Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 1.6 VTi - potěšení z jízdy

Před časem jsme si vyzkoušeli model C3 se vznětovým čtyřválcem, a tak tentokrát padla volba na zážehový atmosférický čtyřválec 1.6 VTi, jenž poháněl mimo jiné také nejnovější DS3. Naše poznatky s těmito vozy najdete v rubrice Testy, a proto se dnes soustředíme hlavně na zkušenost s „jedna-šestkou“.

Zážehový nepřeplňovaný čtyřválec, vyvinutý ve spolupráci s BMW, považujeme za jeden z nejkvalitnějších motorů své kategorie a určitě není bez zajímavosti, že v malých automobilech prakticky nenajdeme jiný s výkonem nad 100 k.
Jeho výkon 120 k nám přinesl hodně radosti, především díky přímému vstřikování paliva, variabilnímu časování sání i výfuku (mj. sací strana dokáže mechanicky měnit zdvih sacích ventilů, jde o modifikaci soustavy Valvetronic). Stejný motor najdeme pod kapotou Mini Cooperu. Je kombinován s pětistupňovou mechanickou převodovkou, s níž si dobře rozumí.
Motor se rozbíhá lehce už z nízkých otáček, a to díky ploché křivce točivého momentu, jenž vrcholí na 4250/min dostatečnou silou 160 Nm. Motor se rozbíhá lehce, je pružný a zhruba od třech tisíc dává o sobě výrazně vědět až do pěti tisíc otáček. Při svižné jízdě po běžných silnicích jsme se dostali ke spotřebě šesti litrů benzinu na sto kilometrů. Ve městě, kde je C3 jinak obratný, musíme počítat s osmi litry.
Verze s motorem 1.6 VTi se dodává pouze v nejvyšší výbavě Exclusive za akční cenu 397 900 Kč, v níž máte mj. hlavové airbagy, tempomat a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, elektricky ovládaní okna dveří, čelní sklo Zenith, automatickou klimatizaci, kombinované čalounění látka /alcantara, atd. Připlatit si musíte snad jen za navigaci a metalický lak.
S kopulovitou prosklenou střechou si nemůžeme Citroën C3 splést s žádným jiným vozem tohoto segmentu. Přestože patří mezi nejmenší v B-segmentu tak boduje prostorným interiérem a komfortem. A také kvalitní „jedna-šestkou“.



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec VTi
Objem: 1598 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 6000/min
Toč.moment: 160 Nm při 4250/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,9/4,8/5,9 l/100 km
Rozměry: 3941 x 1720 x 1524 mm
Rozvor kol: 2466 mm
Cena: 397 900 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar