrcátka). Podrobné informace o výbavách na www.citroen.cz
Atraktivitu testovaného Berlinga ještě zvyšovala zlatá barva, v níž vynikne zajímavý design asi více než v jiném zbarvení. Jízda po dálnici i silnicích je příjemná, místa uvnitř dostatek pro pět osob a také pro zavazadla.
Osobní verze Citroënu Berlingo začíná na 354 900 (1.6), resp. na 384 900 Kč (1.6 HDI/75 k). Výkonnější verze – 1.6/110 k a 1.6 HDi/92 k se dodávají pouze od druhého stupně výbavy Multispace za 419 900 Kč, resp. 449 900 Kč.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 66 kW (92 k) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 7,0/5,0/5,7 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1852 mm
Rozvor: 2728 mm
Objem zav.prostoru: 675/ 2650 l
Cena: 449 900 Kč (1.6 HDi/92 k)
Jindřich Lasík, 3.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout